Συνθήκες μονοπωλίου διαμορφώνονται μετά την απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού που ενέκρινε την απορρόφηση της ΑΝΕΚ από την Attika Group.
Η απόφαση γεννά τεράστια ερωτήματα, καθώς η Attica μέσω της Blue Star και η ΑΝΕΚ είναι οι μοναδικές που δραστηριοποιούνται στη γραμμή Πειραιάς Χανιά.
Φέτος άγνωστο γιατί και με τι είδους ανταλλάγματα αποχώρησε η εταιρεία ΜΙΝΩΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ και ο Ιταλός επιχειρηματίας Γκριμάλντι.
Με την απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού οι δύο εταιρίες Blue star (Attika Group) και η ΑΝΕΚ θα ανήκουν στον ίδιο ιδιοκτήτη.
Αυτό στην πράξη όπως γίνεται αντιληπτό και σε μια κρίσιμη για την Κρήτη γραμμή, σημαίνει ότι τα ναύλα θα ορίζονται από έναν άνθρωπο.
Δημιουργία μονοπωλίου
Πρόκειται όπως τονίζουν παράγοντες της αγοράς για συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού και ένα επικίνδυνο μονοπώλιο το οποίο όπως φαίνεται στην πράξη δεν έλαβε υπόψη η Επιτροπή Ανταγωνισμού
Σύμφωνα με πληροφορίες η απόφαση στηρίχθηκε μόνο στα οικονομικά ανταλλάγματα και στις θέσεις των τραπεζιών -πιστωτών που για το μόνο που ενδιαφέρονται είναι να πάρουν πίσω τα μεγάλα δάνεια που οφείλει η ΑΝΕΚ.
Τι θα κάνει ο Ηλιόπουλος
Έως τώρα ο μεγάλος διεκδικητής που είναι ο ιδιοκτήτης της Sea Jet Μάριος Hλιόπουλος έχει αποφύγει να ανοίξει τα χαρτιά του και τηρεί σιγήν ιχθύος.
Ωστόσο, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι περιμένει την γραπτή απόφαση της επιτροπής Ανταγωνισμού προκειμένου να την προσβάλει.
Η απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού
Λήψη απόφασης επί της γνωστοποίησης συγκέντρωσης επιχειρήσεων, σύμφωνα με τα άρθρα 5-10 του ν. 3959/2011, όπως ισχύει, δυνάμει της οποίας η εταιρεία με την επωνυμία «ΑΝΩΝΥΜΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΚΡΗΤΗΣ Α.Ε» θα συγχωνευθεί δια απορρόφησης από την εταιρεία με την επωνυμία «ATTICA ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΤΑΙΡΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ». ΣΧΕΤ.: Η υπ’ αριθ. πρωτ. 9484/25.10.2022 προηγούμενη γνωστοποίηση συγκέντρωσης.
Η ανωτέρω απόφαση καταχωρήθηκε στο βιβλίο των αποφάσεων της Επιτροπής Ανταγωνισμού που τηρείται στην Υπηρεσία μας την 3η Αυγούστου 2023 και έλαβε τον αριθμό 827/2023.