14.1 C
Athens
Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024

Ποιός φταίει? Υπευ. Αττικής Οδού: Φταίει η Τροχαία και η Πολιτική Προστασία, Πολ. Προστασία: Υπεύθυνη η Αττική οδός

ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ:

Μπαλάκι ευθυνών για το ποιος φταίει,  για τις συνθήκες που επικράτησαν χθές στην Αττική Οδό και είχε ως αποτέλεσμα τον εγκλωβισμό τουλάχιστον 2.000 αυτοκινήτων.

Ο υπεύθυνος κυκλοφορίας της Αττικής Οδού ρίχνει τις ευθύνες στην Πολιτκή Προστασία και την Αστυνομία, που δεν απαγόρευσαν την κίνηση φορτηγών και οχημάτων χωρίς αλυσίδες και η κυβέρνηση στην διοίκηση του συγκεκριμένου δρόμου για την αδιαφορία της να λάβει γρήγορα τα αναγκαία μέτρα

Με εντολή του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστα Καραμανλή, συγκροτήθηκε Επιτροπή Διερεύνησης για την ανεπίτρεπτη κατάσταση στην Αττική Οδό.

Με το νομικό πλαίσιο για την απόδοση ευθυνών στους παραχωρησιούχους όταν κλείνουν οι αυτοκινητόδρομοι, που θεσπίστηκε από την παρούσα κυβέρνηση το 2020, για να μπει ένα τέλος στο φαινόμενο να δημιουργούνται προβλήματα στο οδικό δίκτυο και μετά να μην επιβάλλονται κυρώσεις σε κανέναν.

Πλέον, σύμφωνα με την παράγραφο 3 του άρθρου 65 του ν. 4663/2020 (ΦΕΚ Α’ 30) προβλέπεται ότι αν διακοπεί η κυκλοφορία σε περιπτώσεις δυσμενών καιρικών φαινομένων, επιβάλλονται κυρώσεις σε φορείς επιφορτισμένους με τη λειτουργία ή/και τη συντήρηση του εν λόγω δικτύου, εφόσον ενέργεια ή παράλειψή τους συνετέλεσε στη διακοπή κυκλοφορίας.

Έτσι, όπως προβλέπει ο νόμος, η Επιτροπή διερευνά άμεσα τις ευθύνες του Παραχωρησιούχου ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ Α.Ε. αλλά και του Λειτουργού ΑΤΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ Α.Ε., ώστε να εισηγηθεί στον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών την επιβολή των αυστηρών κυρώσεων που προβλέπονται.

Οι κυρώσεις αυτές είναι ανεξάρτητες της αποζημίωσης που θα δώσει η εταιρεία στους οδηγούς των εγκλωβισμένων οχημάτων, όπως απαίτησε ο Πρωθυπουργός κ. Κυριάκος Μητσοτάκης

«Η τεράστια ταλαιπωρία χιλιάδων συμπολιτών μας, επιτάσσει να αποδοθούν ευθύνες και να επιβληθούν κυρώσεις. Και αυτό θα γίνει», τονίζει ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ Κώστας Καραμανλής.

ο Διευθυντής κυκλοφορίας της Αττικής Οδού

Στην εκπομπή Κοινωνία Ώρα MEGA μίλησε ο κ. Φάνης Παπαδημητρίου, διευθυντής κυκλοφορίας της Αττικής Οδού:

«Φτάσαμε σε αυτό το σημείο γιατί ξεκινήσαμε πολύ άσχημα εχθές το πρωί. Η κακοκαιρία μας έπιασε στη χειρότερη ώρα, 9 το πρωί με όλη την Αθήνα στο δρόμο. Η κυκλοφορία ήταν πολύ μεγάλη, 70.000 αυτοκίνητα, 5.000 φορτηγά και 35 εκχιονιστικά δικά μας ανάμεσά τους», περιέγραψε.

«Ο δρόμος κλείνει με διαταγή της Τροχαίας»

«Εχθές το πρωί η Αττική Οδός λειτουργούσε κανονικά. Στις 8 έπιασε η κίνηση και τα φαινόμενα. Όταν νιώθεις ότι το δρόμο τον έχεις, δεν τον κλείνεις. Η εταιρία δεν κλείνει το δρόμο μόνη της, χρειάζεται συντονισμός με την Τροχαία, και με διαταγή της Τροχαίας κλείνει, όπως και εκείνη απαγόρευσε τη διέλευση των φορτηγών. Ό,τι επιχείρηση έχει γίνει το βράδυ, έχει γίνει προσεγγίζοντας ανάποδα. Η Αττική Οδός έχει 35 εκχιονιστικά, κάποια εγκλωβίστηκαν και τα ίδια. Γίνονταν και γίνονται τιτάνιες προσπάθειες. Και πάμε και κόντρα, και ανάμεσα στα αυτοκίνητα. Έχει έρθει και η Πυροσβεστική τώρα και προσπαθούμε να κάνουμε το αδύνατο, δυνατό», συνέχισε ο κ. Παπαδημητρίου.

«Εισηγηθήκαμε στην Πολιτική Προστασία να απαγορευτούν τα φορτηγά από την Κυριακή»

«Υπήρξε και σύσκεψη υπό τον υπουργό Πολιτικής Προστασίας. Εισηγηθήκαμε από την αρχή ότι πρέπει να απαγορευτούν τα φορτηγά από την Κυριακή. Τα φορτηγά απαγορεύτηκαν εχτές στις 2 το μεσημέρι, όταν ήταν πολύ αργά. Άποψή μου ότι τα φορτηγά θα έπρεπε να είχαν απαγορευτεί από την Κυριακή το απόγευμα, όπως είχε γίνει σε άλλες περιπτώσεις. Αν είχε γίνει αυτό, η κατάσταση θα ήταν πολύ καλύτερη», σημείωσε ο ίδιος σε μια προσπάθεια να εξηγήσει το τι πήγε λάθος.

«Συνολικά εκτιμώ ότι εγκλωβίστηκαν περίπου 2.000 αυτοκίνητα. Μετά θα γίνει προσπάθεια τα αυτοκίνητα αυτά να μπουν κάπως στην άκρη για να ανοίξει ο δρόμος», ανέφερε ο ίδιος κλείνοντας.

Τα ανάποδα απο το υπουργείο Μεταφορών….

«Είναι ένα ζήτημα για το οποίο ευθύνεται η ανταπόκριση που υπήρξε από τον παραχωρησιούχο», δήλωσε ο γενικός γραμματέας Μεταφορών

«Προς το παρόν δεν μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα ακριβώς το λόγο, αυτό το οποίο μπορούμε να πούμε είναι ότι πρόκειται για ολιγωρία από τη μεριά του παραχωρησιούχου η οποία δημιούργησε και ένα φαινόμενο ντόμινο».

Το παραπάνω δήλωσε στα Παραπολιτικά 90,1 και στην εκπομπή “Secret”, ο γενικός γραμματέας Μεταφορών, Γιάννης Ξιφαράς ερωτηθείς για ποιο λόγο έγινε όλη αυτή η ταλαιπωρία στην Αττική Οδό.

«Αυτό το οποίο έγινε στην Αττική οδό δημιούργησε ζητήματα που έχουν να κάνουνε και με το πως κινήθηκε ο κρατικός μηχανισμός για να μπορέσει να διαφυλάξει και να προστατεύει τον κόσμο. Εχθές κάναμε μια πολύ μεγάλη προσπάθεια για να μπορέσουμε τις απογευματινές ώρες, όταν διαπιστώθηκε ότι πλέον ο παραχωρησιούχος δεν μπορεί να κάνει αυτό που πρέπει και έπρεπε να επέμβει η πολιτεία», διευκρίνισε ο ίδιος.

Στην ερώτηση για το αν υπήρξε υποτίμηση του φαινομένου ή δεν υπήρξε σωστή προετοιμασία, ο κ. Ξιφαράς απάντησε: «Όσον αφορά την Αττική Οδό καταρχήν αυτό είναι ένα ζήτημα για το οποίο ευθύνεται η ανταπόκριση που υπήρξε από τον παραχωρησιούχοΕμείς έχουμε ξεκινήσει να προετοιμαζόμαστε από την Παρασκευή για αυτό το οποίο αντιμετωπίσαμε χθες, αυτό το οποίο όμως κατανοώ είναι ότι εν τέλει το φαινόμενο δεν το περιμέναμε χθες την ώρα που έγινε αλλά το περιμέναμε αργότερα. Δεν είναι όμως ώρα για να πιθανολογούμε αυτό θα το κρίνουν οι αρμόδιοι που θα εξετάζουν ενδελεχώς τα δεδομένα».

«Η Πολιτική Προστασία έκανε μια σύσκεψη με τους περιφερειάρχες και τους παραχωρησιούχους την Κυριακή το βράδυ, δόθηκαν συγκεκριμένες εντολές οι οποίες από ότι φαίνεται δεν τηρήθηκαν οπότε από εδώ και πέρα μπαίνουμε στην επόμενη μέρα και πρέπει να εξετάσουμε ακριβώς το τι συνέβη, και πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί σε αυτό γιατί ο κόσμος ταλαιπωρήθηκε και πρέπει για την ταλαιπωρία αυτή του κόσμου για την οποία εμείς απολογούμαστε και θεωρούμε ότι δεν πρέπει να ξαναγίνει πρέπει να βρούμε ακριβώς για ποιο λόγο έγινε. Όποιος είναι υπαίτιος να λογοδοτήσει για αυτό και να διασφαλίσουμε ότι δεν θα ξανασυμβεί», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Ξιφαράς.

μπορέσουν να γυρίσουν προς τα σπίτια τους», διαμήνυσε κλείνοντας.

Σε άλλη διάσταση ο Πατούλης

«Οι ευθύνες είναι τεράστιες από την ανάδοχο εταιρεία» τόνισε από την πλευρά του ο περιφερειάρχης Αττικής κ. Πατούλης για την Αττική Οδό, στην οποία εγκλωβίστηκαν χιλιάδες οχήματα, ενώ υπογράμμισε ότι οι ευθύνες δεν είναι μόνο για τη συντήρηση του δρόμου, αλλά και τη διατήρηση της λειτουργίας του κάτω από αυτές τις συνθήκες.

«Η πρόληψη είναι καλύτερη από τη θεραπεία των πάντων» πρόσθεσε ο περιφερειάρχης Αττικής, σημειώνοντας ότι τα προβλήματα θα ήταν πολύ χειρότερα αν η περιφέρεια Αττικής είχε αφήσει ανοιχτά τα σχολεία. «Θα ήταν εφιαλτικό ένα τέτοιο σενάριο» συμπλήρωσε ο κ. Πατούλης.

Ο περιφερειάρχης Αττικής αναφέρθηκε στις συσκέψεις των αρμόδιων φορέων που είχαν προηγηθεί της κακοκαιρίας, τονίζοντας ότι συμμετείχαν περίπου 25 άτομα από όλους τους φορείς, ενώ σημείωσε πως τα όποια προβλήματα δημιουργήθηκαν στους κεντρικούς άξονες ήταν αποτέλεσμα του εγκλωβισμού αρκετών οχημάτων που δεν επέτρεπαν στα εκχιονιστικά να φτάσουν στα σημεία που έπρεπε.

«Όταν σε μια αλυσίδα δεν δουλέψει ένας κρίκος, σε ακραία γεγονότα, τότε αντιλαμβάνεστε ότι δεν είναι εύκολο να καλύψεις το κενό, να προσθέσεις δηλαδή και άλλες δυνάμεις» συμπλήρωσε για τα όσα συνέβησαν στην Αττική Οδό ο κ. Πατούλης, επαναλαμβάνοντας ότι θα πρέπει να αναζητηθούν ευθύνες.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ:

H Μαριάννα Λάτση “μπήκε” στην Αττική Οδό. Η συμφωνία με τον Γ. Περιστέρη της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Σε μια σημαντική επενδυτική κίνηση προχώρησε το Latsco Family Office, συμφερόντων της Μαριάννας Λάτση,...

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: “Κλείδωσε” το δάνειο ύψους 2,7 δισ. ευρώ για την Αττική Οδό. Ποιες τράπεζες και πως θα χρηματοδοτήσουν το έργο

Εγκρίθηκε στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ το κοινοπρακτικό δάνειο ύψους 2,7 δισ. ευρώ για την χρηματοδότηση...

Γιοβάνοβιτς: Οι ευθύνες για τον αποκλεισμό – σοκ του Παναθηναϊκού. Ο Λοντίγκιν, οι εμμονές και οι αλλαγές που καθυστερούν

Σοκ προκάλεσε στον Παναθηναϊκό ο αποκλεισμός του από τη Μακάμπι Χάιφα με τον προπονητή...