Τις τρεις βασικές αιτίες γύρω απο το τραγικό δυστήχημα στα Τέμπη κατονόμασε ο πρόεδρος των εργαζομένων στον ΟΣΕ Τσικαλάκης.
Σαν πρώτο ανάφερε την έλλειψη προσωπικού μια και ενώ το οργανόγραμμα προβλέπει 2100 θέσεις υπηρετούν 750 άτομα. Με το 1/3 του προσωπικού δεν γίνεται να είναι ασφαλής η κάλυψη των αμαξοστοιχιών.
Δεύτερο πρόβλημα είναι οι μεγάλες ελλείψεις στα συστήματα του σιδηροδρομικού δικτύου. Αναρωτιέται μάλιστα για την τύχη των 25δις που δόθηκαν μεταξύ 2000 και 2020 στους Ελληνικούς σιδηρόδρομους.
Και το τρίτο αφορά την ελλιπή έως ανύπαρκτη συντήρηση όσωn συστημάτων υπάρχουν ήδη. Την ίδια ώρα που γίνονται νέα έργα αμελούμε την τύχη των υπαρχόντων υποδομών.
Όσο αφορά την αντίδραση στις χρόνιες καταγγελίες των εργαζομένων ανέφερε χαρακτηριστικά :
“Εμείς διαμαρτυρόμασταν και διαδηλώναμε ότι δεν τα έχουμε όλα αυτά, αλλά κανείς δεν μας άκουγε, μας έβγαζαν παράνομες και καταχρηστικές τις απεργίες μας! Εμείς τα λέγαμε στην κοινωνία, το θέμα είναι ποιος μας άκουγε…”
Στο θέμα των υπουργικών ευθυνών ο κύριος Τσικαλάκης τονίζει οτι δέν ανήκουν αποκλειστικά και μόνο στον παραιτηθέντα κύριο Καραμανλή.
Ο πρόεδρος των εργαζομένων αναρωτήθηκε και για τον λόγο που ο προϊστάμενος του σταθμού της Λάρισας τέθηκε σε αργία.
“Μας κάνει εντύπωση, μόνος του είχε καταθέσει στον εισαγγελέα όλα τα στοιχεία. Γιατί μπήκε σε αργία, ενώ θα μπορούσε να βοηθήσει στην περαιτέρω διερεύνηση της υπόθεσης; αφού δεν είναι ο άμεσα εμπλεκόμενος… “ δήλωσε.
Στο δέ θέμα του κλειδούχου η απάντηση του ήταν
“Ο κλειδούχος στον σταθμό Λάρισας, σε σχέση με το σημείο όπου έγινε το λάθος με το κλειδί, είχε 700-800 μέτρα απόσταση, άρα δεν μπορούσε να έχει και οπτική εικόνα. Ήταν στη νότια πλευρά του σταθμού, ενώ το επίμαχο κλειδί ήταν στη βόρεια, ακριβώς στην αντίθετη κατεύθυνση|”
Tέλος επισήμανε πως από τους Νέους Πόρους Πιερίας απ’ όπου πέρασε η εμπορική αμαξοστοιχία ο εκεί σταθμάρχης έκανε τη σχετική αναγγελία, και με τηλεγράφημα, ενημέρωσε πως το εμπορικό τρένο είναι στην κάθοδο. Αλλά πιθανότατα η Λάρισα αυτό δεν το άκουσε…