Υποχώρησε η μετοχή της Airbnb έπειτα από την πρόβλεψη που έκανε η εταιρεία βραχυχρόνιας μίσθωσης ακινήτων για τα έσοδα του δεύτερου τριμήνου, υποδηλώνοντας ότι οι αυξανόμενες τιμές και μια θολή οικονομική προοπτική αρχίζουν να επιβαρύνουν την όρεξη των καταναλωτών για ταξίδια.
Η εταιρεία με έδρα το Σαν Φρανσίσκο αναμένει έσοδα 2,35-2,45 δισ. δολαρίων το τρίμηνο που έληξε τον Ιούνιο, που αντιπροσωπεύει αύξηση 12-16% σε σχέση με το προηγούμενο έτος και τον χαμηλότερο ρυθμό ανάπτυξής της μέχρι σήμερα. Οι αναλυτές προέβλεπαν 2,4 δισ. δολάρια, σύμφωνα με έρευνα του Bloomberg. Η Airbnb δήλωσε ότι αναμένει τα κέρδη προ τόκων, φόρων, αποσβέσεων, εξαιρουμένων ορισμένων δαπανών, να είναι παρόμοια με το δεύτερο τρίμηνο του περασμένου έτους.
Να σημειωθεί ότι η εταιρεία είχε ωφεληθεί τα τελευταία χρόνια από τις αλλαγές στην εργασία και στον τρόπο ζωής λόγω της πανδημίας. Ωστόσο, η έντονη επιθυμία για ταξίδια μετά από τα lockdown, έχει αρχίζει να κατασταλάζει και ορισμένοι καταναλωτές περιορίζουν τα έξοδα για αναψυχή εν μέσω του επίμονου πληθωρισμού και της ασταθούς οικονομίας. Η Airbnb είπε ότι ο αριθμός των διανυκτερεύσεων και των εμπειριών για τις οποίες έγινε κράτηση την τρέχουσα περίοδο, αναμένεται να φανεί δυσμενής σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν, όταν υπήρξε άνοδος της ζήτησης μετά το ξέσπασμα της παραλλαγής Όμικρον της Covid-19. Ως αποτέλεσμα, η εταιρεία αναμένει ότι η ετήσια αύξηση των διανυκτερεύσεων και των εμπειριών που έχουν καταχωρηθεί θα αυξηθεί με βραδύτερο ρυθμό το δεύτερο τρίμηνο, από ότι τα έσοδα.
Η μετοχή υποχώρησε έως και 13% στην προκαταρκτική διαπραγμάτευση της Τετάρτης (10/5), με τις απώλειες μετά το άνοιγμα να κυμαίνονται στο 11%, ωστόσο έχει κινηθεί ανοδικά κατά σχεδόν 50% μέχρι στιγμής φέτος.
Οι εν λόγω προβλέψεις ήρθαν μετά από ένα τρίμηνο που σημειώθηκε ρεκόρ σε πολλά επίπεδα. Τα έσοδα το τρίμηνο που έληξε στις 31 Μαρτίου αυξήθηκαν κατά 20% στα 1,82 δισ. δολάρια, το υψηλότερο στην ιστορία της Airbnb για αυτή την περίοδο, τη στιγμή μάλιστα που οι εκτιμήσεις των αναλυτών ήταν 1,79 δισ. δολάρια.
Οι εταιρείες στον κλάδο του τουρισμού, από τις αεροπορικές έως τα ξενοδοχεία έχουν αυξήσει τις τιμές καθώς οι καταναλωτές έχουν δείξει μέχρι στιγμής προθυμία να πληρώσουν, όπως μεταδίδει το Bloomberg. Οι προσωπικές καταναλωτικές δαπάνες αυξήθηκαν κατά 3,7% τους πρώτους τρεις μήνες του τρέχοντος έτους, το μεγαλύτερο σε σχεδόν δύο χρόνια. Αλλά οι άνθρωποι μπορεί να αρχίσουν να ανακόπτουν αυτή την πορεία. Τα τραπεζικά κραχ, ο αυξανόμενος ρυθμός πληθωρισμού, οι μεγαλύτερες δόσεις στεγαστικών δανείων και η χαλάρωση της αγοράς εργασίας, ειδικά σε τομείς υψηλού εισοδήματος όπως η τεχνολογία, θα μπορούσαν να κάνουν τους τουρίστες να αρχίσουν να μειώνουν τις δαπάνες.
Αφουγκράζοντας τα παραπάνω, η Airbnb, έχει ως κορυφαία προτεραιότητα τις προσιτές τιμές, με τον CEO Brian Chesky, να ελπίζει ότι η σημαντική προσφορά στην πλατφόρμα θα συμβάλλει στη μείωση των πιέσεων στις τιμές.