Στην έκθεση ηλεκτρονικών του Λας Βέγκας η startup εταιρεία ΟΝΕ παρουσίασε την μπαταρία Gemini 001 που ανεβάζει την αυτονομία της «ναυαρχίδας» της tesla σε δυσθεώρητα επίπεδα.
Για να πετύχει την αυτονομία των συνολικά 1,210 χιλιομέτρων, η αμερικανική εταιρεία ΟΝΕ -της οποίας τα αρχικά σημαίνουν Our Next Energy (η επόμενή μας ενέργειά)- εξέλιξε τη μπαταρία χωρητικότητας 203,7 kWh, διπλάσιας από την εργοστασιακή του Model S, και αύξησε την πυκνότητά της στα 416 Wh / L.
Δοκιμάζοντας το Tesla Model S «Gemini 1» στην πράξη, στους δρόμους του Michigan των ΗΠΑ, οι υπεύθυνοι της ΟΝΕ υποστήριξαν ότι κατάφεραν να συμπληρώσουν 1.210 χιλιόμετρα πριν το αυτοκίνητο χρειαστεί νέα φόρτιση, με μέση ωριαία ταχύτητα 88 km/h. Παράλληλα διεξήγαγαν ακόμα μια δοκιμή στον πάγκο δοκιμών τους, με την οποία πέτυχαν αυτονομία 1.419 km/h, με την ίδια μέση ταχύτητα.
Φυσικά, η μπαταρία Gemini 001 είναι ακόμα σε πειραματικό στάδιο, και θα πρέπει να περιμένουμε να δούμε αν και η τελική της έκδοση παραγωγής -που η ΟΝΕ προγραμματίζει για το 2023- θα καταφέρει να σημειώσει αντίστοιχα νούμερα αυτονομίας. Καθώς και, επίσης, τι συμβαίνει με το επιπλέον βάρος της μπαταρίας διπλάσιας χωρητικότητας.
Η Tesla είχε προγραμματίσει την εξέλιξη της έκδοσης Plaid+ του Model S, με σκοπό την αύξηση της αυτονομίας του πολυτελούς της sedan πάνω από τα 800 χιλιόμετρα, αλλά αυτό το πλάνο της εγκαταλείψθηκε.
Την ίδια στιγμή, πέραν της ΟΝΕ, τετραψήφια αυτονομία έχει πετύχει η Mercedes με το πρωτότυπο Vision EQXX -που παρουσίασε επίσης στην έκθεση CES- αλλά και οι Κινέζοι με τα Nio ET7 και ΕΤ5 (μπαταρία 150 kW, αυτονομία 1.000 χλμ.) και με το GAC Aion LX Plus (μπαταρία 144.4 kWh, αυτονομία 1.008 χιλιόμετρα).
Η ΟΝΕ, πάντως, προγραμματίζει να λανσάρει στο τέλος του 2022 την πιο μετριοπαθή της μπαταρία Aries, τύπου LFP, με χωρητικότητα 79 kWh, ενεργειακή πυκνότητα 287 Wh / L και βάρος 550 κιλών.