17.1 C
Athens
Πέμπτη, 21 Νοεμβρίου, 2024

Σούπερ μάρκετ: Στην ιδιωτική ετικέτα παρά στα επώνυμα στρέφονται οι καταναλωτές. Νέα μείωση πωλήσεων τροφίμων

ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ:

Στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας λόγω της ακρίβειας στρέφονται οι καταναλωτές ενώ την ίδια ώρα οι πωλήσεις τροφίμων κάνουν “βουτιά”

Τα στοιχεία δείχνουν ότι η ιδιωτική ετικέτα είναι αυτή που κερδίζει στα σημεία τα επώνυμα προϊόντα στα σούπερ μάρκετ. Διότι αφενός παρουσιάζει μεγαλύτερες αυξήσεις από τα επώνυμα, αφετέρου αυξημένες πωλήσεις σε αντίθεση με τα επώνυμα, τα οποία χάνουν έδαφος σε επίπεδο όγκου κατανάλωσης. Μάλιστα, αποτελεί και την κατηγορία εκείνη στην οποία στρέφονται οι καταναλωτές για να γεμίσουν τα ντουλάπια και το ψυγείο του σπιτιού τους, ως αντίδοτο στην ευρύτερη ακρίβεια, δεδομένου ότι είναι φθηνότερα από τα επώνυμα καταναλωτικά αγαθά.

Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, τα οποία οι βιομηχανίες κατασκευάζουν για λογαριασμό των αλυσίδων, με τη μάρκα που επιλέγουν τα σούπερ μάρκετ, αύξησαν τις τιμές τους κατά 14,4% έναντι 9,3% που αυξήθηκαν τα επώνυμα στο πεντάμηνο Ιανουαρίου – Μαρτίου 2023. Αυτό προκύπτει από στοιχεία της εταιρείας μετρήσεων αγοράς Circana, τα οποία αφορούν στις κορυφαίες 60 κατηγορίες προϊόντων που πρωταγωνιστούν στις προτιμήσεις των καταναλωτών. Τα στοιχεία παρουσίασε ο Παναγιώτης Μπορέτος, επικεφαλής της Circana, από το βήμα της Ετήσιας Γενικής Συνέλευσης του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων (ΣΕΒΤ), σημειώνοντας μεταξύ άλλων ότι οι συγκεκριμένες 60 κορυφαίες κατηγορίες προϊόντων κατά πρώτο πεντάμηνο του 2023 αύξησαν το τζίρο τους κατά 10,5%, ενώ επιμερίζοντας τη συγκεκριμένη ανάπτυξη τζίρου τα επώνυμα κατέγραψαν ανάπτυξη κατά 8,6% και η ιδιωτική ετικέτα κατά 20%. 

Μείωση στην κατανάλωση

Εμφανής συνεχίζει να είναι είναι η επίδραση των αυξήσεων στην κατανάλωση. Εκεί, φαίνεται ότι οι καταναλωτές που επισκέπτονται τα σούπερ μάρκετ, έχουν μειώσει τις ποσότητες που αγοράζουν καθώς ο όγκος πωλήσεων κινήθηκε στο πεντάμηνο με μείωση κατά 0,7%. Ωστόσο τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας αύξησαν τον όγκο πωλήσεών τους κατά 5%, κάτι που εν μέρει δικαιολογεί και το γεγονός ότι τα σούπερ μάρκετ αυξάνουν περισσότερο τις τιμές εκεί, καθότι αποτελούν “καταφύγιο” για τους καταναλωτές λόγω του ότι είναι εκ των πραγμάτων φθηνότερα από τα επώνυμα και επομένως αποτελούν επιλογή αγορών σε περιόδους κρίσεων. Δεν αποτελεί μυστικό το γεγονός ότι και στην περίοδο της δεκαετούς οικονομικής κρίσης, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας κατέγραφαν υψηλά μερίδια πωλήσεων στην Ελλάδα. Να σημειωθεί ότι οι 60 κατηγορίες πέρυσι κόστιζαν 190 ευρώ ενώ φέτος το ίδιο καλάθι ανέρχεται στα 207 ευρώ. Εάν κανείς γεμίσει το ίδιο καλάθι με προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, ενώ πέρυσι κόστιζε 131 ευρώ, φέτος κοστίζει 139 ευρώ κάτι που δικαιολογεί την επιλογή των καταναλωτών για τα συγκεκριμένα προϊόντα.

Στο πλαίσιο της Γενικής Συνέλευσης του ΣΕΒΤ, ο πρόεδρος του φορέα, Ιωάννης Γιώτης, αναφέρθηκε στο καθεστώς ετοιμότητας, υπό το οποίο αναγκάστηκαν να βρεθούν οι βιομηχανίες παραγωγής και διάθεσης ταχυκίνητων καναλωτικών αγαθών, τα οποία διατίθενται στα ράφια των σούπερ μάρκετ.

Ο ίδιος ανέφερε ότι σε αντίθεση με άλλες χώρες, οι βιομηχανικές επιχειρήσεις στην Ελλάδα δεν άφησαν άδεια τα ράφια. Και συνέχισε λέγοντας: “Έπειτα βρεθήκαμε σε νέα καταιγιστικά γεγονότα: γεωπολιτικά, ενεργειακή κρίση, πληθωριστικές πιέσεις, προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα, ανησυχία για επισιτιστική ασφάλεια. Τόσο η κοινωνία όσο και οι επιχειρήσεις καλούνται να ανταποκριθούν σε νέες προκλήσεις. Προτεραιότητα για τη βιομηχανία τροφίμων είναι η εξασφάλιση της επισιτιστικής επάρκειας και η προστασία του καταναλωτή που είναι δεδομένο ότι έχει υποστεί μείωση στο εισόδημά του. Οφείλουμε να θωρακίσουμε τη σχέση που έχουμε “χτίσει” με τους καταναλωτές. Δυστυχώς, όμως, οι γεωπολιτικές αναταράξεις έχουν παγιωθεί, ενώ οι πληθωριστικές πιέσεις συνεχίζουν να αφήνουν το αποτύπωμά τους. Οι αρνητικές επιπτώσεις από τις κρίσεις δεν είναι εύκολο να αντιστραφούν άμεσα”. Παράλληλα, επισημαίνοντας  ότι “οι επιχειρήσεις του κλάδου βρίσκονται αντιμέτωπες με ζητήματα βιωσιμότητας παρόμοια με την περσινή χρονιά, όπως είναι τα αυξημένα κόστη σε ενέργεια και πρώτες ύλες, η μειωμένη αγοραστική δύναμη των καταναλωτών και καθυστερήσεις στην απορρόφηση χρηματοδοτικών εργαλείων” τόνισε ότι “Θέλουμε την πολιτεία αρωγό και όχι απέναντί μας”.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ:

Μεγάλη βουτιά του πληθωρισμού στην Ελλάδα σχεδόν 1% τον Μάιο, η σημαντικότερη στην Ευρωζώνη- Τι έγινε στα τρόφιμα

Μεγάλη βουτιά, σχεδόν 1%, σημείωσε τον Μάιο του 2024 ο πληθωρισμός στην Ελλάδα, φτάνοντας...

Ακρίβεια: Ποιες είναι οι επτά κατηγορίες προϊόντων που έρχονται από αύριο μειώσεις από 14% έως 17%. Το “αγκάθι” των τροφίμων

Μικρή ανάσα στους πολίτες που μαστίζονται από την ακρίβεια αναμένεται να δώσουν οι μειώσεις...

“Βροχή” πλειστηριασμών για πασίγνωστους επιχειρηματίες. Ποια ακίνητα των Βεντούρη, Βωβού και σούπερ μάρκετ Καρυπίδη βγαίνουν στο σφυρί

"Βροχή" πλειστηριασμών αναμένεται αυτή την εβδομάδα εκ των οποίων πολλοί αφορούν σε ακίνητα πασίγνωστων...