20.4 C
Athens
Πέμπτη, 21 Νοεμβρίου, 2024

Μετρό Θεσσαλονίκης: Τελική πρόβα τζενεράλε για υπερσύγχρονο σύστημα έκδοσης εισιτηρίου – Πώς θα λειτουργεί

ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ:

Στην τελική ευθεία δοκιμών είναι το νέο, υπερσύγχρονο, σύστημα έκδοσης εισιτηρίου του Μετρό Θεσσαλονίκης, το οποίο θα είναι απολύτως λειτουργικό στις 30 Νοεμβρίου, όταν και θα παραδοθεί το έργο στο επιβατικό κοινό.

Τον εξοπλισμό και το λογισμικό ανέπτυξε, για λογαριασμό της ΑΚΤΩΡ, η αμερικάνικη εταιρεία Conduent, η οποία αποτελεί κορυφαίο πάροχο αυτοματοποιημένων λύσεων «έξυπνης» κινητικότητας.

Δραστηριοποιείται για περισσότερα από 50 χρόνια, σε πάνω από 20 χώρες, με τα συστήματα κομίστρου της να χρησιμοποιούνται σε περισσότερα από 400 δίκτυα δημόσιας συγκοινωνίας ανά τον κόσμο.

Οι δυνατότητες του συστήματος έκδοσης εισιτηρίων

Το σύστημα κομίστρου που εγκαταστάθηκε στο Μετρό Θεσσαλονίκης, πέρα από την έκδοση προσωποποιημένων καρτών και επαναφορτιζόμενων χάρτινων εισιτηρίων, έχει τεράστιες δυνατότητες επεκτασιμότητας, ανάλογα με τις ανάγκες της εκάστοτε συγκοινωνιακής αρχής.

Από την πρώτη φάση λειτουργίας του Μετρό, οι επιβάτες θα μπορούν να προμηθεύονται προσωποποιημένες κάρτες, στις οποίες θα «φορτώνονται», εκτός από τα κλασικά προϊόντα κομίστρου, και τα εκπτωτικά προγράμματα στα οποία ενδεχομένως να είναι δικαιούχοι.

Το σύστημα, επίσης, θα έχει δυνατότητα έκδοσης χάρτινων εισιτηρίων, τα οποία διαθέτουν ενσωματωμένο τσιπ και τη δυνατότητα να επαναφορτίζονται μέχρι 10 φορές, με στόχο να περιοριστεί δραστικά η χρήση χαρτιού.

Πολλαπλά κλειδιά ασφαλείας θα αποκλείουν τη καταχρηστική χρήση των εισιτηρίων για την ταυτόχρονη διέλευση επιβατών από τις πύλες καθώς και τη χρήση πλαστών εισιτηρίων, κάτι που ήταν δύσκολο να ελεγχθεί στο απλό χάρτινο εισιτήριο, το οποίο εκδιδόταν από τα παλιά συστήματα των δημοσίων συγκοινωνιών.

Σε επόμενη φάση, θα είναι δυνατή η προσθήκη επιπλέον λειτουργιών, όπως η ανάγνωση QR code στις πύλες και η διέλευση με ανέπαφη συναλλαγή, με τη χρήση κινητής συσκευής.

Τις δυνατότητες αυτές είχε την ευκαιρία να δοκιμάσει πριν από λίγες ημέρες ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, ο οποίος έκανε και σχετική αναφορά δημοσίως, ικανοποιημένος για τις καινοτομίες του συστήματος του Μετρό Θεσσαλονίκης.

Το σύστημα ηλεκτρονικού εισιτηρίου που ανέπτυξε για λογαριασμό του έργου η ΑΚΤΩΡ δεν έχει σχέση με το έργο του ενιαίου εισιτηρίου του ΟΣΕΘ.

Το επίμαχο έργο για το οποίο εκφράζονται αμφιβολίες για την αποτελεσματικότητά του, εντάσσεται στη σύμβαση του έργου «Ψηφιακός Μετασχηματισμός, Τηλεματική και Ενιαίο Αυτόματο Σύστημα Συλλογής Κομίστρου (ΟΣΕΘ)», που προκήρυξε και ανέθεσε η Κοινωνία της Πληροφορίας.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ:

Μετρό: Από σήμερα νέο διευρυμένο ωράριο Παρασκευή & Σάββατο – Τι ισχύει

Σε εφαρμογή διευρυμένου ωραρίου προχωρά η ΣΤΑΣΥ στις Γραμμές 2 & 3 του μετρό...

Μετρό-Γραμμή 4: Αυτός είναι ο σταθμός Κολωνάκι – Με γρήγορους ρυθμούς τρέχει η κατασκευή 

Ένα εμβληματικό έργο εξελίσσεται αυτή την στιγμή σε μια από τις πιο πολυσύχναστες περιοχές...