15.1 C
Athens
Τρίτη, 12 Νοεμβρίου, 2024

Μετρό-Γραμμή 4: Αυτός είναι ο σταθμός Κολωνάκι – Με γρήγορους ρυθμούς τρέχει η κατασκευή 

ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ:

Ένα εμβληματικό έργο εξελίσσεται αυτή την στιγμή σε μια από τις πιο πολυσύχναστες περιοχές της Αθήνας.

Ο σταθμός Κολωνάκι της γραμμής 4 του μετρό αναμένεται να αλλάξει την όψη και φυσιογνωμία της περιοχής.

Το εργοτάξιο της ΑΒΑΞ στον σταθμό της πλατείας Κολωνακίου αποκαλύπτεται στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Όπως αναφέρουν στελέχη της εταιρείας είναι ένας από τους 15 σταθμούς της Γραμμής 4, του μεγαλύτερου δημόσιου έργου που υλοποιείται σήμερα στη χώρα.

Η Γραμμή 4 ξεκινά από την Κατεχάκη και περνά από Ζωγράφου, Καισαριανή, Κολωνάκι, Εξάρχεια, Δικαστήρια Ευελπίδων και Κυψέλη για να φτάνει μέχρι το Γαλάτσι και το Άλσος Βεϊκου.

Μέχρι σήμερα, η εκσκαφή του Ομίλου ΑΒΑΞ έχει φτάσει τα 28 μέτρα, ενώ το τελικό βάθος εκσκαφής θα φτάσει τα 35 μέτρα. Το εμβαδόν του σκάμματος ξεπερνά τα 2.000 τετραγωνικά μέτρα, ενώ το εμβαδόν του εργοταξίου τα τέσσερα στρέμματα. Δηλαδή, ο όγκος της εκσκαφής ισοδυναμεί με οκτώ 10όροφες πολυκατοικίες.

Στο μεγάλο σκάμμα του Κολωνακίου εργάζονται 35 εργαζόμενοι ενώ τις εργασίες «επιβλέπει» από ύψος 45 μέτρων, ο οικοδομικός γερανός.

Σύμφωνα με την ΑΒΑΞ, κάθε μέρα απομακρύνονται έως και 500 κυβικά μέτρα χώματος, ενώ έως το τέλος των εργασιών θα έχουν απομακρυνθεί 68.000 κυβικά μέτρα χώματος. Έως σήμερα έχουν απομακρυνθεί 53.000 κυβικά.

Ο σταθμός Κολωνάκι θα συνδέεται με σήραγγα που θα περνάει κάτω από τις Γραμμές 2 και 3, που ήδη λειτουργούν.

Με ταχείς ρυθμούς προχωρά η κατασκευή της γραμμής 4 του μετρό

Μετά τις πρόδρομες εργασίες, ο μηχανισμός της αναδόχου κοινοπραξίας έπιασε δουλειά πέρυσι τον Απρίλιο, στην πλατεία Κολωνακίου.

Παρά το γεγονός ότι ο σταθμός παραδόθηκε στην ΑΒΑΞ, δέκα μήνες μετά την προβλεπόμενη ημερομηνία, ο χαμένος χρόνος έχει σχεδόν καλυφθεί και η ταχύτητα εξέλιξης του έργου είναι εντυπωσιακή.

Προσφυγές και άλλες εκκρεμότητες είναι η αιτία που δεν έχουν παραδοθεί στην κοινοπραξία που κατασκευάζει το έργο, οι 6 από τους 15 εργοταξιακούς χώρους όπου θα κατασκευαστούν ισάριθμοι σταθμοί.

Η διάνοιξη και κατασκευή της σήραγγας τρέχει με πολύ ικανοποιητικούς ρυθμούς, όπως αναφέρουν τα ίδια στελέχη. Οι δύο υπερσύγχρονοι μετροπόντικες της ΑΒΑΞ, μέσα στο 2026 θα έχουν ολοκληρώσει τα 12,8 χλμ της διαδρομής, που θα αποτελέσει ανάσα για περιοχές με πυκνή κατοίκηση και μεγάλα κυκλοφοριακά ζητήματα, όπως το Γαλάτσι, η Κυψέλη, η Ακαδημίας και το Κολωνάκι.

Ο Μετροπόντικας που ξεκίνησε από την Κατεχάκη έχει ήδη κατασκευάσει σήραγγα 2 χλμ., το 40% από τα 5,1 χλμ, που έχει συνολικά να διανύσει μέχρι τη διακλάδωση του Ευαγγελισμού, εκεί που θα συναντηθεί με τον δεύτερο Μετροπόντικα που ακολουθεί αντίθετη πορεία, από το Άλσος Βεϊκου προς τον Ευαγγελισμό.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ:

Σενάριο Τρόμου για την Αθήνα: Τι θα συνέβαινε σε καταστροφικό φαινόμενο αντίστοιχο της Βαλένθια

Σοκαριστική η ανάλυση των επιστημόνων για το τι θα συνέβαινε στην Αθήνα σε περίπτωση...

Μετρό: Από σήμερα νέο διευρυμένο ωράριο Παρασκευή & Σάββατο – Τι ισχύει

Σε εφαρμογή διευρυμένου ωραρίου προχωρά η ΣΤΑΣΥ στις Γραμμές 2 & 3 του μετρό...

Στα 100 καλύτερα μπαρ παγκοσμίως 4 ελληνικά. Ποια είναι. Ολόκληρη η λίστα του World’s 50 Best Bars

Περίοπτη θέση στην κατάταξη του World’s 100 Best Bars 2024 κατέλαβε και φέτος η Αθήνα , αποδεικνύοντας...