Μεγάλος ήταν και το 2023 ο ανταγωνισμός ανάμεσα στη για την πρωτοκαθεδρία στις πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ελλάδα:
Η BMW Group Hellas κατάφερε να κρατήσει την κυριαρχία για δεύτερη χρονιά στην κατηγορία των πολυτελών αυτοκινήτων.
Το 2022 η BMW Group Hellas πήρε τα ηνία από τη Mercedes και την Star Automotive Hellas, η οποία διακινεί πλέον τη συγκεκριμένη μάρκα στην Ελλάδα.
Η συγκεκριμένη μάρκα διατηρούσε την κυριαρχία έως και το 2021. Η BMW αύξησε τις πωλήσεις της κατά 39,4% σε σχέση με το 2022 με μερίδιο στην πολυτελή κατηγορία που ανήλθε στο 31,3% ενώ στη συνολική αγορά αυτοκινήτου το μερίδιό της ήταν 4,6% με 6.201, όπως προκύπτει από στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων και του BMW Group Hellas. Tην πορεία της BMW ενίσχυσαν η νέα BMW X1 και η BMW Σειρά 1, μοντέλα τα οποία κατέκτησαν την πρώτη θέση στην κατηγορία τους.Στη διάρκεια του 2023 καταγράφηκε ρεκόρ πωλήσεων της ΜΙΝΙ στην ελληνική αγορά, η οποία επίσης ανήκει στον όμιλο BMW με 2.328 συνολικές ταξινομήσεις κάτι που στην πράξη σημαίνει άνοδο κατά 10,2% έναντι του 2022 και μερίδιο αγοράς 11,7% στην πολυτελή κατηγορία μοντέλων. Το μερίδιο στη συνολική αγορά ήταν 1,7% για τη μάρκα στη χώρα μας, το οποίο αποτέλεσε σύμφωνα με την BMW Group Hellas το μεγαλύτερο μερίδιο που σημείωσε η Βρετανική μάρκα συγκριτικά με άλλες Ευρωπαϊκές αγορές. Το ΜΙΝΙ Countryman και το 3θυρο MINI Hatch, ήταν οι κύριοι μοχλοί ενίσχυσης των πωλήσεων της ΜΙΝΙ τη χρονιά που πέρασε.
Τα μερίδια και οι πωλήσεις για Mercedes και Audi
Σε ό,τι αφορά τη Smart, η οποία επίσης ανήκει στον όμιλο της Mercedes Benz, πουλήθηκαν συνολικά 77 οχήματα, με το μερίδιο της αγοράς να ανέρχεται σε μόλις 0,1%. Θυμίζουμε ότι το Smart κυκλοφορεί τα τελευταία χρόνια αμιγώς σε ηλεκτρική έκδοση, καθότι η βενζινοκίνητη εκδοχή του έχει καταργηθεί.
Η ελβετική επιχείρηση Emil Frey Group είναι από τις 31 Ιανουαρίου του 2023 ο επίσημος ιδιοκτήτης της Mercedes Benz στην Ελλάδα μετά τη συμφωνία που είχε υπογραφεί τον Αύγουστο 2022 για τη μεταβίβαση του συνόλου των μετοχών της ελληνικής εταιρείας.
Στο +27,7% η άνοδος της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου
Συνολικά πάντως η ελληνική αγορά στο σύνολο της περσινής χρονιάς κατέγραψε αύξηση των ταξινομήσεων νέων οχημάτων κατά 27,7%, στα 134.484 από 105.283 που ήταν ο αντίστοιχος αριθμός του 2022.
Η αύξηση αυτή οφείλεται εν πολλοίς στην εισροή παραγγελιών που είχαν δοθεί εντός του 2022 και λόγω των σημαντικών καθυστερήσεων που επικράτησαν στην αλυσίδα εφοδιασμού, αυτές παραδόθηκαν και ταξινομήθηκαν εν τέλει το 2023.
Πρόκειται για καθυστερήσεις που μεσοσταθμικά κινούνταν στα επίπεδα των 8 μηνών παράδοσης των παραγγελιών και ενίοτε υπερέβαιναν σημαντικά το συγκεκριμένο χρονικό όριο.