Σε μία ριζική αλλαγή με άξονα τον βαθύ τεχνολογικό μετασχηματισμό εκτινάσσει τα κέρδη της η Εθνική Τράπεζα! Με σταυροειδείς πωλήσεις και προμήθειες στη Λιανική Τραπεζική, διατήρηση των σχέσεων με μεγάλους επενδυτές και στροφή στους μικρομεσαίους επιτυγχάνει την αύξηση των κερδών!
Με στόχο την εξέλιξη των εργασιών και τον περιορισμό του κόστους η Εθνική Τράπεζα εφαρμόζει ένα νέο μοντέλο που βασίζεται στην τεχνολογία και συμμορφώνεται ως προς τους κινδύνους που υπάρχουν.
Την τελευταία 5ετία στόχος των τραπεζών είναι να πουλήσουν περισσότερα επενδυτικά προϊόντα και λιγότερες καταθέσεις λόγω των μεγαλύτερων προμηθειών, να χρησιμοποιήσουν περισσότερα ψηφιακά κανάλια, να μοχλεύσουν με όποιο τρόπο μπορούν τις πωλήσεις τους.
Η Εθνική Τράπεζα υλοποίησε με συνέπεια το πρόγραμμα μετασχηματισμού της και συνεχίζει να το πράττει, με τα αποτελέσματα να δείχνουν ότι πρόκειται για ένα άψογο μοντέλο λειτουργίας.
Πώς εκτίναξε τα έσοδα
H αύξηση εσόδων επιτυγχάνεται εστιάζοντας τόσο σε σταυροειδείς πωλήσεις και προμήθειες στη Λιανική Τραπεζική, όσο και σε εμβάθυνση των σχέσεων με μεγάλους πελάτες και γενικότερη διεύρυνση της πελατειακής βάσης Μικρομεσαίων επιχειρήσεων στην στην Εταιρική Τραπεζική.
–Στη Λιανική Τραπεζική, ενισχύει την πρώτη γραμμή εξυπηρέτησης των συμβούλων πελατείας (Relationship Managers), κυρίως για μικρές επιχειρήσεις και πελάτες Premium Banking. Δίνει μεγαλύτερη έμφαση σε προϊόντα που αποφέρουν έσοδα από προμήθειες (π.χ. επενδυτικά προϊόντα, κάρτες και τραπεζοασφαλιστικά προϊόντα) και επεκτείνει τις πωλήσεις μέσω τρίτων συνεργατών (π.χ. επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου, ηλεκτρονικό εμπόριο, αντιπρόσωποι).
-Όσον αφορά την Εταιρική και Επενδυτική Τραπεζική, δίνει προτεραιότητα στην πρώτη γραμμή εξυπηρέτησης των συμβούλων πελατείας με μια ολοκληρωμένη δέσμη εμπορικών εργαλείων. Προσφέρει τη δυνατότητα να αφιερώνουν περισσότερο χρόνο στις πωλήσεις δανείων και άλλων προϊόντων σε συνεργασία με τη μονάδα Εταιρικής Συναλλακτικής Τραπεζικής. Επιπλέον, ολοκληρώνει την κεντροποίηση των υπηρεσιών εξυπηρέτησης στη νέα Μονάδα Εξυπηρέτησης Πελατών Εταιρικής Τραπεζικής.
Γενικότερα, η τράπεζα ενισχύει το εύρος των λύσεων που προσφέρει για να διευκολύνει τη μετάβαση των νοικοκυριών και των επιχειρήσεων σε ένα πιο βιώσιμο μοντέλο. Βασικός πυλώνας της στρατηγικής της Εθνικής εξακολουθεί να είναι η παροχή επενδυτικών λύσεων στο πλαίσιο της πράσινης μετάβασης, συμπεριλαμβανομένου του τομέα των ακινήτων και των μεταφορών.
Η Εθνική στοχεύει στην περαιτέρω ενίσχυση των ψηφιακών υπηρεσιών, επέκταση της χρήσης προηγμένης ανάλυσης δεδομένων (συμπεριλαμβανομένης της τεχνητής νοημοσύνης) για τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας των εμπορικών ενεργειών και αξιοποίηση στρατηγικών συνεργασιών με τρίτους για την προσέλκυση πελατών, καθώς και τις πωλήσεις προς αυτούς.
Προτεραιότητα η τεχνολογία
Η τράπεζα ολοκληρώνει την υλοποίηση του νέου συστήματος Core Banking για τη διευκόλυνση δημιουργίας εσόδων και τον περιορισμό κόστους μεσοπρόθεσμα, τη βελτίωση της τεχνολογικής και ψηφιακής υποδομής της τράπεζας και μετάβαση σε υποδομές cloud.
Συγχρόνως, ενισχύει την ανάπτυξη της απαιτούμενης υποδομής για τη μετάβαση σε ένα μοντέλο λειτουργίας χωρίς τη χρήση χαρτιού σε ολόκληρο τον οργανισμό και τη συνέχιση του προγράμματος αντικατάστασης των συστημάτων διαχείρισης ροής εργασιών (workflow platforms).
Παράλληλα, προχωρά στη βελτιστοποίηση των κύριων διαδικασιών (που αφορούν τον πελάτη ή εσωτερικές διαδικασίες) μέσω απλοποίησης, κεντροποίησης και αυτοματοποίησης (συμπεριλαμβανομένης της χρήσης νέων τεχνολογιών, όπως οι διαδικασίες αυτοματοποίησης μέσω ρομποτικής, η τεχνητή νοημοσύνη και η οπτική αναγνώριση χαρακτήρων).
Σε ό,τι αφορά την Κλιματική & Περιβαλλοντική Στρατηγική η τράπεζα αξιοποιεί τις επιχειρηματικές ευκαιρίες στους τομείς της πράσινης και βιώσιμης χρηματοδότησης και πράσινης μετάβασης σύμφωνα με τους στόχους που έχουν τεθεί για μηδενικό ισοζύγιο έως το 2030, και συνέχιση υλοποίησης στοχευμένων δράσεων για μείωση των εκπομπών που προέρχονται από δραστηριότητες της τράπεζας.
Διαχειρίζεται τους κινδύνους που επιφέρει η κλιματική και περιβαλλοντική αλλαγή, σύμφωνα με τις εποπτικές απαιτήσεις και τις βέλτιστες πρακτικές, καθώς και συμμόρφωση με τα υψηλότερα πρότυπα γνωστοποιήσεων. Η Εθνική ενισχύει την κοινωνική στρατηγική της με τον καθορισμό σχετικών στόχων και την υλοποίηση πρωτοβουλιών με μεγάλο αντίκτυπο στην κοινωνία.
Τέλος, η τράπεζα υλοποιεί ειδικά έργα που είναι πολύ σημαντικά για τη λειτουργία της. Επιταχύνει τα αποτελέσματα που απορρέουν από τις στρατηγικές της συνεργασίες όπως αυτή με την Epsilon Net και βελτιώνει τη μέτρηση εμπειρίας πελάτη για όλα τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που παρέχει στην πελατεία της μέσα από όλα τα κανάλια πωλήσεων.