30.6 C
Athens
Παρασκευή, 6 Ιουνίου, 2025

Εσπευσμένες αγορές δεξαμενοπλοίων second hand φέρνουν μεγάλα κέρδη στους Έλληνες εφοπλιστές. Τι έκαναν Βαφειάς, Οικονόμου, Λιβανός, Αλαφούζος

ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ:

Σε εσπευσμένες αγορές δεξαμενοπλοίων second hand προχωρούν Έλληνες εφοπλιστές καθώς διαπιστώνουν μεγάλα κέρδη.
Η άνοδος στα ναύλα των δεξαμενόπλοιων, μετά το εμπάργκο της Ε.Ε στη Ρωσία και το πλαφόν, αλλά και της ζήτησης εκ μέρους Κίνας και της κατάστασης που δημιουργείται λόγω των περικοπών του OPEC+, συνθέτει ένα άκρως ευνοϊκό τοπίο και για τους Έλληνες εφοπλιστές.
Κάποιοι από αυτούς όπως οι κ.κ. Βαφειάς, Οικονόμου, Λιβανός, Αλαφούζος κάνουν στροφή, αγοράζοντας secondhand δεξαμενόπλοια, ή παραγγέλνοντας νέα στα ασιατικά ναυπηγεία.

Η κατάσταση αυτή αποτυπώθηκε και στις εκθέσεις των ελληνικών ναυτιλιακών για τα κέρδη του πρώτου τριμήνου του 2023, όπου η άνοδος στις ημερήσιες τιμές ναύλωσης πλοίων, οδήγησε τα κέρδη σε «υψηλές πτήσεις».

Ενδεικτικά, οι δύο εταιρείες του Νικόλαου Βαφειά, κατέγραψαν:

  • StealthGas: Αυξημένα κέρδη τριμήνου 16,8 εκατ. δολάρια από 7,6 εκατ. δολάρια το αντίστοιχο τρίμηνο του 2023
  • Η Ιmperial Petroleum, 35,7 εκατ. δολάρια από 200.000 δολάρια

Όπως είχε δηλώσει ο κ. Βαφειάς «εμπορικά, αξιοποιήσαμε την ισχυρή αγορά δεξαμενόπλοιων και χρησιμοποιήσαμε αποτελεσματικά έναν μέσο στόλο 10 πλοίων για να παράγουμε σε ένα τρίμηνο καθαρό εισόδημα 36 εκατομμυρίων δολαρίων, σημειώνοντας αύξηση 17.750% σε σύγκριση με το καθαρό εισόδημα που δημιουργήθηκε το πρώτο τρίμηνο του 2022 και ένα EBITDA σχεδόν 40 εκατομμυρίων δολαρίων, δηλαδή 1.435% υψηλότερα από την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Χωρίς αμφιβολία είμαστε σε καλή θέση για να επωφεληθούμε από τις καλές συνθήκες της αγοράς που φαίνεται ότι θα διαρκέσουν».

Επιπλέον, η Okeanis Eco Tankers του Γιάννη Αλαφούζου σημείωσε τριμηνιαία κέρδη 51,4 εκατ. δολάρια από 1,9 εκατ. δολάρια

Η Gaslog Partners του Πήτερ Λιβανού, σημειώνει κέρδη τριμήνου 36,37 εκατ. δολάρια από 34,98 εκατ. δολάρια.

Kαι αυτές είναι μόνο μερικές από τις εταιρείες Ελλήνων εφοπλιστών, καθώς μην ξεχνάμε ότι σύμφωνα με τα δεδομένα VesseValue οι Έλληνες εφοπλιστές κατέχουν, 1.450 δεξαμενόπλοια (δεύτερη κατηγορία πίσω από τα bulkers), συνολικής αξίας 61,03 δισ. δολαρίων, 137 πλοία μεταφοράς LNG και 115 πλοία μεταφοράς LPG.

Μάλιστα, οι Έλληνες εφοπλιστές είναι ιδιοκτήτες του 22% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενοπλοίων που μπορούν να μεταφέρουν LNG.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ:

Βασιλάκης: Εξαιρετική χρονιά το 2023 με μεγάλα κέρδη. 1,1 εκατομμ. θέσεις περισσότερες το 2024

  Ως μια απο τις καλύτερες χρονιές της  σε όλα τα επίπεδα χαρακτήρισε το 2023...

Σε επίπεδα-ρεκόρ 15ετιας, οι πωλήσεις πλοίων από τους Έλληνες εφοπλιστές, με μεγάλα έσοδα. Ποιοι είναι οι αγοραστές

Ρεκόρ 15ετίας καταγράφουν οι πωλήσεις πλοίων από Έλληνες εφοπλιστές, γεγονός που εξηγεί και τη...

Athens Plaza: Υψηλές πληρότητες και αυξημένα έσοδα για το εμβληματικό ξενοδοχείο του Συντάγματος. Ευρύ πρόγραμμα ανακαινίσεων

Νέα εποχή για το Athens Plaza, καθώς το εμβληματικό ξενοδοχείο του Συντάγματος καταγράφει υψηλές...