Στην 9η θέση βρίσκεται η ελληνική ναυτιλία στη λίστα κατάταξης της κορυφαίας αγγλικής ναυτιλιακής επιθεώρησης των Lloyds.
H φετινή λίστα πάντως έκρυβε ανατροπές ως προς την πρώτη θέση, καθώς η σημαία της Λιβερίας εκθρόνισε το εδώ και 20 χρόνια κορυφαίο νηολόγιο του Παναμά σε όρους χωρητικότητας.
Το “στέμμα” το έλαβε μετά από την εντυπωσιακή κατά 10 ποσοστιαίες μονάδες αύξησης της εγγεγραμμένης συνολικής χωρητικότητας, με 258 εκατ. gt έναντι 252 εκατ. gt έναντι αύξηση 2% της σημαίας του Παναμά.
Η σειρά των μεγαλύτερων νηολογίων είναι οι εξής:
- Λιβερία
- Παναμάς
- νησιά Μάρσαλ
- Χονγκ Κονγκ
- Σιγκαπούρη
- Μάλτα
- Κίνα
- Μπαχάμες
- Ελλάδα
- Ιαπωνία.
Η Ελλάδα 2η σε ευρωπαϊκούς όρους
Η Ελλάδα σε ευρωπαϊκούς όρους είναι το δεύτερο κορυφαίο νηολόγιο μετά τη Μάλτα, ενώ μαζί με την Κίνα και την Ιαπωνία, τις άλλες δύο χώρες με το μεγαλύτερο στόλο πλοίων παγκοσμίως βρίσκεται στις τελευταίες θέσεις τις 10άδας.
Στόχος της ελληνικής πολιτείας, όπως εκφράστηκε και πρόσφατα στο βήμα της Βουλής από τον Υπουργό Ναυτιλίας, Χρήστο Στυλιανίδη είναι η ενδυνάμωση του ελληνικού νηολογίου, και μέσα στις βασικές προτεραιότητες του υπουργείου είναι η επιτάχυνση της ψηφιοποίησης του νηολογίου, η οποία βρίσκεται στην τελική ευθεία αλλά και της απλοποίησης όλων των διαδικασιών.
2024: Έτος αναβάθμισης της ναυτικής εκπαίδευσης
Σύμφωνα με την έκθεση των Lloyds, η Ελλάδα έχει επιλύσει πολλά γραφειοκρατικά προβλήματα της σημαίας, οι μεγαλύτεροι Έλληνες εφοπλιστές, όπως ο όμιλος Αγγελικούση, εμπιστεύονται τα γαλανόλευκα χρώματα αντιπροσωπεύοντας το 1/4 των ποντοπόρων πλοίων με ελληνική σημαία, όμως μία από τις μεγαλύτερες δυσκολίες παραμένει αυτή της αναζήτησης ειδικευμένου και κατάλληλα εκπαιδευμένου προσωπικού.