Στην Ελλάδα κάτι αλλάζει σταδιακά και το Χρηματιστήριο Αθηνών μπορεί να γίνει ένας σημαντικός πόλος με αναφορά στη ναυτιλία, είπε ο Πόλυς Β. Χατζηωάννου κατά τη διάρκεια διαδικτυακής παρουσίασης της ναυτιλιακής εταιρείας συμφερόντων του, Safe Bulkers INC.
Η θυγατρική της Safe Bulkers που είναι εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο, η Safe Bulkers Participations PLC θα εισάγει προς διαπραγμάτευση, στην κατηγορία Τίτλων Σταθερού Εισοδήματος της ρυθμιζόμενης αγοράς του Χρηματιστηρίου Αθηνών, έως 100.000 άυλες, κοινές, ανώνυμες ομολογίες της, με την έκδοση κοινού ομολογιακού δανείου και την εγγύηση της Safe Bulkers INC., προκειμένου να συγκεντρώσει κεφάλαια μέχρι 100 εκατ. ευρώ για την αγορά τεσσάρων bulk carriers.
Απαντώντας μάλιστα σε ερώτηση στη σχετική συνέντευξη Τύπου για ενδεχόμενο να εισαχθούν μετοχές ναυτιλιακών εταιρειών στο Χ.Α., απάντησε: «Sky is the limit», αφήνοντας ανοικτό το ενδεχόμενο στο μέλλον να δούμε τέτοιες κινήσεις
Ο κ. Χατζηωάννου, διαθέτει, ήδη, ένα στόλο από 39 πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου εκ των οποίων τα περισσότερα προέρχονται από ιαπωνικά ναυπηγεία που θεωρούνται κατά τεκμήριο ως πιο ποιοτικά, ενώ έχει υπό εξέλιξη ένα επενδυτικό πρόγραμμα κατασκευής συνολικά εννέα πλοίων. Η κεφαλαιοποίηση της εταιρείας που είναι εισηγμένη στο NYSE φτάνει τα 427 εκατ. δολ ενώ οι συμφωνημένες ναυλώσεις έχουν κλειδώσει έσοδα ύψους 431 εκατ. δολ.
Η εταιρεία τον τελευταίο χρόνο μείωσε τον δανεισμό από 611 σε 413 εκατ δολ που είναι στα ίδια περίπου επίπεδα με την αξία του στόλου σε τιμές διάλυσης.
Η εκτίμηση για την αγορά
O κ. Χατζηωάνου προέβλεψε εξελίξεις για τον κλάδο των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου για τα επόμενα χρόνια, αφού η ανάπτυξη της οικονομίας αναμένεται να φτάσει το 4,5%, ενώ η αύξηση του παγκόσμιου στόλου (net) το 2%,.
H Safe Bulkers,είπε, δαθέτει ένα πλεονέκτημα, το ναυπηγικό της πρόγραμμα για eco bulk carriers, που θα είναι απόλυτα συμβατά με τους περιβαλλοντικούς στόχους που έχει θέσει ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός για τα επόμενα 10 με 15 χρόνια. Όρους που, όπως υπογράμμισε ο κ. Λουκάς Μπαρμπαρής, πρόεδρος της εταιρείας, δεν έχει σήμερα το 78% του υφιστάμενου στόλου. Με την εταιρεία να εκτιμά ότι αυτό θα οδηγήσει πολλά πλοία σε μείωση της ταχύτητας πλεύσης προκειμένου να ελαττώσουν τους ρύπους, κάτι που θα έχει ως συνέπεια τη λιγότερη διαθέσιμη χωρητικότητα στην αγορά.