Τα μέτρα περιορισμού της κίνησης, έφεραν μεγάλη πτώση πωλήσεων στα καταστήματα λιανικού εμπορίου, ανέφερε σε δηλώσεις του ο πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων, Γιάννης Χατζηθεοδοσίου . Επισήμανε πάντως ότι υφίσταται πεδίο αισιοδοξίας για την πορεία της αγοράς τον Φεβρουάριο.
Σε ποσοστό που αγγίζει ακόμα και το 50% ανήλθε η πτώση της κατανάλωσης σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019 που θεωρείται συγκρίσιμο έτος, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο κος Χατζηθεοδοσίου. Θα θυμίσουμε ότι στις αρχές του 2020 τα λιανεμπορικά καταστήματα ήταν κλειστά λόγω της πανδημίας, γι’ αυτό και δεν συγκρίνεται ο φετινός Ιανουάριος με τον περσινό, αλλά με αυτόν του 2019.
Οι τιμές στα προϊόντα ένδυσης και υπόδησης , τόνισε, δεν έχουν αυξηθεί παρά το αυξημένο κόστος στις μεταφορές, την ενέργεια και τις πρώτες ύλες. “Ο λόγος για τον οποίο δεν έχουν περάσει ακόμα αυξήσεις στα ρούχα και στα παπούτσια στη λιανική, είναι ότι τα καταστήματα λόγω της περιορισμένης κίνησης κατά την τελευταία διετία αλλά και των διαδοχικών lockdown έχουν διατηρήσει αποθέματα από προηγούμενες σεζόν”.
Οι αυξήσεις στον τομέα ένδυσης και υπόδησης θα εμφανιστούν από τον Νοέμβριο, προβλέπει ο κος Χατζηθεοδοσίου, μετά το πέρας των εκπτώσεων, όταν και θα χρειαστεί η επανέναρξη των εισαγωγών, δεδομένης της σταδιακής πώλησης των αποθεμάτων από προηγούμενα έτη.
Την ίδια στιγμή η αύξηση των τιμών ενέργειας που επηρεάζει και τα πάγια μηνιαία έξοδα των πολιτών, έρχεται να θέσει και σε αυτή την περίπτωση προτεραιότητες ως προς τη διαχείριση του διαθέσιμου εισοδήματος κατά πρώτο λόγο σε λογαριασμούς και τρέχουσες υποχρεώσεις, θέτοντας σε αναστολή δαπάνες για την αγορά προϊόντων που δεν είναι πρώτης ανάγκης.