17.1 C
Athens
Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024

ΜΜΜ Αττικής: Έρχονται μεγάλες αλλαγές με τον νέο συγκοινωνιακό χάρτη – Πώς η τεχνολογία θα βοηθήσει στην αναβάθμιση λεωφορείων, μετρό κτλ 

ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ:

Μεγάλες αλλαγές και νέο συγκοινωνιακό χάρτη έχουν στόχο να φέρουν το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και οι φορείς των συγκοινωνιών (ΟΑΣΑ, ΟΣΥ, ΣΤΑΣΥ) για να αναβαθμιστούν τα μέσα στην Αττική με την βοήθεια σύγχρονων τεχνολογικών επιτευγμάτων. Το πλάνο αυτό ανακοινώθηκε στο πρόσφατο 7ο συνέδριο υποδομών και μεταφορών (ITC) από τους ανθρώπους του χώρου.

Σύμφωνα με τον κ. Σπηλιόπουλο (Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΑΣΑ), στόχο του Οργανισμού αποτελεί τα ΜΜΜ να γίνουν η πρώτη επιλογή για την μετακίνηση των πολιτών της Αθήνας. Στο πλαίσιο αυτό, όπως είπε: «γίνονται όλες οι απαραίτητες ζυμώσεις, προκειμένου να τεθεί σε εφαρμογή το σχέδιο του Οργανισμού για την επόμενη ημέρα των αστικών συγκοινωνιών».

Τον Οκτώβριο, σε ειδική εκδήλωση που θα πραγματοποιηθεί στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, θα παρουσιαστούν στους δήμους οι προτάσεις του Οργανισμού για το «Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών Αττικής», που θα είναι έτοιμο το 2026. Ωστόσο, έως την Άνοιξη του 2025 θα είναι έτοιμος ο νέος συγκοινωνιακός χάρτης της Αττικής.

Στη μελέτη μπαίνουν ποδηλατόδρομοι, σημεία στάθμευσης, πιάτσες ταξί, φορτιστές για ηλεκτρικά οχήματα και αναδρομολόγηση λεωφορείων και τρόλεϊ, λαμβάνοντας υπόψιν τις κορεσμένες γειτονιές, τις νέες αστικές πυκνώσεις, τις ανάγκες εργαζομένων και μελλοντικά έργα όπως η νέα Γραμμή 4 του μετρό ενώ στο στόχαστρο μπαίνουν και τα εμπόδια στην κίνηση σε πεζοδρόμια. Στο επίκεντρο βρίσκεται και η προσβασιμότητα.

Η χρήση τεχνολογίας στα ΜΜΜ

Στο τέλος του 2024, όλοι οι επιβάτες των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, θα μπορούν να πληρώνουν με κάρτα ή το κινητό τους ή το ψηφιακό τους «πορτοφόλι». Το σχετικό πρόγραμμα τρέχει πιλοτικά εδώ και λίγους μήνες στις λεωφορειακές γραμμές του αεροδρομίου και θα επεκταθεί από τα Χριστούγεννα και έπειτα σε όλα τα μέσα, χωρίς αυτό να σημαίνει πως το απλό «χάρτινο» εισιτήριο δεν θα είναι διαθέσιμο προς χρήση.

«Το σύστημα στην επόμενη φάση του έχει τη δυνατότητα του account based ticketing, όπου κάθε επιβάτης μπορεί να δημιουργήσει έναν λογαριασμό και μέσω αυτού να κάνει αγορές καρτών και εισιτηρίων, ενώ θα προστεθούν και υπηρεσίες Mobility-as-a-Service», είπε ο επικεφαλής του ΟΑΣΑ.

Σύμφωνα με όσα ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΣΥ, Στέφανος Αγιάσογλου, στις αρχές του 2025, θα προκηρυχθεί, από την Κοινωνία της Πληροφορίας, ο διαγωνισμός για wi-fi εντός των οχημάτων, με ορίζοντα ολοκλήρωσης του έργου τα τέλη του 2026.

Η εταιρεία ΟΣΥ, επίσης, θα μετρά σύντομα 140 ελεγκτές από τους 35 που είχε αρχικά, εκμεταλλευόμενη τα προγράμματα απασχόλησης της ΔΥΠΑ. «Το γεγονός της αύξησης των ελέγχων έχει ήδη δώσει απτά αποτελέσματα, μειώνοντας την εισιτηριοδιαφυγή», σημείωσε και επισήμανε ότι η κατάσταση είναι πολύ «καλύτερη από όσα μπορεί να λέγονται».

Υπογράμμισε ότι έχει ξεκινήσει, σε πιλοτική φάση, ο έλεγχος εισιτηρίων από την μπροστινή θύρα σε κάποιες γραμμές. Η εισιτηριοδιαφυγή στα μέσα σταθερής τροχιάς εκτιμάται στο 2-3%, αλλά στα λεωφορεία ανέρχεται ακόμη και στο 15%.

Απαραίτητη η αναβάθμιση σε Ηλεκτρικό – Μετρό

«Όλα αυτά έχουν το ενδιαφέρον τους σε μια περίοδο στην οποία το επιβατικό κοινό έχει επιστρέψει στα μέσα σταθερής τροχιάς, με την αύξηση του αριθμού των χρηστών στο πρώτο οκτάμηνο του 2024 να προσεγγίζει το 10%» όπως είπε ο Αθανάσιος Κοτταράς, Διευθύνων Σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ.

Ωστόσο, είναι αναγκαία η αναβάθμιση των συστημάτων σηματοδότησης και πυρανίχνευσης, η αναβάθμιση του τροχαίου υλικού και η προμήθεια νέων συρμών, καθώς και ο εκσυγχρονισμός των υποδομών, καθώς είναι πολλά τα προβλήματα σε ανελκυστήρες, κυλιόμενες κλίμακες και κλιματισμό (αναζητείται χρηματοδότηση).

«Στη γραμμή 3 και ειδικά στο κομμάτι που συνδέει το Αεροδρόμιο με το κέντρο της πόλης είναι αναγκαία η προμήθεια νέων διρευματικών συρμών, όπως και η εγκατάσταση κλιματισμού σε 24 συρμούς της σειράς 1, που δεν είχαν, όταν τους προμηθευτήκαμε πριν από 25 χρόνια. Βρήκαμε την τεχνική λύση και την έχουμε καταθέσει στο υπουργείο», είπε ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ. Το 2025 αναμένεται να κυκλοφορήσουν τμηματικά και οι ανακαινισμένοι συρμοί στη γραμμή 1 του μετρό.

«Ένα σημαντικό πράσινο έργο που γίνεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα είναι σε φάση υλοποίησης μετά την υπογραφή της σύμβασης μεταξύ της ΣΤΑ.ΣΥ και της αναδόχου εταιρείας «Siemens Mobility Α.Ε.», καθώς προχωρά η εγκατάσταση συστήματος ανάκτησης ενέργειας από το φρενάρισμα των συρμών σε δύο υποσταθμούς της γραμμής 1 Νέο Ηράκλειο και Φάληρο», όπως είπε ο κ. Κοτταράς, προσθέτοντας ότι το 2025 θα ξεκινήσει ο σχεδιασμός επέκτασης της παρέμβασης και στις γραμμές 2 και 3.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ:

Μετρό: Από σήμερα νέο διευρυμένο ωράριο Παρασκευή & Σάββατο – Τι ισχύει

Σε εφαρμογή διευρυμένου ωραρίου προχωρά η ΣΤΑΣΥ στις Γραμμές 2 & 3 του μετρό...

Μετρό-Γραμμή 4: Αυτός είναι ο σταθμός Κολωνάκι – Με γρήγορους ρυθμούς τρέχει η κατασκευή 

Ένα εμβληματικό έργο εξελίσσεται αυτή την στιγμή σε μια από τις πιο πολυσύχναστες περιοχές...