17.1 C
Athens
Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024

Oι νέες αμυντικές συμφωνίες Μητσοτάκη – Ζελένσκι. O νέος ρόλος της Αλεξανδρούπολης στις εξαγωγές σιτηρών

ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ:

Νέα δεδομένα διαμορφώνονται στις σχέσεις Αθήνας Κιέβου με τις αμυντικές συνεργασίες που υπέγραψαν Κυριάκος Μητσοτάκης και Βολονιμίρ Ζελένσκι

Κυβερνητικές πηγές τονίζουν ότι οι Ουκρανοί εκτιμούν την αταλάντευτη προσήλωση της χώρας μας στο πλευρό τους και το γεγονός ότι η στήριξη μας υπήρξε εξ αρχής ξεκάθαρη και χωρίς αστερίσκους, τόσο για το θέμα του πολέμου, όσο και για την προοπτική συμμετοχής της χώρας στην Ε.Ε. και στο ΝΑΤΟ.
Στο πλαίσιο αυτό, η στρατιωτική συνεργασία των δύο χωρών αρχίζει με την εκπαίδευση Ουκρανών πιλότων για για να χρησιμοποιήσουν τα νέα F-16 που θα παραλάβει το Κίεβο τους επόμενους μήνες από ευρωπαϊκά κράτη.

Επίσης, οι Ουκρανοί περιέγραψαν έναν κατάλογο αιτημάτων για ενίσχυση με στρατιωτικό υλικό που η ελληνική πλευρά δεν έκανε δεκτό, με δεδομένο ότι πρόκειται για εξοπλισμό που είναι ουσιώδης για την ελληνική άμυνα.

Τεθωρκισμένα και πυρομαχικά

Ωστόσο, η Ελλάδα συζητά την παραχώρηση «στοκαρισμένου» στρατιωτικού υλικού, κυρίως τεθωρακισμένων και πυρομαχικών.

Τις λεπτομέρειες θα συζητήσουν λεπτομερέστερα οι ανώτεροι αξιωματικοί των δύο επιτελείων, ενώ και ο ίδιος ο Ουκρανός πρόεδρος Ζελένσκι μετά τη συνάντηση έκανε λόγο για ένα νέο πακέτο στρατιωτικής βοήθειας για τη χώρα του που ετοιμάζει η Ελλάδα.

Τα σιτηρά και ο νέος ρόλος της Αλεξανδρούπολης

Η Ελλάδα παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις για τα σιτηρά, μετά την κατάρρευση της συμφωνίας με τη Ρωσία για τη χρήση των στενών της Μαύρης Θάλασσας,
Ο  Κυριάκος Μητσοτάκης  έκανε αναφοράστο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης που έχει χαρακτηριστικά διεθνούς κόμβου, είτε στο πλαίσιο του ΝΑΤΟ είτε στο πλαίσιο του νέου ενεργειακού χάρτη που διαμορφώθηκε στην περιοχή.
Όπως είπε:
  • «Ήδη το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης είναι κόμβος για την αποστολή βοήθειας των συμμάχων, αναδεικνύοντας μία ξεχωριστή γεωπολιτική σημασία για την Ουκρανία, αλλά συνολικά για όλη την ανατολική πτέρυγα του ΝΑΤΟ».
  • «Από εκεί ξεκινάει ένας νέος ενεργειακός διάδρομος που ενώνει τον βορρά με το νότο, το νότο με τον βορρά»

Με αυτά τα δεδομένα το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης θα μπορούσε να διαδραματίσει κρίσιμο ρόλο σε έναν ανασχεδιασμό της ρότας των εξαγωγών σιτηρών, καθώς σχεδόν τα μισά πλοία που συμμετέχουν στις μεταφορές αυτών των φορτίων είναι ελληνόκτητα.

Ήδη, υπάρχουν νύξεις προς τον Λιμένα της Αλεξανδρούπολης που έχει παραμείνει στον έλεγχο του ελληνικού Δημοσίου από παράγοντες της αγοράς, με δεδομένη την κατάρρευση της πρωτοβουλίας της Μαύρης Θάλασσας.

Θα πρέπει πάντως να σημειωθεί ότι η μεγιστοποίηση της δυναμικότητας του λιμανιού απαιτεί επενδύσεις, οι οποίες, βεβαίως, προϋποθέτουν παραγγελίες.

Η ανοικοδόμηση της Οδησσού

Η Ελλάδας δεν κρύβει ότι θέλει να είναι παρούσα στην ανοικοδόμηση της Οδησσού, με όχημα και τη μεγάλη εμπειρία ελληνικών κατασκευαστικών εταιριών.

Η χώρα μας άλλωστε, έχει παρουσία αιώνων στην ευρύτερη περιοχή της Οδησσού, το ιστορικό κέντρο της οποίας με ελληνική πρωτοβουλία εντάχθηκε στον κατάλογο των Μνημείων Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ:

Μητσοτάκης: Δεν χάλασε το χατίρι ενός πιτσιρικά. Τον έβαλε στο πρωθυπουργικό αυτοκίνητο και πήγαν βόλτα 

Απίστευτος πιτσιρικάς... έπεισε τον Κυριάκο Μητσοτάκη να πάνε βόλτα με το πρωθυπουργικό αυτοκίνητο! Κατά τη...

Η φωτογραφία της ημέρας: Ερντογάν, Μητσοτάκης, Χριστοδουλίδης, Ράμα μαζί στη Βουδαπέστη. Τι είπαν

Συνάντηση έκπληξη είχαν λίγο πριν από την έναρξη των εργασιών της Συνόδου της Ευρωπαϊκής...