Επανάσταση αναμένεται να φέρει η νέα τεχνολογία “ξηρής επίστρωσης”, που μειώνει δραστικά το κόστος της μπαταρίας αυτοκινήτου.
Ο Όμιλος VW και ο τεχνολογικός του εταίρος Koenig & Bauer έχουν εξελίξει μια νέα διαδικασία κατασκευής μπαταριών που ονομάζεται ξηρή επίστρωση.
Όπως τονίζουν στελέχη του Ομίλου, όταν εφαρμοστεί η νέα τεχνολογία σε μεγάλη κλίμακα θα μειώσει το κόστος παραγωγής στις μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων κατά εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ ετησίως. Η δήλωση του επικεφαλής μπαταριών της VW, Thomas Schmall, όπως γίνεται αντιληπτό αλλάζει άρδην τα έως τώρα δεδομένα, καθώς οδηγεί σε φθηνότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Στην παραδοσιακή κατασκευή μπαταριών, τα υλικά για την κάθοδο – ή το θετικό ηλεκτρόδιο – και την άνοδο – το αρνητικό ηλεκτρόδιο – εφαρμόζονται σε ένα φύλλο φορέα μέσω ενός χημικού μείγματος πάστας που πρέπει να στεγνώσει, απαιτώντας υψηλά ποσά ενέργειας.
Η ξηρή επίστρωση εξαλείφει αυτό το βήμα με μια κόλλα που δεν απαιτεί στέγνωμα, εξήγησε ο Schmall.
Η Tesla, η οποία απέκτησε μια παρόμοια διαδικασία μέσω της εξαγοράς της νεοσύστατης εταιρείας Maxwell Technologies το 2019, έχει καταφέρει μέχρι στιγμής να επιστρώσει με ξηρή επίστρωση την άνοδο, αλλά εξακολουθεί να έχει προβλήματα με την κάθοδο, ανέφεραν πηγές στο Reuters τον Μάρτιο.
Η VW δήλωσε ότι έχει παράγει πιλοτικά αρκετές εκατοντάδες μπαταρίες με αυτή τη μέθοδό και θα πρέπει να είναι έτοιμη για βιομηχανική παραγωγή μέχρι το 2027.
Μαζί με την αύξηση της παραγωγής και τις φθηνότερες πρώτες ύλες, η αυτοκινητοβιομηχανία ελπίζει ότι η διαδικασία θα συμβάλει στη μείωση του κόστους των μπαταρίων κατά περίπου 50%, δήλωσε ο Schmall.
Τα υπό κατασκευή εργοστάσια κυψελών της στη Γερμανία, την Ισπανία και τον Καναδά θα εξακολουθούν να διαθέτουν γραμμές ξήρανσης, αλλά μπορούν να μετασκευαστούν ώστε να τις καταργήσουν αργότερα, πρόσθεσε ο Sebastian Wolf, Chief Operating Officer της VW PowerCo, απελευθερώνοντας περίπου το 15% του χώρου του εργοστασίου.