13.9 C
Athens
Τετάρτη, 27 Νοεμβρίου, 2024

ΒΟΑΚ-Κρήτη: Μεγάλη καθυστέρηση στην πληρωμή των προκαταβολών μπλοκάρει την έναρξη των έργων. Τι προβλέπει η σύμβαση

ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ:

Μεγάλη είναι η καθυστέρηση στην πληρωμή των προκαταβολών με αποτέλεσμα να έχει μπλοκάρει η έναρξη των έργων στον ΒΟΑΚ.

Παράγοντας μεγάλου κατασκευαστικού ομίλου φέρεται να έχει πει ότι σε κανένα από τα τμήματα του ΒΟΑΚ που έχουν δημοπρατηθεί, δεν έχουν ακόμη ξεκινήσει οι διαδικασίες, καθώς δεν έχουν δοθεί στους αναδόχους οι προκαταβολές.

Το αποτέλεσμα είναι να υπάρχουν μεγάλες καθυστερήσεις στην κατασκευή του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης που θεωρείται έργο πνοής για όλη την περιοχή.

Το εν λόγω τμήμα είναι μήκους 22,5 χλμ. και με απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σταϊκούρα αυξήθηκε το κόστος του έργου (που καταγράφεται ως δημόσια δαπάνη) κατά 16,5 εκατ. ευρώ και ανέρχεται πλέον στα 255,2 εκατ. ευρώ.

 

Αντικείμενο της εν λόγω σύμβασης είναι η εκτέλεση του έργου “Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης – Μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία και συντήρηση του τμήματος “Χερσόνησος – Νεάπολη”, με Σ.Δ.Ι.Τ.”. Η αποπληρωμή του τελικού ποσού θα γίνεται με σταθερές πληρωμές διαθεσιμότητας από το Ελληνικό Δημόσιο για χρονικό διάστημα 30 ετών.

Το δεύτερο τμήμα που δεν έχει ακόμη και αυτό ξεκινήσει είναι το τμήμα Νεάπολη – Αγιος Νικόλαος, όπου ανάδοχος έχει αναδειχτεί από τον Σεπτέμβριο του 2022 η ΑΚΤΩΡ.

Το έργο, προϋπολογισμού 169 εκατ. ευρώ, αποτελεί μέρος του συνολικού Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης που θα διασυνδέσει την Κρήτη από τον Κίσσαμο ως τη Σητεία, με συνολικό μήκος 300 χιλιομέτρων περίπου και εκτελείται ως δημόσιο έργο.

Η κατασκευή του νέου αυτού τμήματος με μήκος περί τα 14,5 χλμ. θα συμπληρώσει τον αυτοκινητόδρομο, ενώ ταυτόχρονα θα τον μετατρέπει σε κλειστό οδικό άξονα με τη βελτίωση και διαπλάτυνση του υφιστάμενου τμήματος Νεάπολη – Αγ. Νικόλαος.

Πρόκειται για το βασικό τμήμα του ΒΟΑΚ, καθώς θα εξυπηρετεί τις τρεις μεγαλύτερες πόλεις της Κρήτης, δηλαδή Χανιά, Ρέθυμνο και Ηράκλειο.

Οι προσφορές για το έργο, του οποίου ο προϋπολογισμός από τα 1,3 δισ. ευρώ έχει αυξηθεί στα 1,75 δισ. ευρώ, κατατέθηκαν τον Μάιο του 2023.

Το οικονομικό παρών έδωσαν η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις με τη Μυτιληναίος, η ΑΒΑΞ με δύο γαλλικές εταιρείες, την Egis Project και το επενδυτικό fund Meridiam, και αυτόνομα η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Οι προσφορές δεν έχουν ανοίξει ακόμη καθώς, όπως υποστηρίζουν στελέχη της αγοράς, οι συζητήσεις σε κυβερνητικό επίπεδο με τους κατασκευαστικούς Ομίλους για το πώς θα μπορούσε να κατασκευαστεί το έργο, δεν φαίνεται να έχουν καταλήξει.

Προβληματισμός υπάρχει και για το κόστος, καθώς σύμφωνα με στελέχη της κατασκευαστικής αγοράς, τα χρήματα που έχουν εξασφαλιστεί για το έργο δεν επαρκούν με δεδομένη και την αύξηση του κατασκευαστικού κόστους, ενώ και το κόστος που καλείται να καλύψει ο παραχωρησιούχος υπό τη δεδομένη χρηματοοικονομική κατάσταση είναι μεγάλο.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ:

Έκτακο δελτίο καιρού: Σε δύο κύματα θα πληγεί η Αττική τις επόμενες ώρες. Οι περιοχές που θα χτυπήσει η ισχυρή κακοκαιρία Alexandros

Τον κώδωνα του κινδύνου κρούουν οι μετεωρολόγοι. Έρχεται ισχυρή κακοκαιρία τις επόμενες 30 ώρες....

Κρουαζιέρα: Εντυπωσιακά έσοδα 60 εκατ. για το Ηράκλειο – Σοβαρή ενίσχυση της τοπικής οικονομίας

Εντυπωσιακά έσοδα ύψους 60 εκατομμυρίων αποκόμισε το Ηράκλειο της Κρήτης από την κρουαζιέρα! Η...

Οικοδομική δραστηριότητα: Σε ποιες περιοχές υπάρχει μεγάλη ανάπτυξη. Κόπωση στην Αττική- Τι δείχνουν τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ

Έντονη κινητικότητα της οικοδομικής δραστηριότητας σε δημοφιλείς τουριστικές περιοχές σημειώνεται τους τελευταίους μήνες, όπως...