Η Volkswagen απειλεί να κλείσει εργοστάσια στην Γερμανία και να προχωρήσει σε απολύσεις για να εξοικονομήσει πολλά δισεκατομμύρια ευρώ. Στην προσπάθεια της να μειώσει το κόστος, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία αναμένεται να προκαλέσει βαρύ πλήγμα στην κυβέρνηση Σολτς.
Ένα μεγάλο εργοστάσιο οχημάτων και ένα εργοστάσιο εξαρτημάτων στη Γερμανία θεωρούνται παρωχημένα από την αυτοκινητοβιομηχανία, όπως δήλωσε το συμβούλιο εργαζομένων της εταιρείας.
Η Volkswagen αναφέρει, επίσης, ότι αισθάνθηκε αναγκασμένη να τερματίσει το πρόγραμμα ασφάλειας της εργασίας, το οποίο ισχύει από το 1994 και αποτρέπει τις περικοπές θέσεων εργασίας έως το 2029. Όλα τα μέτρα θα συζητηθούν με το συμβούλιο εργαζομένων.
«Η κατάσταση είναι εξαιρετικά τεταμένη και δεν μπορεί να ξεπεραστεί με απλά μέτρα μείωσης του κόστους», δήλωσε ο επικεφαλής της VW, Thomas Schaefer σε γραπτή δήλωση.
Το πλήγμα στην κυβέρνηση Σολτς
Τα σχέδια της γνωστής γερμανικής βιομηχανίας αποτελούν ένα ακόμη πλήγμα για την κυβέρνηση Σολτς σημειώνει το Bloomberg. Το πιθανό κλείσιμο θα σηματοδοτούσε το πρώτο κλείσιμο στη Γερμανία κατά τη διάρκεια της 87χρονης ιστορίας της εταιρείας, θέτοντας τη VW σε σύγκρουση με ισχυρά συνδικάτα.
«Το οικονομικό περιβάλλον έχει γίνει ακόμη πιο σκληρό και νέοι παίκτες εισέρχονται στην Ευρώπη», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της VW Oliver Blume επισημαίνοντας ότι «Η Γερμανία ως επιχειρηματικός τόπος υποχωρεί όλο και περισσότερο από πλευράς ανταγωνιστικότητας».
Τα σχέδια της αυτοκινητοβιομηχανίας
Η εταιρεία σχεδιάζει το κλείσιμο τουλάχιστον ενός μεγαλύτερου εργοστασίου κατασκευής αυτοκινήτων και ενός εργοστασίου κατασκευής εξαρτημάτων στη Γερμανία παράλληλα με την κατάργηση των μισθολογικών συμβάσεων.
Η VW απασχολεί περίπου 650.000 εργαζόμενους παγκοσμίως, εκ των οποίων σχεδόν 300.000 στη Γερμανία. Οι μισές έδρες στο εποπτικό συμβούλιο της εταιρείας κατέχονται από εκπροσώπους των εργαζομένων. Το γερμανικό κρατίδιο της Κάτω Σαξονίας το οποίο κατέχει το 20% των μετοχών παίρνει συχνά το μέρος των συνδικαλιστικών οργάνων.
Η Volkswagen, η οποία τροφοδοτεί τις περισσότερες από τις πωλήσεις μονάδων της αυτοκινητοβιομηχανίας (VW, Audi), είναι η πρώτη από τις μάρκες του ομίλου που υποβλήθηκαν σε μείωση κόστους. Στόχος είναι η εξοικονόμηση 10 δισεκατομμυρίων ευρώ έως το 2026, καθώς προσπαθεί να εξορθολογήσει τις δαπάνες για να επιβιώσει από τη μετάβαση σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
«Ένα δύσκολο οικονομικό περιβάλλον, οι νέοι ανταγωνιστές στην Ευρώπη και η πτώση της ανταγωνιστικότητας της γερμανικής οικονομίας σήμαιναν ότι η αυτοκινητοβιομηχανία έπρεπε να κάνει περισσότερα» δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Volkswagen, Oliver Blume, σε δήλωση προς τη διοίκησή του.
Η διοίκηση της εταιρείας και οι εκπρόσωποι των εργαζομένων είχαν διαβουλεύσεις για τη μείωση του κόστους παραγωγής ήδη από τον προηγούμενο χρόνο. Μεταξύ των μέτρων που εξετάστηκαν ήταν οι αλλαγές στον τομέα των προμηθειών αλλά και η μη κάλυψη των θέσεων εργασίας που θα μένουν πλέον κενές.
Η προσπάθεια της εταιρείας για τη μείωση του κόστους γίνεται δυσκολότερη εν μέσω μιας ασθμαίνουσας μετάβασης στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και μιας επιβράδυνσης των καταναλωτικών δαπανών. Σύμφωνα με το Bloomberg, επίσης, τα περιθώρια κέρδους έχουν μείνει πίσω εδώ και πολύ καιρό.