Θραύση αναμένεται να κάνει το νέο Land Cruiser SE που αλλάζει τα πάντα στο αυτοκίνητο με αυτονομία έως και 1.000 χιλιόμετρα
Το νέο Land Cruiser SE είναι ένα από τα πρωτότυπα που προαναγγέλουν τη ριζικά αλλαγμένη γκάμα των ηλεκτρικών Toyota, την οποία περιμένουμε στο δεύτερο μισό αυτής της δεκαετίας.
Η ιαπωνική εταιρεία παρουσίασε όλα αυτά τα πρωτότυπα στο φετινό Σαλόνι του Τόκιο. Εκεί, εκτός από το Land Cruiser SE, το περίπτερο της Toyota περιλάμβανε το Crossover FT-3e, το sports-coupe FT-Se και επίσης το Pick-up EPU, που θα μετασχηματιστούν τα προσεχή χρόνια στα αντίστοιχα αυτοκίνητα παραγωγής.
Το Land Cruiser SE σύμφωνα με το car and motor, είναι ένα μεγάλο και πολυτελές SUV, το οποίο -πέραν του ονόματος- δεν έχει καμία απολύτως ομοιότητα ή τεχνική συγγένεια με το επιβλητικό off-roader Land Cruiser. Αντίθετα, θα δομείται από μόλις τρεις επιμέρους μονάδες, μια για το εμπρός, μία για το κεντρικό και μία για το πίσω μέρος, που θα παράγονται σε πρέσσες γιγάντιας κλίμακας.
Αυτή η πρακτική της Toyota θα αυξήσει κατακόρυφα την παραγωγική αποδοτικότητα και θα μειώσει τους χρόνους και το κόστος την παραγωγής, μέσω του περιορισμού του αριθμού των επιμέρους εξαρτημάτων κάθε αυτοκινήτου.
Είναι μια πρακτική που εισήγαγε στη μαζική παραγωγή η Tesla, και επιπλέον θα επιτρέψει στην Toyota να κατασκευάζει μοντέλα πολύ διαφορετικών μεγεθών και προδιαγραφών πάνω στην ίδια πλατφόρμα. Οι μονάδες ισχύος και τα περιφερειακά συστήματα θα συρρικνωθούν και θα αποτελούνται από όσο το δυνατόν λιγότερα εξαρτήματα και υλικά, για να βελτιωθεί η χωροταξία και να μειωθεί το κόστος παραγωγής.
Το Land Cruiser SE θα είναι εφοδιασμένο με τη νέα πρισματική μπαταρία ‘Performance’ της Toyota, η οποία είναι 20% φθηνότερη στην κατασκευή αλλά προσφέρει διπλάσια αυτονομία με το μισό μέγεθος σε σχέση με τη μπαταρία του Toyota bZ4X. Θα υπάρξει και ανώτερη μπαταρία ‘High-Performance’ το 2028, με περαιτέρω μειωμένο κόστος κατά 10% και με αυτονομία που θα ξεπερνά τα 1.000 χιλιόμετρα σε συγκεκριμένα μοντέλα.
Σε αντίθεση με το πλαίσιο τύπου σκάλας του κλασσικού, θερμικού Land Cruiser, το ηλεκτρικό SE θα έχει κατασκευή τύπου μονοκόκ. Έτσι, θα είναι περισσότερο εστιασμένο στην πολυτέλεια και στην συμπεριφορά στην άσφαλτο, ως μια μεγάλη SUV λιμουζίνα της Toyota και ως ένα από τα βαρύτερα αυτοκίνητα της γκάμας της εταιρείας.
Παρόλα αυτά, δεν θα απωλέσει το πνεύμα της εκτός δρόμου κίνησης του ένδοξου ονόματος Land Cruiser. Και δεν είναι τυχαίο ότι η ιαπωνική εταιρεία θα το λανσάρει το 2026, στην 75η επέτειο από τη γέννηση του τόσο δημοφιλούς παγκοσμίως off-roader της.