Σε «σαφάρι» επιδίδεται η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, προκειμένου να εντοπίσει τις «ξεχασμένες» αποδείξεις των TikTokers, με αφορμή μοντέλο- influencer, που διαφήμιζε ρούχα και αξεσουάρ στα social media, τα πουλούσε διαδικτυακά, αλλά είχε… ξεχάσει να “κόψει” αποδείξεις 350.000 ευρώ.
Η ειδική Ομάδα της ΑΑΔΕ, διευρύνει τις παρακολουθήσεις της και στα social media με στόχο τον έλεγχο όχι μόνο των πωλήσεων των influencers αλλά συνολικά των εσόδων τους και από την προώθηση, διαφήμιση προϊόντων. Για την ΑΑΔΕ κάθε πολίτης που επιθυμεί να έχει επιχειρηματική δραστηριότητα οφείλει να κάνει έναρξη εργασιών και να τηρεί όλες τις προβλεπόμενες φορολογικές διαδικασίες.
Τα έσοδα των TikTokers
Οι χρήστες των πλατφορμών κοινωνικής δικτύωσης παρακολουθούν βίντεο από το TikTok και τους Influencer και μπορούν να στέλνουν εικονικά δώρα κατά τη διάρκεια των ζωντανών μεταδόσεων, τα οποία μεταφράζονται σε πραγματικά χρήματα. Το TikTok υπολογίζει τις πληρωμές με βάση τις προβολές, την εμπλοκή και την τήρηση των κανόνων της κοινότητας. Αν και ο ακριβής τύπος υπολογισμού αυτών των εσόδων δεν είναι δημόσιος, οι δημιουργοί συνήθως κερδίζουν μεταξύ 0,02 και 0,04 δολάρια ανά 1.000 προβολές.
Τα έσοδα ανεβαίνουν στα ύψη στην περίπτωση προώθησης προϊόντων από γνωστές φίρμες.
Από το παγκόσμιο λανσάρισμά του το 2018, το TikTok έχει συγκεντρώσει πάνω από 1 δισεκατομμύριο μηνιαίους ενεργούς χρήστες, ενώ ο μέσος χρήστης περνάει 95 λεπτά την ημέρα στην εφαρμογή. Αυτό το κοινό μεταφράζεται σε σημαντικές δυνατότητες κέρδους για τους έμπειρους δημιουργούς. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι οι κορυφαίοι του TikTok, Charli D’Amelio και Addison Rae, φέρονται να έχουν κερδίσει από 4 έως 17 εκατομμύρια δολάρια ετησίως.