Επενδύσεις ύψους 621 εκατ. ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί στο 7% επί του τζίρου τους, για επισκευές και συντήρηση πραγματοποίησαν τη χρονιά που πέρασε οι ξενοδοχειακές μονάδες.
Τα παραπάνω στοιχεία περιλαμβάνονται στην ετήσια έρευνα για τον ξενοδοχειακό κλάδο για το 2022, την οποία πραγματοποίησε το ΙΤΕΠ για λογαριασμό του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος.
Εντούτοις το ποσό των 621 εκατ. ευρώ είναι μικρότερο σε σύγκριση με το 2021, όταν τα χρήματα που διέθεσαν οι ξενοδόχοι της χώρας για επενδύσεις έφτασε τα 830 εκατ. (ποσοστό 15% επί του τζίρου).
Τη χρονιά της πανδημίας οι επενδύσεις ήταν 219 εκατ. ευρώ (12% επί τους τζίρου) και το 2019 άγγιξαν σχεδόν το 1 δισ. ευρώ (986 εκατ. ευρώ, ποσοστό 12%).
Από τα 621 εκατ. που επενδύθηκαν πέρσι, τα 219 εκατ. υλοποιήθηκαν σε ξενοδοχεία πέντε αστέρων, τα 184 εκατ. σε ξενοδοχεία τεσσάρων αστέρων, τα 127 εκατ. σε ξενοδοχεία τριών αστέρων, τα 70 εκατ. σε μονάδες δύο αστέρων και 18 εκατ. από μονάδες με ένα αστέρι.
Σύμφωνα με τη μελέτη του ΞΕΕ, το 18% των συνολικών επενδύσεων το 2022, αφορούσε σε δράσεις βιωσιμότητας.
Όπως δείχνει η μελέτη, η μέση πληρότητα τον Αύγουστο του 2022 ξεπέρασε οριακά αυτήν του αντίστοιχου μήνα του 2019, με 88% και 86,8% αντίστοιχα.
Τον ίδιο μήνα, το 25% των δίκλινων δωματίων διατέθηκε σε τιμή μέχρι 70€, το 50% των ξενοδοχείων είχε τιμή ανάμεσα στα 70€ και τα 178€ και το υπόλοιπο 25% διατέθηκε σε τιμή πάνω από 178€. Η μέση τιμή διάθεσης δίκλινου δωματίου τον Αύγουστο του 2022 ήταν τα 150 ευρώ.
Οι ξενοδόχοι περιμένουν και φέτος μια πολύ καλή χρονιά για τον ελληνικό τουρισμό, όπως φαίνεται ήδη και από τον ρυθμό των προκρατήσεων. Ωστόσο ταυ αυξημένα λειτουργικά κόστη, ο έντονος ανταγωνισμός με τα καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης και οι δυσκολίες στην ανεύρεση προσωπικού, παραμένουν ανασταλτικοί παράγοντες των εντυπωσιακών προβλέψεων για την φετινή σεζόν .
Ο τζίρος των ξενοδοχείων το 2022 ήταν οριακά αυξημένος σε σχέση με το 2019 (στα 8,62 δισ. ευρώ από 8,41 δισ. το 2019). Στις κατηγορίες 4 και 5 αστέρων, ο τζίρος έφτασε τα 6,65 δισ. ευρώ από 5,87 δισ. το 2019, ενώ στις χαμηλότερες κατηγορίες, ο τζίρος ήταν πέρσι 1,9 δισ. από 2,53 δισ. το 2019.
Ένα σημαντικό στοιχείο της μελέτης ήταν επίσης το συμπέρασμα πως από τα ξενοδοχεία που έχουν υπογράψει συμβόλαια με tour operators για το 2023, το 85% έχει υπογράψει συμβόλαια με τιμές αυξημένες κατά 11,4% κατά μέσο όρο.