26.1 C
Athens
Σάββατο, 27 Ιουλίου, 2024

Διαφημιστείτε εδώ

Το καλάθι μάνα εξ ουρανού για το super market, ασφυξία για τον εμποράκο, παραπλάνηση για τον καταναλωτή

Γράφει ο

ΠΑΥΛΟΣ  ΠΑΠΑΔΑΤΟΣ

Μία έρευνα που είδα στην τηλεόραση και αφορούσε στο ‘καλάθι’ του Υπουργείου
Ανάπτυξης με παρακίνησε να εκφράσω και εγώ κάποιες απόψεις μου σχετικά με αυτό
το περίφημο καλάθι που μάλλον αποτελεί ασφυξία στον εμποράκο και στον μικρό
παραγωγό. Και αυτό, γιατί ως είναι νοητό ο μπακάλης και οι μικρές αλυσίδες super
markets, που δουλεύουν με ελάχιστο ποσοστό κέρδους, λόγω μικρών αγορών, δεν
μπορούν να δημιουργήσουν κανένα καλάθι, με αποτέλεσμα να βλέπουν τους πελάτες
του -όσους πιστεύουν σε καλάθια-να τρέχουν στα Super Markets.

Ο μικρός παραγωγός επίσης δεν μπορεί να συμμετέχει σε κανένα καλάθι λόγω περιορισμένης
παραγωγής και περιορισμένης διανομής των προϊόντων του. Τι βλέπουμε συνεπώς
μέσα στο περίφημο καλάθι; Κάποια προϊόντα αναγνωρισμένων εταιριών (κυρίως αυτά
που θέλουν να ξεφορτωθούν) και πλήθος προϊόντων με ετικέτα του καταστήματος.
Καλύτερη ευκαιρία το Super Market δεν θα μπορούσε να έχει, και αυτό για δύο
λόγους:

Πρώτον, παίρνει τους πελάτες από τα μπακάλικα και τις μικρές αλυσίδες των
Super Markets και δεύτερον πουλάει τα προϊόντα δικής του ετικέτας από τα οποία
έχει πολλαπλάσιο κέρδος σε σύγκριση με το κέρδος που έχει από τα προϊόντα
αναγνωρισμένων εταιριών. Συνεπώς το κράτος έρχεται ως αρωγός των Super
Markets και εχθρός των μικρών εμποράκων αλλά και των μικρών Ελλήνων
παραγωγών.

Σαν να μην έφθαναν αυτά, το καλάθι αν δεν ταλαιπωρεί τον
καταναλωτή, χωρίς ουσιαστικό αντίκρισμα, σίγουρα τον παραπλανά. Τον ταλαιπωρεί,
γιατί ο καταναλωτής που πιστεύει στo καλάθι θα πρέπει να τρέχει από Super Market
σε Super Market για να εντοπίσει το φθηνότερο, αλλά κυρίως τον παραπλανά γιατί
εστιάζοντας μόνο στο καλάθι χάνει τις εκπτωτικές ευκαιρίες που πάντα κάνουν οι
μεγάλες εταιρίες μέσα στα Super Markets και οι οποίες δεν θέλουν να συμμετέχουν
σε καλάθια. Συνεπώς, αν αυτό το καλάθι προσφέρει κάτι καλό, που εγώ πραγματικά
δεν το βλέπω, αυτοί που έπρεπε πρώτοι να κερδίζουν είναι οι νησιώτες και οι
κάτοικοι της περιφέρειας αλλά όπως είναι φυσικό εκεί δεν υπάρχει όχι καλάθι
νοικοκυράς αλλά ούτε καλάθι για ψώνια.
Δεν είναι μόνο αυτά που προανέφερα, αλλά αυτό το καλάθι αποτελεί και προσβολή
προς μία τεράστια κατηγορία συμπολιτών μας τους οποίους το υπουργείο ανάπτυξης
θεωρεί πληβείους, οι επιθυμίες των οποίων θα πρέπει να περιορίζονται σε ένα καλάθι
50 προϊόντων. Αν το υπουργείο θέλει να κάνει σοβαρή δουλειά, ας φροντίσει να
«πείσει» τις μεγάλες ελληνικές και πολυεθνικές παραγωγικές-εμπορικές εταιρίες να
πωλούν στον Έλληνα καταναλωτή τα προϊόντα τους τουλάχιστον στην ίδια χαμηλή
τιμή που τα πωλούν σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

Συγχρόνως, ας «πείσει» τα Super Markets να σταματήσουν να κάνουν εικονικές

εκπτώσεις μειώνοντας το περιεχόμενοτων συσκευασιών τους και

καθορίζοντας αυθαίρετα τις τιμές των προϊόντων της
δικής τους ετικέτας. (Είναι και αυτό συνέπεια του καλαθιού…αλλά κυρίως της
εντύπωσης που έχει το υπουργείο ανάπτυξης ότι τα Super Markets είναι ευαγή
κοινωφελή ιδρύματα)!

Σημείωση

Μία χώρα που σέβεται τους πολίτες της δεν καταφεύγει σε αστεία τεχνάσματα τύπου
καλαθιού. Αναπτύσσει στο έπακρο τον γεωργοκτηνοτροφικό της τομέα, ώστε
τουλάχιστον να μην πεινάνε οι πολίτες της. Πως; Καθιστώντας το υπουργείο
Γεωργίας και κτηνοτροφίας ως το κυριότερο υπουργείο της και όχι να το θεωρεί
τελευταίο στην τάξη υπουργείο.

Διαφημιστείτε εδώ
Latest news
BUSINESS
LIFE STYLE