Ενα νέο εντυπωσικό σκάφος ειδικών επιχειρήσεων απέκτησε η Διοίκηση Υποβρυχίων Καταστροφών (ΔΥΚ) του Πολεμικού Ναυτικού.
Είναι [ροϊόν της εταιρείας Phi-Mechaniseas, και δημιουργήθηκε από Έλληνες ναυπηγούς, μηχανικούς και κατασκευαστές ναυτικών συστημάτων με επικεφαλής τον Αρχιπλοίαρχο ε.α. Παναγιώτη Αλούρδα, Ναυτικό Αρχιτέκτονα και Μηχανικού του MIT.
Σε στενή συνεργασία με το Πολεμικό Ναυτικό,και τη σχεδιαστική ομάδα, τα Ελληνικά Ναυπηγεία Α.Ε. (Ναυπηγεία Σκαραμαγκά) κατασκεύασαν το σκάφος . Το αλουμίνιο για την κατασκευή του ήταν δωρεά της ElvalHalcor, ενώ το έργο χρηματοδοτήθηκε από το Πολεμικό Ναυτικό. Το σκάφος βγήκε απο το ναυπηγείο στις 30 Ιουλίου 2021 και τέθηκε σε υπηρεσία τον Μάιο του 2022.
Σύμφωνα με το Naval News, το RWS είναι ο ελαφρύς, διπλός άξονας οπλικός σταθμός SHARK, διαμετρήματος 12,7 mm της General Robotics.Αυτό είναι το πρώτο και μοναδικό πλοίο που βρίσκεται αυτή τη στιγμή στην απογραφή του Ελληνικού Ναυτικού που μεταφέρει RWS.
Οι μεγάλες του δυνανότητες
Το Agenor είναι ένα σκάφος ειδικών επιχείρησεων 18 μέτρων υψηλής απόδοσης σε σχήμα βαθιού V που εκτοπίζει 22,5 τόνους σε πλήρες φορτίο και μπορεί να μεταφέρει περισσότερους από 4,5 τόνους ωφέλιμου φορτίου. Τροφοδοτείται από δύο κινητήρες MAN V8 (2 x 882 kW) 1.200 ίππων που επιτρέπουν ταχύτητες cruise και sprint 38kt και 52,5kt αντίστοιχα. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι 2x ZF 2000A και η επιφάνεια κινεί 2 x QSD 236.
Το σκάφος έχει σχεδιαστεί για να λειτουργεί σε μέγιστη εμβέλεια έως και 350nm σε κατάσταση Sea State 4, αν και η εμβέλεια εξαρτάται από το ωφέλιμο φορτίο. Το SOC διαθέτει μια ράμπα πρύμνης που επιτρέπει την ταχεία εκτόξευση και ανάκτηση δύο φουσκωτών σκαφών Zodiac Milpro Futura Commando 470 υψηλής ταχύτητας 4,7 μέτρων.
Το νέο SOC έχει σχεδιαστεί για να εκτελεί ποικίλες αποστολές στο ειδικό περιβάλλον του Αιγαίου πελάγους, συμπεριλαμβανομένης της γρήγορης εισαγωγής και ναρκοθέτησης, απαγόρευσης και παράκτιας περιπολίας και υποστήριξης αποστολών CSAR. Επανδρώνεται από τέσσερα άτομα και μπορεί να φιλοξενήσει δέκα πλήρως εξοπλισμένους καταδρομείς, στο εσωτερικό του δύο καταστρωμάτων, έξι στο κύριο κατάστρωμα και οκτώ στο κάτω κατάστρωμα, σε καθίσματα απορρόφησης κραδασμών τύπου Allsalt Maritime SHOXS. Τα καταλύματα περιλαμβάνουν επίσης τουαλέτα στο κάτω κατάστρωμα για τους επιβάτες.
Είναι εξοπλισμένο με μια ποικιλία συστημάτων επικοινωνίας, πληροφοριών και πλοήγησης, συμπεριλαμβανομένου ενός ηλεκτρο-οπτικού αισθητήρα δύο αξόνων Miltech Hellas MLT-SUR-100RTM, ραντάρ πλοήγησης/επιτήρησης SIMRAD, δύο θαλάσσιες κάμερες, σύστημα CCTV, AIS, GPS plotter, VHF, πυξίδα, βυθομετρητή και προβολέας με τηλεχειρισμό LED. Το σκάφος έχει σχεδιαστεί για να δέχεται επί του σκάφους ένα μίνι τακτικό σύστημα διαχείρισης μάχης εάν απαιτείται.
Η General Robotics Ltd είναι μια ισραηλινή εταιρεία που αναπτύσσει και κατασκευάζει προηγμένα ρομποτικά συστήματα για τις αγορές Άμυνας και Εσωτερικής Ασφάλειας. Είναι γνωστή για τα προηγμένα, εξαιρετικά ελαφριά, τηλεκατευθυνόμενα συστήματα της οικογένειας Pitbull για επανδρωμένες και μη επανδρωμένες πλατφόρμες. Το SHARK είναι το θαλάσσιο παρακλάδι του Pitbull. Ειδικά σχεδιασμένο για ναυτικές δυνάμεις και ακτοφυλακή, το SHARK είναι σε θέση να εκτελεί ποικίλες αποστολές: καταπολέμηση της πειρατείας, καταπολέμηση της τρομοκρατίας, παρακολούθηση θαλάσσιας κυκλοφορίας και επιτήρηση χωρικών υδάτων. Είναι σχεδιασμένο για ναυτικά σκάφη όπου το βάρος είναι περιορισμένο. Είναι εφοδιασμένο με βαρύ πολυβόλο M2HB 12,7 mm (HMG) και ζυγίζει μόλις 85 κιλά ενώ η σιλουέτα του είναι μόλις 60 μέτρα ύψος.
Με την τεχνολογία «Point & Shoot» υψηλής απόδοσης της General Robotics και το firmware ναυτικής σταθεροποίησης, το SHARK είναι μια πραγματικά αμυντική σωτήρια πλατφόρμα. Ο σταθμός διαθέτει υψηλής ευκρίνειας, υψηλό ρυθμό καρέ, αισθητήρα απεικόνισης ημέρας χαμηλής καθυστέρησης, θερμική κάμερα με συνεχές οπτικό ζουμ και αυτόματη εστίαση, αποστασιόμετρο λέιζερ και δύο πίσω κάμερες για διαχείριση όπλων και πυρομαχικών.
Το σύστημα παρέχει αυτόματη παρακολούθηση στόχων, ανίχνευση κίνησης βίντεο και υψηλή πιθανότητα χτυπήματος μέρα και νύχτα. Άλλα δύο M2HB HMG ή αυτόματοι εκτοξευτές χειροβομβίδων (AGL) μπορούν να τοποθετηθούν σε βάσεις τοποθετημένες εκατέρωθεν του πρυμνίου τμήματος πίσω από την καμπίνα πλοήγησης.