« Φέρει το όνομα του μεγαλύτερου ελληνικού λιμανιού τον Πειραιά και θα ταξιδέψει το ένδοξο όνομά του σε όλο τον κόσμο ένα από τα μεγαλύτερα (ίσως το μεγαλύτερο), πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο».
Αυτό είπε σήμερα ο διευθύνων σύμβουλος του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (PCT) Zhang Anming με αφορμή την σημερινή άφιξη του νεότευκτου πλοίου μεταφοράς containers OOCL Piraeus στις λιμενικές εγκαταστάσεις του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων στο Νέο Ικόνιο στο Πέραμα.
Ο κ. Zhang Anming τόνισε ότι ο κινεζικός και ο ελληνικός λαός πάντοτε σέβονταν ο ένας τον άλλον για τους αντίστοιχους αρχαίους πολιτισμούς τους, παρά το πόσο μακριά βρίσκονται γεωγραφικά.
«Με τον Θαλάσσιο Δρόμο του Μεταξιού, ειδικά μετά την ίδρυση του PCT στο λιμάνι του Πειραιά, άνοιξε ένα ακόμη νέο πέρασμα φιλίας μεταξύ του κινεζικού και του ελληνικού λαού. Ο Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων είναι μια νέα πύλη για την Ελλάδα προς τον κόσμο, με το όνομα του Πειραιά» επεσήμανε ο ίδιος.
Επενδύσεις 600 εκατομμ. στο μεγάλο λιμάνι
Οι συνολικές επενδύσεις τα τελευταία χρόνια ανέρχονται περίπου σε 600 εκατ. ευρώ, ενώ η ετήσια δυνατότητα διακίνησης έχει εκτοξευθεί από 1,6 σε 6,2 εκατομμύρια TEUs για την PCT και σε 7,2 εκατομμύρια TEUs για το λιμάνι του Πειραιά.
«Αυτή η αλματώδης άνοδος έχει τοποθετήσει τον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιά στην κορυφή των λιμένων της Μεσογείου και μεταξύ των 4 σημαντικότερων κόμβων θαλάσσιου εμπορίου στην Ευρώπη» τόνισε.
Πρόσθεσε, εξάλλου, ότι για τα έτη 2023 και 2024 βρίσκονται σε εξέλιξη πρόσθετες επενδύσεις συνολικού ύψους 43 εκατ. ευρώ μόνο από τον PCT, ενώ εν αναμονή της έγκρισης των Αρχών βρίσκονται σε εξέλιξη επενδύσεις ύψους περίπου 20 εκατ. ευρώ και από τον ΟΛΠ.
Το container ship OOCL Piraeus είναι μεταφορικής ικανότητας 24.188 TEUs και θα επισκέπτεται τον Πειραιά ανά τακτά χρονικά διαστήματα, καθώς από τον Ιούνιο θα εξυπηρετεί την υπηρεσία LL3 της OOCL μεταξύ Ασίας και Ευρώπης.
Το container ship έχει μήκος 399,99 μ. και πλάτος 61,30 μ.
Το container ship έχει μήκος 399,99 μ. και πλάτος 61,30 μ. (24 σειρές) και έχει νεκρό βάρος 215.000 τόνους. Eίναι εξοπλισμένο με scrubber, ενώ τροφοδοτείται από μια κύρια μηχανή της σειράς WinGD 12X92, η οποία αναπτύσσει 61.000 kW για ταχύτητα περίπου 22,5 κόμβων.
Σε αντίθεση με πολλά πρόσφατα σχέδια πλοίων με κατακόρυφα πτερύγια, το νέο σχέδιο της COSCO-KHI διαθέτει συμβατική πλώρη με έντονο βολβό.
Τα σκάφη αυτής της σειράς ενσωματώνουν την τελευταία λέξη της τεχνολογίας και είναι εξοπλισμένα με προηγμένα έξυπνα συστήματα και αναβαθμισμένο πράσινο σχεδιασμό, όπως ο σχεδιασμός γραμμών χαμηλής αντίστασης και η εξοικονόμηση ενέργειας με βολβοειδή πλώρη.
Η εναλλαγή των λιμανιών του OOCL Piraeus είναι: Σαγκάη / Xiamen / Nansha / Χονγκ Κονγκ / Yantian / Cai Mep / Σιγκαπούρη / Πειραιάς / Αμβούργο / Ρότερνταμ / Ζεεμπρούγκε / Βαλένθια / Πειραιάς / Αμπού Ντάμπι / Σιγκαπούρη / Σαγκάη σε ένα ταξίδι μετ’ επιστροφής 84 ημερών.