18.9 C
Athens
Πέμπτη, 21 Νοεμβρίου, 2024

Στάση πληρωμών! Θηλιά στις μεγάλες κατασκευαστικές εταιρείες τα τεράστια χρέη του δημοσίου. Κίνδυνος να σταματήσουν τα δημόσια έργα

ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ:

Καμπανάκι χτυπούν οι μεγάλες κατασκευαστικές εταιρείες υπογραμμίζοντας ότι ελλοχεύει ο κίνδυνος να σταματήσουν τα δημόσια έργα.

Βασική αιτία αυτής της δραματικής εξέλιξης είναι τα τεράστια χρέη του δημοσίου που εξελίσσονται σε θηλιά για τις κατασκευαστικές, οι οποίες αντιμετωπίζουν πλέον πολύ έντονο πρόβλημα ρευστότητας.

Ιδιαίτερα σημαντικό είναι το πρόβλημα στους μεγάλους κατασκευαστικούς Ομίλους, στους οποίους το Δημόσιο οφείλει τεράστια ποσά είτε από έργα τα οποία έχουν εκτελέσει είτε προκαταβολές από έργα που εκτελούν.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι σήμερα το Δημόσιο οφείλει μόνο σε έναν μεγάλο κατασκευαστικό Όμιλο πάνω από 500 εκατ. ευρώ, ενώ στέλεχος του ίδιου Ομίλου έκανε λόγο για “απίθανα ποσά που μας οφείλονται”.

Το πρόβλημα των υπέρογκων οφειλών προς τους κατασκευαστικούς Ομίλους έχει επισημανθεί και από το Σύνδεσμο Τεχνικών Εταιρειών Ανωτέρων Τάξεων (ΣΤΕΑΤ) ο οποίος με πρόσφατη επιστολή του προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χ. Σταϊκούρα, αναφέρει ότι “οι παρατηρούμενες μεγάλες καθυστερήσεις, σε ορισμένες περιπτώσεις πολλών μηνών, οφειλόμενες σε γραφειοκρατικούς λόγους, μεταβολές ρυθμίσεων πηγών χρηματοδότησης, καθυστερήσεις λήψης αποφάσεων, η ορθό και συντονισμένο προγραμματισμό, έχουν τελικά εξαιρετικά αρνητική επίπτωση στην κανονική εκτέλεση των έργων, την έγκαιρή τους περαίωση και ολέθριες επιπτώσεις στις εταιρείες.

Εταιρείες εκτελούν έργα και εταιρείες παραχώρησης αντιμετωπίζουν εξαιρετικά σοβαρά προβλήματα λόγω των μεγάλων και συνεχιζόμενων οφειλών του Δημοσίου, που επηρεάζουν αρνητικά τα εκτελούμενα έργα και τις υπηρεσίες που παρέχουν”.

Οι μεγάλες οφειλές προς τους κατασκευαστικούς Ομίλους έχουν βάλει φρένο και στην υλοποίηση των έργων που εκτελούνται στην χώρα, όπως για παράδειγμα τα δύο τμήματα του Βόρειου Οδικού Αξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ)

Πρόκειται για το τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη με ανάδοχο κοινοπραξία το σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ, προϋπολογισμού 359,6 εκατ. που γίνεται μέσω ΣΔΙΤ καθώς και το τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος με ανάδοχο την εταιρεία ΑΚΤΩΡ.

Τα δύο έργα δεν έχουν ξεκινήσει ακόμη να κατασκευάζονται καθώς σύμφωνα με πληροφορίες, δεν έχουν ακόμη δοθεί προκαταβολές στους αναδόχους.

Όπως αναφέρει στέλεχος της αγοράς, οι καθυστερήσεις στις πληρωμές προς τις κατασκευαστικές εταιρίες είναι μεγάλο και επηρεάζει όλη την αλυσίδα των έργων, καθώς ήδη το πρόβλημα έχει μετατεθεί στους προμηθευτές και υπάρχει ο φόβος ότι πολύ σύντομα θα περάσει και στους εργαζόμενους.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ: