Κλυδωνίζεται η αγορά τροφίμων στα Super Market που καταγράφει νέες απώλειες -7% στο διάστημα από 3 έως και 16 Ιανουαρίου στο οποίο υπάρχουν στοιχεία από τη Nielsen IQ.
Στη συνολική εικόνα, εξαίρεση αποτελεί το ράλι πωλήσεων στη μοναδική κατηγορία αγαθών που δεν ανήκει στα λεγόμενα ταχυκίνητα καταναλωτικά αγαθά όπως τα τρόφιμα, τα καθαριστικά σπιτιού και τα είδη προσωπικής υγιεινής.
Αντίθετα τα στοιχεία δείχνουν ότι τα προϊόντα Bazaar στο διάστημα από 3 Ιανουαρίου έως και 16 Ιανουαρίου του 2022, έγραψαν άνοδο πωλήσεων κατά 22,5% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο του πρώτου δεκαπενθημέρου. Θα θυμίσουμε ότι και στο σύνολο του 2021 τα προϊόντα Bazaar κέρδισαν πωλήσεις σε ποσοστό 14,9% σε σύγκριση με το 2020.
Βασικός λόγος στροφής σε αγορές των συγκεκριμένων προϊόντων από τα σούπερ μάρκετ, είναι ότι το καταναλωτικό κοινό δείχνει πλέον την τάση να εξυπηρετείται από ένα κατάστημα και για άλλες αγορές του πριν των άκρως αναγκαίων αγαθών.
Οι βασικοί λόγοι που οδηγούν σε πτώση των πωλήσεων
Η πορεία της αγοράς είναι πτωτική, δεδομένης, λένε έμπειροι αναλυτές, της έντονα ανοδικής διαδρομής που προηγήθηκε για τα ελληνικά σούπερ μάρκετ, με την αρχή να γίνεται στο πρώτο έτος εκδήλωσης της πανδημίας στη χώρα μας, το 2020, όταν οι πωλήσεις τους έκλεισαν με ποσοστό αυξημένο κατά 9,7%. Οριακά ανοδικά έκλεισε για τη συγκεκριμένη αγορά και το 2021, με ποσοστό -1,3%. Ταυτόχρονα η αύξηση των τιμών σε αρκετά από τα αγαθά πρώτης ανάγκης που πωλούνται στα σούπερ μάρκετ, οδήγησε εκτός των άλλων στην προτεραιοποίηση αγορών και δαπανών από τους καταναλωτές, οι οποίοι δίνουν βαρύτητα στην αποπληρωμή υποχρεώσεων όπως οι λογαριασμοί ηλεκτρικής ενέργειας ή άλλες τρέχουσες υποχρεώσεις, έχοντας περιορίσει εκ των πραγμάτων τις αυθόρμητες ή τις πιθανώς θεωρούμενες ως άσκοπες αγορές.
Λόγω των αργιών της Πρωτοχρονιάς οι εργάσιμες ημέρες ήταν λιγότερες στο εξεταζόμενο α’ δεκαπενθήμερο του Ιανουαρίου. Επίσης υπήρξαν και αλυσίδες σούπερ μάρκετ που διατήρησαν κλειστά τα καταστήματά τους τη Δευτέρα 3 Ιανουαρίου, λόγω της ετήσιας απογραφής που πραγματοποίησαν.
Με πτώση 8,6% στα ταχυκίνητα αγαθά
Σε ό,τι αφορά αποκλειστικά τις πωλήσεις ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών (FMCGs), δηλαδή των κατηγοριών που περιλαμβάνουν προϊόντα υγιεινής και ομορφιάς, περιποίησης σπιτιού αλλά και των τροφίμων και ποτών, τα σούπερ μάρκετ έχασαν ακόμα μεγαλύτερο ποσοστό από τις πωλήσεις τους, δηλαδή το 8,6% στο διάστημα από 3 Ιανουαρίου έως και 16 Ιανουαρίου του 2022. Αυτό οφείλεται στο ότι στα ταχυκίνητα αγαθά δεν υπολογίζονται τα προϊόντα Bazaar που ενισχύουν εν μέρει τις συνολικές πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ.