Εξαιρετικά κρίση είναι η σημερινή ημέρα για την Αττική Οδό, καθώς ανοίγουν οι προσφορές για την παραχώρησή της
Στη συνεδρίαση του δ.σ του ΤΑΙΠΕΔ που αναμένεται τις επόμενες ώρες θα μάθουμε το ύψος του τιμήματος που έδωσαν τα υποψήφια σχήματα τα οποία συμμετέχουν στο διαγωνισμό για τη διαχείριση του μοναδικού αυτοκινητοδρόμου εντός του αστικού ιστού.
H μάχη για την Αττική Οδό αναμένεται να κριθεί ανάμεσα στα εξής 6 σχήματα:
- ABERTIS INFRAESTRUCTURAS S.A.
- ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε.
- Ένωση προσώπων BRISA – AUTO ESTRADAS de PORTUGAL S.A. – RUBICONE MIDCO, B.V. – INTRAKAT A.E.
- Ένωση προσώπων MACQUARIE ASSET MANAGEMENT MOTORWAY HOLDINGS S.ar.l. – FINCOP INFRASTRUCTURE LTD
- Ένωση προσώπων VINCI HIGHWAYS S.A.S. – VINCI CONCESSIONS S.A.S. – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – MOBILITY PARTNER S.A.S.
- Ένωση προσώπων ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. – ΑΒΑΞ Α.Ε. – MERIDIAM EASTERN EUROPE INVESTMENTS 4 S.A.S.
Ποιος θα δώσει το μεγαλύτερο τίμημα
Το ζητούμενο λοιπόν είναι ποιος από τους υποψήφιους έχει δώσει το μεγαλύτερο τίμημα αλλά και το ύψος αυτού.
Οι προσδοκίες σε σχέση με το τίμημα στην αρχή, ήταν μετριασμένες λόγω της γενικότερης οικονομικής κατάστασης (άνοδος πληθωρισμού, αύξηση επιτοκίων κλπ) αλλά και των “δυσμενέστερων” όρων σε σχέση με την παρούσα σύμβαση παραχώρησης.
Έως και 3 δισ. ευρώ το τίμημα
Πηγές που εμπλέκονται με τη διαγωνιστική διαδικασία ανέβαζαν το τίμημα στα 2,4 με 2,6 δισ ευρώ, ενώ ουδείς πλέον αποκλείει το ενδεχόμενο το συνολικό τίμημα να ανέβει ακόμη περισσότερο και να φτάσει και τα 3 δισ. ευρώ.
Όλα αυτά απομένουν να διευκρινιστούν σήμερα, ενώ ιδιαίτερο ενδιαφέρον θα έχει και το ύψος της προσφοράς του δευτέρου σχήματος, καθώς όπως έχει γίνει γνωστό αν η διαφορά είναι μικρότερη από 5% τότε θα ζητηθούν βελτιωτικές προσφορές.
Μείωση διοδίων
Η νέα σύμβαση παραχώρησης του αυτοκινητοδρόμου προβλέπει τη μείωση των διοδίων μετά τη νέα παραχώρηση και για διάστημα πέντε ετών στα 2,5 ευρώ από 2,8 ευρώ που είναι σήμερα. Ο νέος παραχωρησιούχος έχει δικαίωμα να αναπροσαρμόσει το αντίτιμο διέλευσης, αλλά μετά την πάροδο της πενταετίας, υποβάλλοντας αίτημα αύξησης το οποίο να τεκμηριώνεται από τις κυκλοφοριακές συνθήκες του αυτοκινητοδρόμου.
Ο συγκεκριμένος όρος στο σχέδιο σύμβασης μπήκε κατόπιν συνεννόησης του ΤΑΙΠΕΔ με την προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, η οποία είχε ζητήσει τη μείωση των διοδίων.
Το ΤΑΙΠΕΔ είχε προτείνει ένα διαφορετικό σύστημα τιμολόγησης της διέλευσης των οχημάτων καθώς τα διόδια σε ώρες μη κυκλοφοριακής αιχμής θα μειώνονταν και σε ώρες αυξημένης κυκλοφορίας θα ανέβαιναν λειτουργώντας ως αντικίνητρο για τη διέλευση των οδηγών.