17.1 C
Athens
Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024

Σήμερα η κρίσιμη μάχη για την Αττική Οδό. Έξι επιχειρηματικοί κολοσσοί διαγκωνίζονται. Ανοίγουν οι προσφορές. Ποιοι είναι

ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ:

Εξαιρετικά κρίση είναι η σημερινή ημέρα για την Αττική Οδό, καθώς ανοίγουν οι προσφορές για την παραχώρησή της

Στη συνεδρίαση του δ.σ του ΤΑΙΠΕΔ που αναμένεται τις επόμενες ώρες θα μάθουμε το ύψος του τιμήματος που έδωσαν τα υποψήφια σχήματα τα οποία συμμετέχουν στο διαγωνισμό για τη διαχείριση του μοναδικού αυτοκινητοδρόμου εντός του αστικού ιστού.

H μάχη για την Αττική Οδό αναμένεται να κριθεί ανάμεσα στα εξής 6 σχήματα:

  • ABERTIS INFRAESTRUCTURAS S.A.
  • ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε.
  • Ένωση προσώπων BRISA – AUTO ESTRADAS de PORTUGAL S.A. – RUBICONE MIDCO, B.V. – INTRAKAT A.E.
  • Ένωση προσώπων MACQUARIE ASSET MANAGEMENT MOTORWAY HOLDINGS S.ar.l. – FINCOP INFRASTRUCTURE LTD
  • Ένωση προσώπων VINCI HIGHWAYS S.A.S. – VINCI CONCESSIONS S.A.S. – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – MOBILITY PARTNER S.A.S.
  • Ένωση προσώπων ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. – ΑΒΑΞ Α.Ε. – MERIDIAM EASTERN EUROPE INVESTMENTS 4 S.A.S.

Ποιος θα δώσει το μεγαλύτερο τίμημα

Το ζητούμενο λοιπόν είναι ποιος από τους υποψήφιους έχει δώσει το μεγαλύτερο τίμημα αλλά και το ύψος αυτού.

Οι προσδοκίες σε σχέση με το τίμημα στην αρχή, ήταν μετριασμένες λόγω της γενικότερης οικονομικής κατάστασης (άνοδος πληθωρισμού, αύξηση επιτοκίων κλπ) αλλά και των “δυσμενέστερων” όρων σε σχέση με την παρούσα σύμβαση παραχώρησης.

Έως και 3 δισ. ευρώ το τίμημα

Πηγές που εμπλέκονται με τη διαγωνιστική διαδικασία ανέβαζαν το τίμημα στα 2,4 με 2,6 δισ ευρώ, ενώ ουδείς πλέον αποκλείει το ενδεχόμενο το συνολικό τίμημα να ανέβει ακόμη περισσότερο και να φτάσει και τα 3 δισ. ευρώ. 

Όλα αυτά απομένουν να διευκρινιστούν σήμερα, ενώ ιδιαίτερο ενδιαφέρον θα έχει και το ύψος της προσφοράς του δευτέρου σχήματος, καθώς όπως έχει γίνει γνωστό αν η διαφορά είναι μικρότερη από 5% τότε θα ζητηθούν βελτιωτικές προσφορές. 

Μείωση διοδίων

Η νέα σύμβαση παραχώρησης του αυτοκινητοδρόμου προβλέπει τη μείωση των διοδίων μετά τη νέα παραχώρηση και για διάστημα πέντε ετών στα 2,5 ευρώ από 2,8 ευρώ που είναι σήμερα. Ο νέος παραχωρησιούχος έχει δικαίωμα να αναπροσαρμόσει το αντίτιμο διέλευσης, αλλά μετά την πάροδο της πενταετίας, υποβάλλοντας αίτημα αύξησης το οποίο να τεκμηριώνεται από τις κυκλοφοριακές συνθήκες του αυτοκινητοδρόμου.

Ο συγκεκριμένος όρος στο σχέδιο σύμβασης μπήκε κατόπιν συνεννόησης του ΤΑΙΠΕΔ με την προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, η οποία είχε ζητήσει τη μείωση των διοδίων.

Το ΤΑΙΠΕΔ είχε προτείνει ένα διαφορετικό σύστημα τιμολόγησης της διέλευσης των οχημάτων καθώς τα διόδια σε ώρες μη κυκλοφοριακής αιχμής θα μειώνονταν και σε ώρες αυξημένης κυκλοφορίας θα ανέβαιναν λειτουργώντας ως αντικίνητρο για τη διέλευση των οδηγών.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ:

ΕΣΠΑ: Δεύτερη Ευκαιρία με χαμηλότοκα δάνεια για μικρές επιχειρήσεις. Ανάρπαστα τα  δάνεια του TEΠΙΧ ΙΙΙ 

https://iependitis.gr/morgan-stanley-goldman-kai-jpmorgan-ti-provlepoune-gia-tis-ellinikes-trapezes/Το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών δίνει νέα ώθηση στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις με την...

Τέλος στο μποτιλιάρισμα  στον Κηφισό. Φεύγουν 4000 φορτηγά από το πολύπαθο ποτάμι. Το νέο έργο που αλλάζει την περιοχή

Σάρκα και οστά παίρνει, το νέο υπερσύγχρονο εθνικό κέντρο μεταφορών και logistics στη Φυλή,...

H Μαριάννα Λάτση “μπήκε” στην Αττική Οδό. Η συμφωνία με τον Γ. Περιστέρη της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Σε μια σημαντική επενδυτική κίνηση προχώρησε το Latsco Family Office, συμφερόντων της Μαριάννας Λάτση,...