17.4 C
Athens
Σάββατο, 18 Μαΐου, 2024

Διαφημιστείτε εδώ

Προσοχή στο Phishing: Πώς να αποφύγετε απάτες με πρόσχημα επιδόματα και εφορία

Την προσοχή των πολιτών σε ύποπτα ηλεκτρονικά μηνύματα απάτες, που έχουν στόχο την αλίευση προσωπικών στοιχείων, εφιστούν οι αρχές.

Η Εθνική Αρχή Κυβερνοσφάλείας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, δίνει στο ευρύ κοινό κάποιες βασικές οδηγίες για την προστασία, απο τις ολοένα και αυξανόμενες προσπάθειες επιτήδειων για phising μέσω sms email και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Phising ονομάζεται η ηλεκτρονική απάτη όπου κάποιος υποδύεται κάποιον δημόσιο οργανισμό, όπως την εφορία τα ΕΛΤΑ ή και κάποια τράπεζα ή ακόμα και κάποιο διάσημο πρόσωπο.

Στην συνέχεια με την πλαστή αυτή ιδιότητα στέλνει μήνυμα στο θύμα με κάποιο ηλεκτρονικό σύνδεσμο ο οποίος θα υποκλέψει ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα όπως στοιχεία και password της τράπεζας, αριθμούς διαβατηρίων, τραπεζικούς λογαριασμούς, πιστωτικές κάρτες κτλ.

Άλλων ειδών απάτες αφορούν πλασματικές επιστροφές φόρου ή και την πιθανή είσπραξη κάποιου επιδόματος.

Οι πολίτες οφείλουν να είναι σε αυξημένη επαγρύπνηση και να μην εμπιστεύονται τέτοιου τύπου μυνήματα και κυρίως να μήν μοιράζονται με κανέναν ηλεκτρονικά τα προσωπικά τους στοιχεία. Πολλά απο αυτά τα μηνύματα μοιάζουν εξαιρετικά αληθοφανή με μια πρώτη γρήγορη ματιά και εύκολα μπορεί κάποιος να μπερδευτεί

Σε κάθε περίπτωση αμφιβολίας το καλύτερο είναι να απευθύνονται απευθείας στα φυσικά καταστήματα των οργανισμών ή των τραπεζών απευθείας.

Μερικές χρήσιμες συμβουλές

 Δεν θα πρέπει ποτέ να δίνετε τα προσωπικά στοιχεία (π.χ. κωδικούς e-Βanking, αριθμούς/PIN καρτών, κωδικούς πρόσβασης, όνομα χρήστη) σε υποτιθέμενους διαμεσολαβητές, νομικά γραφεία, λογιστές, ή άλλους επιτήδειους για δήθεν εξυπηρέτηση (π.χ. σε θέματα κρατικής επιδότησης, Power/Fuel/Τουρισμός για όλους ή άλλες περιπτώσεις όπως ενοικίαση δωματίων κ.λπ.).

– Θα πρέπει να πραγματοποιείτε πρόσβαση μέσω της επίσημης ιστοσελίδας του φορέα, του οργανισμού ή της τράπεζας ή μέσω της εφαρμογής στο κινητό σας (app) και όχι μέσω συνδέσμων από κάποιο μήνυμα ή email που λάβατε, μηχανές αναζήτησης ή άλλες ιστοσελίδες.

– Αν λάβατε κάποιο ύποπτο email, προτού ενεργήσετε θα πρέπει να επικοινωνήσετε με τους συνεργάτες σας ή με τον υποτιθέμενο αποστολέα για να ελέγξετε την αυθεντικότητά του.

– Θα πρέπει να ελέγχετε προσεκτικά τη διεύθυνση του αποστολέα. Τα μηνύματα τύπου phishing έχουν συχνά διευθύνσεις αποστολέα που δεν έχουν σχέση με αυτόν που υποτίθεται ότι τα στέλνει.

– Θα πρέπει να εξετάζετε το είδος των πληροφοριών που σας ζητούνται. Ακόμα και αν το μήνυμα που λάβατε, φαίνεται αυθεντικό, είναι απίθανο κάποιος φορέας, τράπεζα ή εταιρία να επικοινωνήσει μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για να σας ζητήσει προσωπικά στοιχεία, στοιχεία τραπεζικής ή πιστωτικής κάρτας, ή άλλα προσωπικά ή ευαίσθητα δεδομένα.

– Θα πρέπει να είστε επιφυλακτικοί εάν το μήνυμα δημιουργεί μια αίσθηση επείγοντος. Οι επιτιθέμενοι προσπαθούν συχνά να ασκήσουν πίεση χρησιμοποιώντας αυτήν την τακτική.

– Θα πρέπει επίσης να είστε επιφυλακτικοί με μηνύματα επιστροφής φόρου ή χορήγησης επιδομάτων.

Διαφημιστείτε εδώ
Latest news
BUSINESS
LIFE STYLE