Σε μαζική συρρίκνωση της αυτοκινητοβιομηχανίας αναμένεται να οδηγήσει το σχέδιο της Ευρώπης να απαγορεύσει την πώληση αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης από το 2035, προειδοποιεί ο CEO της BMW, Oliver Zipse.
Ο Zipse τονίζει πως η Ευρώπη δεν είναι ακόμα έτοιμη να εγκαταλείψει τους κινητήρες βενζίνης, όπως ανέφερε σήμερα στη Σύνοδο Αυτοκινήτου στο Παρίσι.
Σημειώνει ότι τα σχέδια της ΕΕ «δεν είναι ρεαλιστικά» και ότι οι επιδοτήσεις για τα ηλεκτρικά οχήματα είναι «μη βιώσιμες».
Τι θα προκαλέσει στην Ευρώπη η κατάργηση του κινητήρα βενζίνης
Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο της βιομηχανίας της Ευρώπης και έχει μείζονα ρόλο στην κατασκευαστική της ικανότητα.
Η τεχνολογία αυτή, όχι μόνο οδήγησε στη δημιουργία των BMW, Volkswagen και Mercedes-Benz, αλλά και σε μια τεράστια αλυσίδα εφοδιασμού μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων που παράγουν κρίσιμα εξαρτήματα, από έμβολα μέχρι συστήματα εξάτμισης.
Αυτή η βιομηχανία κινδυνεύει, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες στρέφονται σε ηλεκτρικά μοντέλα που απαιτούν λιγότερες και διαφορετικές εισροές.
Η αλλαγή αποδεικνύεται πρόκληση για την αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης, η οποία δυσκολεύεται να αντιμετωπίσει την κατάργηση των κρατικών επιδοτήσεων και τον εντεινόμενο ανταγωνισμό από Κινέζους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων όπως η BYD.
Η απαγόρευση «θα μπορούσε να απειλήσει την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία στην καρδιά της», είπε ο Zipse. Τα μέτρα «με τις σημερινές υποθέσεις, θα οδηγήσουν σε μαζική συρρίκνωση του κλάδου στο σύνολό του».
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις για τις οποίες ανησυχούν, με τις Βρυξέλλες να συσφίγγουν τους στόχους εκπομπών ρύπων του στόλου των οχημάτων το επόμενο έτος.
Εάν οι κατασκευαστές αποτύχουν να πουλήσουν περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα, θα επιβαρυνθούν με πρόστιμα έως και 15 δισεκατομμυρίων ευρώ.
Η BMW και η Mercedes βρίσκονται σε καλό δρόμο για την επίτευξη των αυστηρότερων στόχων.
Η Volkswagen, η Stellantis και η Renault κινδυνεύουν να μείνουν πίσω, σύμφωνα με πρόσφατη ανάλυση του Bloomberg Intelligence.
Οι εταιρείες μπορούν να αγοράσουν πιστώσεις εκπομπών από υπερσυμμορφούμενους κατασκευαστές όπως η Tesla για να αποφύγουν τα πρόστιμα.
Η Stellantis δεν θα αγοράσει πιστώσεις, δήλωσε την Τρίτη ο διευθύνων σύμβουλός της, Κάρλος Ταβάρες, στην ίδια σύνοδο στο Παρίσι. «Θα συμμορφωθούμε με τους κανονισμούς παντού», ξεκαθάρισε.