Ιταλία και Γερμανία αντιδρούν στην απαγόρευση βενζίνης και diesel στην Ευρώπη από το 2035, μια υπόθεση που όπως φαίνεται εξελίσσεται σε μάχη μέχρις εσχάτων εντός της Ευρώπης.
Η Γερμανία δείχνει ανήμπορη να φανταστεί έναν κόσμο όπου τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης θα είναι παντελώς απόντα από τους δρόμους και ως αποτέλεσμα δείχνει αποφασισμένη να συγκρουστεί με την ΕΕ προκειμένου να «μπλοκάρει» με Βέτο την επικύρωση της απαγόρευσης ενόψει 2035.
Το Βερολίνο ξεκαθάρισε ότι θα απέχει από την τελική ψηφοφορία που αφορά στην de facto απαγόρευση των πωλήσεων καινούργιων αυτοκινήτων diesel και βενζίνης, εφόσον η Eυρωπαϊκή Ένωση δεν ανάψει «πράσινο φως» στα εναλλακτικά καύσιμα τα οποία θα δώσουν παράταση ζωής στα αυτοκίνητα με θερμικά μοτέρ.
.Ομοίως και η Ιταλία είναι μία από τις πρώτες χώρες που εξέφρασαν την αντίρρησή της για το σχέδιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης να απαγορεύσει την πώληση νέων αυτοκινήτων με κινητήρες βενζίνης και diesel από το 2035. Η γειτονική χώρα τόσο με δηλώσεις της πρωθυπουργού, Τζόρτζια Μελόνι, όσο και του Υπουργού Μεταφορών, Ματέο Σαλβίνι, κατέστησε σαφές πως το όλο πλάνο πρέπει να επανεξεταστεί. Από τη μεριά της η Γερμανία ακολούθησε τον ίδιο δρόμο με την Ιταλία, πιέζοντας την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να υποβάλει πρόταση για την εξαίρεση από το νόμο οχημάτων που χρησιμοποιούν καύσιμα ουδέτερου CO2. Μία κίνηση που είχε ως απώτερο σκοπό να κερδηθεί έξτρα χρόνος ζωής για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης που λειτουργούν με e-fuels. Την ίδια ώρα τόσο η Πολωνία, όσο και η Ουγγαρία έχουν επίσης εκφράσει την αντίθεσή τους στο σχέδιο.
Υπενθυμίζεται ότι τα efuels αποτελούν ουδέτερα ως προς το διοξείδιο του άνθρακα (CO2) καύσιμα για την παραγωγή των οποίων απαιτείται ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, νερό για την παραγωγή υδρογόνου μέσω ηλεκτρόλυσης και CO2 που κατακρατείται από την ατμόσφαιρα.
Είναι ανθρακικά ουδέτερα, δεδομένου ότι κατά την καύση τους εκπέμπουν πίσω στην ατμόσφαιρα το CO2 που έχει δεσμευτεί προηγουμένως για την παραγωγή τους.
Κλείνοντας, αξίζει να σημειωθεί πως η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία αποτελεί περίπου το 5% της οικονομίας της χώρας και απασχολεί περισσότερους από 800.000 ανθρώπους. Στην δε Ιταλία, η αυτοκινητοβιομηχανία συνεισφέρει περίπου το 8,5% στην οικονομία, απασχολώντας περίπου 250.000 ανθρώπους.