Τις πρώτες εκτιμήσεις για το βαθμό δυσκολίας σε Λατινικά, Χημεία και Πληροφορική κάνουν εκπαιδευτικοί και φροντιστές
Σχολιασμός στα θέματα των Λατινικών από την ΟΕΦΕ
«Τα σημερινά θέματα των Λατινικών χαρακτηρίζονται ως σαφή και ξεκάθαρα. Δόθηκαν αποσπάσματα από τα κείμενα 23 και 38 και η μετάφραση που ζητήθηκε είναι απλή, χωρίς ιδιαιτερότητες και προβλήματα. Η ερώτηση εισαγωγής (Β1) ήταν κλειστού τύπου (με τη μορφή Σωστού – Λάθους) και δεν αναμένεται να δυσκολέψει ιδιαίτερα τους μαθητές. Η λεξιλογική άσκηση κινήθηκε στα περσινά φυσιολογικά επίπεδα, ενώ οι ερωτήσεις Γραμματικής και Συντακτικού εξέταζαν αρκετά μεγάλο μέρος της ύλης, ήταν διαβαθμισμένης δυσκολίας, χωρίς όμως να υπάρχει η πολύ δύσκολη άσκηση ή να ζητείται κάποια εξεζητημένη εξαίρεση. Οι καλά προετοιμασμένοι μαθητές και όσοι αντιμετώπισαν το μάθημα και την εξέταση με σοβαρότητα και ψυχραιμία δεν θα έχουν κανένα πρόβλημα να αριστεύσουν».
Στην Πληροφορική, τα θέματα σε γενικές γραμμές ήταν βατά. Από το θέμα Α πρωτοεμφανιζόμενο ήταν το Α3 ενώ τα υπόλοιπα ερωτήματα έχουν επαναληφθεί. Το θέμα Β ήταν εξίσου βατό με μοναδική εξαίρεση το Β3 που ενδεχομένως να μπερδέψει λίγο τους μαθητές. Το θέμα Γ είναι μία απλή περίπτωση κλιμακωτής ωστόσο η μικρή λεπτομέρεια με την “στρογγυλοποίηση” των δευτερόλεπτων σε λεπτά να είναι αυτή που θα κάνει την διαφορά βαθμολογικά. Στο θέμα Δ δεν εντοπίζεται κάποια ιδιαίτερη μεθοδολογία πέρα από το ερώτημα Δ4 που χρειάζεται μία παράλληλη ταξινόμηση 2 πινάκων πάνω σε δύο κριτήρια.
Σχολιασμός των θεμάτων της Πληροφορικής από την ΟΕΦΕ
«Τα σημερινά θέματα της Πληροφορικής θεωρούνται βατά για έναν προετοιμασμένο μαθητή που θα είχε κατανοήσει την ύλη. Δεν κρύβουν παγίδες και εξετάζουν ικανοποιητικά την ύλη. Ο χρόνος που δόθηκε στους μαθητές να
απαντήσουν τα θέματα είναι αρκετός. Τέλος, μένει να δούμε πως θα αποτυπωθεί στις βαθμολογίες των μαθητών η κλιμάκωση της δυσκολίας των θεμάτων καθώς δεν υπήρχε ερώτημα το οποίο να ξεχωρίζει ως προς τη δυσκολία του για να ξεχωρίσει ο άριστα προετοιμασμένος μαθητής. Αναλυτικότερα:
Θέμα Α: Θεωρητικό θέμα με κατανοητές ερωτήσεις και χωρίς παγίδες.
Θέμα Β: Θέματα που εξέταζαν την εμπέδωση της ύλης από τους μαθητές, χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες.
Θέμα Γ: Πρόγραμμα με δομή επανάληψης και κλήση υποπρογράμματος. Τα ζητούμενα ήταν κατανοητά και δουλεμένα.
Θέμα Δ: Κλασικό θέμα με επεξεργασίες πινάκων με κατανοητή εκφώνηση».
Στη Χημεία δεν υπάρχουν ιδιαίτερες δυσκολίες στις απαντήσεις των θεμάτων, παρά μόνο το μέγεθος των απαντήσεων.
ΘΕΜΑ Γ
Αναμενόμενα ερωτήματα, όπου χρειάζονται προσοχή στις λεπτομέρειες των απαντήσεων και στη σωστή διαχείριση του χρόνου.
ΘΕΜΑ Δ
Διαβαθμισμένης δυσκολίας ερωτήματα, όπου απαιτείται σχεδιασμός της απάντησης ώστε να προκύψει επιτυχία στο σύνολο των μορίων».
Σχολιασμός των θεμάτων της Πληροφορικής από την ΟΕΦΕ
«Τα σημερινά θέματα της Πληροφορικής θεωρούνται βατά για έναν προετοιμασμένο μαθητή που θα είχε κατανοήσει την ύλη. Δεν κρύβουν παγίδες και εξετάζουν ικανοποιητικά την ύλη. Ο χρόνος που δόθηκε στους μαθητές να
απαντήσουν τα θέματα είναι αρκετός. Τέλος, μένει να δούμε πως θα αποτυπωθεί στις βαθμολογίες των μαθητών η κλιμάκωση της δυσκολίας των θεμάτων καθώς δεν υπήρχε ερώτημα το οποίο να ξεχωρίζει ως προς τη δυσκολία του για να ξεχωρίσει ο άριστα προετοιμασμένος μαθητής. Αναλυτικότερα:
Θέμα Α: Θεωρητικό θέμα με κατανοητές ερωτήσεις και χωρίς παγίδες.
Θέμα Β: Θέματα που εξέταζαν την εμπέδωση της ύλης από τους μαθητές, χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες.
Θέμα Γ: Πρόγραμμα με δομή επανάληψης και κλήση υποπρογράμματος. Τα ζητούμενα ήταν κατανοητά και δουλεμένα.
Θέμα Δ: Κλασικό θέμα με επεξεργασίες πινάκων με κατανοητή εκφώνηση».
Στην Χημεία τα θέματα είναι διαβαθμισμένης δυσκολίας.
Σχολιασμός των θεμάτων στη Χημεία από την ΟΕΦΕ
«ΘΕΜΑ Α, Β
Δεν υπάρχουν ιδιαίτερες δυσκολίες στις απαντήσεις των θεμάτων, παρά μόνο το μέγεθος των απαντήσεων.
ΘΕΜΑ Γ
Αναμενόμενα ερωτήματα, όπου χρειάζονται προσοχή στις λεπτομέρειες των απαντήσεων και στη σωστή διαχείριση του χρόνου.
ΘΕΜΑ Δ
Διαβαθμισμένης δυσκολίας ερωτήματα, όπου απαιτείται σχεδιασμός της απάντησης ώστε να προκύψει επιτυχία στο σύνολο των μορίων».