Σε νέα περίοδο διοικητικής κρίσης εισέρχεται ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδας (ΟΣΕ) μετά την αιφνιδιαστική παραίτηση του μεταβατικού προέδρου, Γιάννου Γραμματίδη. Ο κ. Γραμματίδης, μετά από πέντε μήνες θητείας, υπέβαλε την παραίτησή του στον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σταϊκούρα, ο οποίος σεβάστηκε την απόφασή του. Η αποχώρησή του φέρνει τον ΟΣΕ σε αδιέξοδο, ενώ η διαδικασία για την ανάδειξη μόνιμης διοίκησης μέσω ΑΣΕΠ βρίσκεται ακόμα σε εξέλιξη.
Κρίσιμα προβλήματα διοίκησης
Η παραίτηση του κ. Γραμματίδη δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στον ήδη δυσλειτουργικό ΟΣΕ, ο οποίος παραμένει ακέφαλος. Αυτή η διοικητική ακυβερνησία σημαίνει ότι ο οργανισμός δεν μπορεί να λάβει κρίσιμες αποφάσεις ή να συγκαλέσει το Διοικητικό Συμβούλιο. Το γεγονός αυτό καθυστερεί, μεταξύ άλλων, τα έργα αποκατάστασης του σιδηροδρομικού δικτύου στη Θεσσαλία, τα οποία έχουν ήδη ενταχθεί σε διαδικασίες fast track αλλά καθυστερούν λόγω έλλειψης ηγεσίας.
Ημερομηνία-κλειδί: 1η Νοεμβρίου
Η 1η Νοεμβρίου είναι η ημερομηνία-ορόσημο για τον ΟΣΕ, καθώς τότε ο οργανισμός θα υπάγεται σε ενιαίο ΑΦΜ με την ΕΡΓΟΣΕ, κάνοντας το πρώτο βήμα για τη δημιουργία ενός ενιαίου φορέα. Στο νέο σχήμα θα ενσωματωθεί και η ΓΑΙΑΟΣΕ, με την καταγραφή του τροχαίου υλικού από ανεξάρτητη ελεγκτική εταιρεία να αποτελεί το επόμενο βήμα.
Αυξανόμενες ζημιές και προβλήματα ρευστότητας
Παρά την αύξηση των εσόδων του ΟΣΕ κατά 16,45% το 2023, οι ζημιές αυξήθηκαν δραματικά, φτάνοντας τα 254,2 εκατ. ευρώ, κυρίως λόγω των αποσβέσεων που συνδέονται με τις καταστροφές στο δίκτυο από την κακοκαιρία Daniel. Παράλληλα, τα ταμειακά διαθέσιμα του ομίλου μειώθηκαν κατά 266,67 εκατ. ευρώ, επιδεινώνοντας την οικονομική του κατάσταση.