«Ξανακοίταξα προς τα κάτω και είδα μια έκρηξη, μια φωτιά στη θάλασσα»
Αυτά είπε μεταξύ άλλων ο κυβερνήτης του δέυτερου Phantom F-4, που πετούσε μαζί με το μοιραίο αεροδκάφος Σύμφωνα με τα όσα μέτεδωσε το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του STAR, ο κυβερνήτης του F-4 Phantom (ήταν το νο1) είδε με τα μάτια του τη συντριβή του μοιραίου μαχητικού.
«Στη διάρκεια μιας παρατεταμένης στροφής κι ενώ πετούσαμε σε ύψος 300 ποδών περίπου, γύρισα το κεφάλι μου να δω τον No2, αλλά δεν τον είδα. Ξανακοίταξα προς τα κάτω και είδα μια έκρηξη, μια φωτιά στη θάλασσα», δήλωσε ο πιλότος του 1ου αεροσκάφους στους συναδέλφους του μόλις προσγειώθηκε στην αεροπορική βάση της Ανδραβίδας, σύμφωνα με όσα μετέδωσε ο Κώστας Συμεωνίδης.
Ανδραβίδα: Τα πιθανά σενάρια της τραγωδίας με το Phantom -Τεχνική βλάβη ή απρόοπτο γεγονός
Σε πλήρη εξέλιξη οι έρευνες για τον εντοπισμό του κυβερνήτη του Phantom
Συνεχίζονται οι έρευνες στη θαλάσσια περιοχή του Αμβρακικού για την ανεύρεση του 31χρονου Σμηναγού Ευστάθιου Τσιτλακίδη μετά την πτώση του μοιραίου F-4 Phantom της Πολεμικής Αεροπορίας.
Πλωτά σκάφη του Λιμενικού Σώματος που συμμετέχουν στις έρευνες, βρίσκονται στο λιμάνι του Κατακόλου και σαρώνουν την περιοχή, μαζί με ένα αεροσκάφος C-130, ελικόπτερο Super Puma και ένα S-70.
Κατά την διάρκεια της νύχτας, το C-130 έριχνε φωτοβολίδες για να φωτίσει την περιοχή των ερευνών, βοηθώντας τα πλωτά μέσα του Λιμενικού αλλά και ελικόπτερα σούπερ Πούμα, τα οποία εναλλάσσονταν όλο το βράδυ σκανάροντας όλη την περιοχή.
Νωρίτερα σήμερα πραγματοποιήθηκε τρισάγιο στον Αγιο Νικόλαο Κατακόλου, στην μνήμη του 29χρονου συγκυβερνήτη του Phantom, υποσμηναγού Μάριου – Μιχαήλ Τουρούτσικα, που έχασε τη ζωή του χθες στη μοιραία πτώση του μαχητικού.
Αγνωστα παραμένουν τα αίτια της τραγωδίας
Τί λέει ειδικός εμπειρογνώμων
Φως στα αίτια της τραγωδίας προσπάθησαν να ρίξουν χθες, μιλώντας στην ΕΡΤ, ο πιλότος και εμπειρογνώμων αεροπορικών ατυχημάτων Παντελής Φραγκούλης και ο αεροναυπηγός Φαίδων Καραϊωσηφίδης.
Ο κ. Φραγκούλης είπε ότι «τα αεροσκάφη αυτά μπορεί να είναι παλαιού τύπου, έχουν όμως εκσυγχρονιστεί όλα αυτά τα χρόνια», καθώς διαθέτουν πολύ σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα. «Ό,τι πετάει στον αέρα, υπόκειται σε μεγάλες επιθεωρήσεις. Και όταν λέμε επιθεώρηση ενός αεροσκάφους, εννοούμε ότι αλλάζονται πολλά μα πάρα πολλά βασικά εξαρτήματά του. Από κει και πέρα, γίνεται ένα καινούργιο αεροσκάφος» είπε χαρακτηριστικά.
«Δεν ήταν μια πτήση ρουτίνας» -«Δεν πετάνε στην Ελλάδα μη ασφαλή αεροπλάνα»
Ο Παντελής Φραγκούλης εξήγησε ότι η συγκεκριμένη πτήση δεν είναι μια απλή πτήση ρουτίνας. «Γίνεται με πολύ μεγάλη ταχύτητα, με κλειστές στροφές προκειμένου να αποφεύγει διάφορα εμπόδια. Είναι μια πολύ δύσκολη πτήση», είπε.
Από την πλευρά του, ο Φαίδων Καραϊωσηφίδης επισήμανε στην Action 24 ότι «τα F-4 Phantom είναι δύσκολα αεροσκάφη» και ότι πρόκειται για ένα αεροπλάνο σχεδιασμένο τη δεκαετία του ’50, εξελιγμένο στις αρχές της δεκαετίας του ’60, που τα περισσότερα συστήματά του είναι ηλεκτρομηχανικά αλλά ασφαλή. «Μη ασφαλή αεροπλάνα δεν πετάνε, πολύ δε περισσότερο στην Ελλάδα, σε μια αεροπορία του ΝΑΤΟ, σε μια αεροπορία η οποία έχει το υψηλότερο στάνταρ ασφάλειας», σημείωσε.
Το ενδεχόμενο τεχνικής βλάβης -Έγινε εκτίναξη του καθίσματος;
Ο κ. Καραϊωσηφίδης άφησε ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα για τα πιθανά αίτια της χθεσινής τραγωδίας, λέγοντας ότι δεν μπορεί να αποκλείσει «την τεχνική βλάβη, ένα απρόοπτο γεγονός», αναφέροντας περιστατικά του παρελθόντος με αεροπλάνα που χάθηκαν από απρόοπτα γεγονότα.
Όπως διευκρίνισε, «η εκτίναξη και η χρήση των καθισμάτων (των αεροσκαφών) αυτών δεν διασφαλίζει και τη διαφυγή», φέρνοντας ως παράδειγμα περιπτώσεις όπου «το μικρό ύψος, η στάση του αεροπλάνου στην εκτίναξη, η σχετική θέση με το έδαφος έχουν ως αποτέλεσμα την αποτυχία αυτής της διαδικασίας».
«Υπάρχει περίπτωση να εκτινάχθηκαν τελευταία στιγμή» συμπλήρωσε, μεταξύ άλλων, ο αεροναυπηγός. Σύμφωνα με τον Φαίδωνα Καραϊωσηφίδη, ένα άλλο πιθανό σενάριο αποτελεί το λάθος του χειριστή του αεροσκάφους. «Ποτέ μια συντριβή, μια πτώση αεροσκάφους, δεν είναι αποτέλεσμα μίας και μόνο αιτίας, είναι συνήθως συνδυασμός», είπε.