27.7 C
Athens
Παρασκευή, 1 Αυγούστου, 2025

Ο νέος αυτοκινητόδρομος που θα παρακάμπτει την Αθήνα. θα δώσει τέλος στην κίνηση στον Κηφισό

ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ:

Στα σκαριά είναι ένας μεγάλος αυτοκινητόδρομος που θα παρακάμπτει την Αθήνα και θα βάλει τέλος στην κίνηση του Κηφισού

Το μεγάλο αυτό έργο αφορά στην υλοποίηση του ξεχασμένου αυτοκινητοδρόμου και στην ένωση της Αθηνών-Λαμίας με την Αθηνών-Πατρών, που εκτιμάται ότι θα συμβάλλει καθοριστικά στην αποσυμφόρηση του Κηφισού.

Πέρα από τις – κατά καιρούς – κατασκευαστικές παρεμβάσεις που έχουν καταθέσει οι συγκοινωνιολόγοι, καθοριστική συμβολή στην αποσυμφόρηση του οδικού άξονα με τον μεγαλύτερο κυκλοφοριακό φόρτο στην Ελλάδα θα μπορούσε να έχει και ο αυτοκινητόδρομος «Ελευσίνα-Θήβα-Υλίκη», στον οποίο είχε αναφερθεί ο πρωθυπουργός τον περασμένο Μάιο.

«Τώρα, ειδικά για την λεωφόρο Κηφισού υπάρχει ένα έργο το οποίο προσωπικά το πιστεύω πολύ και αυτό είναι ουσιαστικά η παράκαμψη της Αθήνας, ο δρόμος από τη Ελευσίνα έως την Υλίκη. Είναι ένα έργο το οποίο το εξετάζουμε, πρέπει να το ωριμάσουμε», είχε αναφέρει χαρακτηριστικά ο Κυρ. Μητσοτάκης, ο οποίος επισήμανε ότι πρέπει να εξεταστούν και κάποια ζητήματα που αφορούν τις ίδιες της συμβάσεις παραχώρησης.

Η Μεγάλη Παράκαμψη

Γνωστός και ως «η Μεγάλη Παράκαμψη της Αττικής» ο αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα-Θήβα-Υλίκη, εφόσον υλοποιηθεί, θα ξεκινά από την Υλίκη σε κόμβο με τον Αυτοκινητόδρομο ΑΘΕ (Αθήνα-Θεσσαλονίκη- Εύζωνοι) και θα τελειώνει στον Άγιο Λουκά σε κόμβο με την Αττική Οδό. Θα ενώνει τον αυτοκινητόδρομο ΑΘΕ με την Αθηνών-Πατρών, παρακάμπτοντας το οδικό δίκτυο της Αθήνας και ειδικότερα την επιβαρυμένη λεωφόρο Κηφισού.

Θα έχει μήκος περί τα 53 χλμ., με δύο λωρίδες κυκλοφορίας και λωρίδα έκτακτης ανάγκης (Λ.Ε.Α.) ανά κατεύθυνση και διαχωριστική νησίδα, και θα πληροί τις αυστηρότερες προδιαγραφές ασφαλείας ώστε να διασφαλίζεται ότι οι μετακινήσεις θα διεξάγονται απρόσκοπτα.

Απευθείας σύνδεση της Πελοποννήσου με Στερεά και Βόρεια Ελλάδα

Με την ολοκλήρωσή του, ο αυτοκινητόδρομος θα σηματοδοτήσει την απευθείας σύνδεση της Πελοποννήσου με Στερεά και Βόρεια Ελλάδα, ενώ θα μειώσει την απόσταση προς το Θριάσιο Πεδίο, το Λιμάνι του Πειραιά και την Πελοπόννησο κατά περίπου 50 χλμ.

Ο οδικός άξονας Ελευσίνα-Θήβα-Υλίκη θα κρατήσει τα φορτηγά εκτός του πολεοδομιού ιστού, η ρύπανση θα μειωθεί σε μεγάλο βαθμό και θα εξοικονομηθεί χρόνος και κόστος για τις εμπορευματικές μεταφορές από και προς την Πελοπόννησο.

Στόχος ήταν το έργο να δημοπρατηθεί ως έργο παραχώρησης, αλλά το 2015 ακυρώθηκε, με απόφαση του τότε αναπληρωτή υπουργού Υποδομών, Χρήστου Σπίρτζη, καθώς τυχόν αποπεράτωσή του θα άνοιγε τον δρόμο σε αξιώσεις για καταβολή αποζημιώσεων στους παραχωρησιούχους τουλάχιστον δύο «γειτονικών» αυτοκινητοδρόμων που, αναπόφευκτα, θα είχαν μειωμένα έσοδα από τα διόδια.

Το έργο αποκτά νέα δυναμική λόγω και της υπό σχεδιασμό δημιουργίας στη Φυλή του μεγαλύτερου Κέντρου Εφοδιαστικής και Logistics στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, o διαγωνισμός για την παραχώρηση του οποίου προγραμματίζεται να γίνει εντός του 2024, με στόχο στο τέλος του 2025 να έχει ολοκληρωθεί η μετεγκατάσταση των μεταφορικών εταιρειών που σήμερα έχουν έδρα τον Βοτανικό.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ:

Αυτός θα είναι ο νέος αυτοκινητόδρομος της Αθήνας που θα παρακάμπτει τον Κηφισό. Από τα Οινόφυτα στον Πειραιά

Τέλος στο μαρτύριο των οδηγών στον Κηφισό επιχειρεί να βάλει το σχέδιο για το...

Κηφισός: Γερανοί και μοτοσικλετιστές της τροχαίας στη μάχη του κυκλοφοριακού Τι ανακοίνωσε ο Οικονόμου

Έμφαση στην καθημερινότητα δίνει η κυβέρνηση και μια από τις προτεραιότητες είναι η αντιμετώπιση...

Ποιοι μετέχουν στην απεργία. Το χάος στους δρόμους της Αθήνας

Κυκλοφοριακό χάος αναμένεται να επικρατήσει σήμερα στους δρόμους της Αθήνας λόγω της απεργίας στα Μέσα...