23.4 C
Athens
Τετάρτη, 22 Μαΐου, 2024

Διαφημιστείτε εδώ

Ο Κώστας Καραμανλής στη Βουλή- Γιατί παραιτήθηκα; Χρέος μας να δούμε όλα τα λάθη για να μην επαναληφθούν

«Παραιτήθηκα γιατί στον τομέα της πολιτικής μου εποπτείας συνέβη μια ανείπωτη τραγωδία, γιατί σέβομαι τον ανθρώπινο πόνο. Ούτε είχα, ούτε έχω εξάρτηση από κυβερνητική θέση. Παραιτήθηκα αντίθετα με τη συνηθισμένη πρακτική να τίθενται κάποιοι σε διαθεσιμότητα, ή να ζητούνται παραιτήσεις υφισταμένων» .»

Αυτά είπε στην πρώτη  τοποθέτησή του στη Επιτροπή θεσμών και διαφάνειας της Βουλής, ο Κώστας Καραμανλής πρώην υπουργός Μεταφορών και Υποδομών. Μετά 28ης Φεβρουαρίου που έγινε το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη.

Στην συνέχει της ομιλίας του τόνισε:  «Αυτή την ώρα όσοι βρισκόμαστε στην αίθουσα της Βουλής έχουμε απέναντί μας τις οικογένειες των θυμάτων και μια κοινωνία που πενθεί και γι αυτό έχουμε ιερές υποχρεώσεις: Να αναλάβουμε ο καθένας τις ευθύνες του. Να πούμε όλη την αλήθεια και να αφήσουμε έξω από ένα τέτοιο θέμα τις όποιες μικροπολιτικές σκοπιμότητες […]  Χρέος μας να δούμε όλα τα λάθη για να μην επαναληφθούν. Αυτή είναι η αρχή που διέπει την σημερινή μου τοποθέτηση. Οι περιστάσεις δεν μας επιτρέπουν να κάνουμε επιλεκτικές επιλογές εγγράφων. Ελπίζω αυτό να το σεβαστούμε» .

  «Όπως είχε γίνει γνωστό λίγη ώρα νωρίτερα τοποθετήθηκε στην ομιλία για την περίφημη σύμβαση 717 και επέμεινε πως αν είχε ολοκληρωθεί ίσως το δυστύχημα να είχε αποφευχθεί  χωρίς να μιλάμε με βεβαιότητα.

«Το φθινόπωρο του 2019 το πρώτο μας μέλημα ήταν να επανεκκινήσουμε το έργο. Ενσωματώθηκαν στο τελικό σχέδιο της σύμβασης, έγινε έλεγχος από το ΤΕΕ, από την Αρχή Διαφάνειας, επιλύθηκαν προβλήματα επανορθωτικών μέτρων, όλα εν μέσω δυσκολιών, όχι μόνο γιατί ήταν παρατημένη η σύμβαση από το 2017, αλλά γιατί αντιμετωπίζαμε και συνέπειες πανδημίας. Το 2021 υπογράφεται η συμπληρωματική σύμβαση και επανεκκινεί το έργο. Από το 2017- 2019 δεν έγινε απολύτως τίποτα, από το 2021 φτάσαμε στο 70% της πιστοποίησης. Μεταξύ των σταθμών με τηλεδιοίκηση περιλαμβάνεται και ο σταθμός της Λάρισας.».

«Στον σταθμό Λάρισας λένε ότι δεν υπήρχε σύστημα τηλεδιοίκησης: δεν έχει σχέση με την πραγματικότητα, διαθέτει και χρησιμοποιήθηκε έως τις 22.12 το βράδυ πριν από την τραγωδία. Θα σας δείξω μια φωτογραφία, πως ηταν ο σταθμός της Λάρισας το 2019 και πως σήμερα. Ο σταθμός της Λάρισας τότε δεν ήταν καν λειτουργικός με το σύστημα της τηλεδιοίκησης. ». Σύμφωνα με το ανακριτικό υλικό που έχουμε δει το σύστημα λειτουργούσε, ο σταθμάρχης και μπορούσε και έπρεπε να χαράξει τη διαδρομή ηλεκτρονικά, όπως και οι άλλοι. Δεν το έκανε και ξέχασε σε λάθος θέση ένα από τα κλειδιά. Επί 12 λεπτά μπορούσε να δει ότι το τρένο ήταν σε λάθος πορεία. Ούτε αυτό το είδε».

Είπε μεταξύ άλλων ο Κώστας Καραμανλής , αντίθετα ο  πρώην υπουργός Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ, Χρήστος Σπίρτζης, επισήμανε λίγο πριν την ομιλία ότι θα πρέπει να ξεπεραστεί το ότι είμαστε «όλοι το ίδιο» .

«Υπήρξαν -είπε- άθλια δημοσιεύματα και μπαράζ ανακοινώσεων του τύπου “πού είναι ο Σπίρτζης;” Δεν είμαστε όλοι ίδιοι, μια δική μου αμέλεια, ένα δικό μου λάθος δεν θα το πάρει ο κ. Χρυσοχοΐδης, είναι δικό μου. Η λογική όλοι έχουν ευθύνη σημαίνει ότι κανείς δεν θα έχει στο τέλος την ευθύνη».

Όπως επεσήμανε, «η σημερινή συνεδρίαση με μόνο θέμα τη σύμβαση 717, με ευθύνη των βουλευτών της ΝΔ, αδικεί το κοινοβούλιο και την επιτροπή, καθώς «η λογική όλοι ίδιοι είναι καταλήγει στα να μην παίρνει κανείς την ευθύνη».

Το αποτέλεσμα ήταν θα λέγαμε το αναμενόμενο με ότι έχει ακουστεί μέχρι στιγμής με το κόμματα να κρατούν καθαρή αμυντική στάση ενόψει εκλογών.

Διαφημιστείτε εδώ
Latest news
BUSINESS
LIFE STYLE