Πρεμιέρα στην παγκόσμια του στην έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης έκανε το νέο Renault 5 E-Tech electric και έκλεψε τις εντυπώσεις.
Μετά από πολλούς μήνες αναμονής και μια πληθώρα κατασκοπευτικών εικόνων, οι Γάλλοι παρουσιάζουν σήμερα με κάθε επισημότητα το νέο Renault 5 E-Tech electric.
Ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο που φιλοδοξεί να διαδραματίσει και πάλι έναν ιστορικό ρόλο για τη γαλλική φίρμα, όπως ακριβώς είχε κάνει και η πρώτη του γενιά που παρουσιάστηκε το 1972 (σημειώστε πως το 1974 το Renault 5 διέθετε και ηλεκτρική έκδοση με αυτονομία κίνησης 110 χιλιομέτρων).
Σύμφωνα με το motor & car, με μήκος που αγγίζει τα 3.920 χιλιοστά και πλάτος τα 1.770 χλστ., το Renault 5 E-Tech electric τοποθετείται – από πλευράς διαστάσεων – ανάμεσα στα Twingo και Clio, ενώ βασίζεται σε μια νέα πλατφόρμα (AmpR Small) που θα χρησιμοποιηθεί από όλα τα μελλοντικά compact ηλεκτρικά μοντέλα της Renault. Όπως είναι φυσικό, τις εντυπώσεις κλέβει η σχεδίαση του γαλλικού μοντέλου, η οποία έρχεται σχεδόν αυτούσια από το concept car που γνωρίσαμε τους προηγούμενους μήνες.
Το εμπρόσθιο τμήμα περιλαμβάνει το νέο ανάγλυφο λογότυπο της φίρμας, με τα φωτιστικά σώματα να αποτελούν χαρακτηριστικό γνώρισμα της σχεδιαστικής φιλοσοφίας του αμαξώματος. Θετικά σχόλια αποσπά και η κίνηση των Γάλλων σχεδιαστών να τοποθετήσουν στη θέση των προβολέων ομίχλης ένα τετράγωνο περίγραμμα που αποτελείται από LED στοιχεία.
Από κει και πέρα, το αμάξωμα επιδιώκει να προτάξει τους συγγενικούς του δεσμούς με το εμβληματικό R5 Turbo, μέσα από τους μυώδεις θόλους, τα φαρδιά μετατρόχια και τους στάνταρ 18άρηδες τροχών. Ταυτόχρονα, στο πίσω μέρος τα κάθετα φωτιστικά σώματα δείχνουν να ενώνονται με τη φάσα που διατρέχει το πορτ μπαγκάζ, η οποία φέρει τα λογότυπα του μοντέλου.
Στο επίκεντρο του τεχνολογικού ενδιαφέροντος βρίσκεται και το εσωτερικό του νέου Renault 5 E-Tech electric (τα μοναδικά ρετρό στοιχεία που θα συναντήσει κάποιος αφορούν στα μπάκετ καθίσματα και στην επένδυση του ταμπλό στην πλευρά του συνοδηγού που παραπέμπουν στο R5 Turbo). Πέραν των 128 συνδυασμών εξατομίκευσης του εσωτερικού, ο οδηγός έχει στη διάθεσή του έναν στάνταρ ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ιντσών (προαιρετικά φτάνει τις 10 ίντσες) και την οθόνη του infotainment (στάνταρ 10 ίντσες) με λογισμικό της Google και πάνω από 50 διαθέσιμες εφαρμογές.
Από την πρώτη ολιγόωρη στατική επαφή μας με το γαλλικό μοντέλο, η καμπίνα του νέου ηλεκτρικού Renault χρησιμοποιεί ποιοτικά υλικά στο σύνολό της (με κάποια μαλακά πλαστικά το άνω μέρος του ταμπλό), με τη συναρμογή των επιμέρους τμημάτων να δείχνει αρκετά στιβαρή. Σημειώστε, επίσης, πως οι χώροι επαρκούν για τη μεταφορά 4 ατόμων, με κάποιους περιορισμούς να έρχονται για τον παρεχόμενο αέρα των πίσω επιβατών. Επίσης, ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 326 λίτρων και είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμος.
Για την κίνηση του Renault 5 E-Tech electric φροντίζει ένας νέος compact ηλεκτροκινητήρας σε τρεις διαφορετικές εκδόσεις ιπποδυνάμεων: 95 ίππους – 215 Nm ροπής, 123 ίππους 225 Nm ροπής και 150 ίππους με 245 Nm ροπής. Εν αναμονή των εγκρίσεων τύπου για τα πλήρη τεχνικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, οι Γάλλοι υπόσχονται τελική ταχύτητα στα 150 χλμ./ώρα για όλες τις εκδόσεις και 0-100 χλμ./ώρα σε κάτω από 8 δευτερόλεπτα για την ισχυρότερη version.
Τονίζουμε, επίσης, πως το μοντέλο θα είναι διαθέσιμο με δύο μπαταρίες, στις 40 και 52 kWh, με αυτονομία κίνησης πάνω από 300 χλμ. και πάνω από 400 χιλιόμετρα αντίστοιχα. Η έκδοση των 150 ίππων θα συνδυάζεται με το μεγάλο πακέτο μπαταριών και οι άλλες δύο με το μικρότερο.
Ο ενσωματωμένος φορτιστής όλων των εκδόσεων έχει ισχύ 11 kW και μπορούν να συνδεθούν σε ταχυφορτιστή 100 kW (150 PS έκδοση) ή 90 kW (εκδόσεις 95 και 123 ίππων). Τέλος, να αναφέρουμε πως το λανσάρισμα του νέου ηλεκτρικού Renault 5 στην αγορά αναμένεται μέσα στο 2024 και θα κατασκευάζεται επί ευρωπαϊκού εδάφους.