Σε πλήρη εξέλιξη είναι το ανοδικό ράλι στα καύσιμα με τις τιμές της αμόλυβδης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη να σπάνε και το “φράγμα” των δύο ευρώ.
Σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Ανάπτυξης, η μέση πανελλαδική τιμή της απλής αμόλυβδης διαμορφώνεται στα 1,956 ευρώ το λίτρο και του diesel κίνησης στα 1,725 ευρώ.
- θα προσεγγίσουν ή και θα ξεπεράσουν τα 2 ευρώ σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και
- θα είναι πάνω από τα 2,2 ευρώ σε νησιωτικούς τουριστικούς προορισμούς.
H κατάσταση στη Ελλάδα με την αμόλυβδη έχει ξεφύγει και μόνο τυχαίο δεν είναι το γεγονός ότι είναι στην πρώτη δεκάδα των χωρών με την ακριβότερη βενζίνη, κάτι που οφείλεται στην υψηλότερη φορολόγηση σε σχέση με άλλα κράτη.
Το GlobalPetrolPrices κατατάσσει τη χώρα μας στην έβδομη θέση ακολουθώντας το Χόνγκ Κόνγκ, την Ισλανδία, την Ολλανδία, τη Νορβηγία, το Μονακό και τη Δανία.
Οδηγίες για το γέμισμα του ρεζερβουάρ
Φορείς της αγοράς, τονίζουν ότι οι οδηγοί θα πρέπει να κάνουν έρευνα αγοράς προτού γεμίσουν και να δείχνουν προτίμηση σε πρατήρια που γνωρίζουν και εμπιστεύονται.
Οι πολύ χαμηλές τιμές δεν αποτελούν απαραίτητα το βασικό κριτήριο επιλογής καθώς μπορεί να αποτελούν ένδειξη για νοθευμένα καύσιμα.
Τα νοθευμένα, κακής ποιότητας ή ακόμη και ακατάλληλα καύσιμα μπορούν να προκαλέσουν φθορές στο εσωτερικό του κινητήρα, συχνά ανεπανόρθωτες. Δεδομένου ότι τα νοθευμένα καύσιμα περιέχουν λίγα οκτάνια ή επικίνδυνες προσμίξεις (συχνά και μεγάλες ποσότητες νερού) έχουν προβληματική καύση (συντελείται γρήγορα αφήνοντας κατάλοιπα στον κινητήρα) και δεν προσφέρουν την απαραίτητη ενέργεια.
Ο οδηγός είναι αδύνατον να αντιληφθεί την ποιότητα του καυσίμου κατά το γέμισμα αλλά λίγα λεπτά μετά, τυχόν ασυνήθιστα συμβάντα δεν θα πρέπει να περνούν απαρατήρητα.
Μια άλλη ένδειξη αποτελεί η ξαφνική διακοπή του κινητήρα (εάν το νοθευμένο καύσιμο περιέχει πολύ νερό). Η διακοπή του κινητήρα μπορεί να συνοδεύεται με την εμφάνιση διάφορων κίτρινων και κόκκινων ενδείξεων στο ταμπλό. Αυτό σημαίνει πως δημιούργησαν κάποιο πρόβλημα είτε στα μηχανικά, είτε στα ηλεκτρονικά συστήματα.
Για παράδειγμα από τα πρώτα χιλιόμετρα ο κινητήρας μπορεί να αρχίσει να σκορτσάρει, να δυσκολεύεται να ανεβάσει στροφές η ο οδηγός μπορεί να βλέπει να ανάβει η ένδειξη “Check Engine”.
Και βέβαια, όταν η ποιότητα των καυσίμων είναι χαμηλή ο καταλύτης αδυνατεί να επιτελέσει τις συνήθεις χημικές του διεργασίες με αποτέλεσμα το όχημα να εκπέμπει επικίνδυνους ρύπους.