24.3 C
Athens
Κυριακή, 7 Σεπτεμβρίου, 2025

«Ναυμαχία» Grimaldi vs Περιστέρης – Γρύλος για το λιμάνι Ηρακλείου. Έκαναν πίσω τουλάχιστον 3 μεγάλοι

ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ:

Δύο σχήματα, θα “ναυμαχήσουν” για  την απόκτηση πλειοψηφικού ποσοστού συμμετοχής τουλάχιστον 67% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας «Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου» (ΟΛΗ Α.Ε.).

Η  Κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – AVIAREPS ΕΛΛΑΣ Α.Ε. – NECTAR HOLDINGS LTD και η Κοινοπραξία Grimaldi Euromed S.p.A. & Μινωικές Γραμμές Α.Ν.Ε

Η διαδικασία αξιολόγησης των προσφορών σύμφωνα με τους όρους της πρόσκλησης υποβολής προσφορών θα εκκινήσει άμεσα. Οι φάκελοι των προσφορών των υποψήφιων επενδυτών θα αποσφραγιστούν την Τετάρτη 26 Απριλίου, ακολουθώντας όλες τις προβλεπόμενες διαδικασίες.

Στην ΟΛΗ Α.Ε. έχει παραχωρηθεί από το Ελληνικό Δημόσιο το δικαίωμα αποκλειστικής χρήσης και λειτουργίας των γηπέδων, κτιρίων και εγκαταστάσεων της χερσαίας λιμενικής ζώνης του λιμένος Ηρακλείου.

Στον διαγωνισμό αξιοποίησης του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου το ΤΑΙΠΕΔ έχει ορίσει τις εταιρείες «Deloitte Business Solutions – Ευρωσύμβουλοι Α.Ε.» ως χρηματοοικονομικό σύμβουλο, την εταιρεία «Φορτσάκης – Δρακόπουλος – Μυλωνογιάννης & Συνεργάτες Δικηγορική Εταιρεία» ως νομικό σύμβουλο, και το «Γραφείο Δοξιάδη Σύμβουλοι για Ανάπτυξη και Οικιστική Α.Ε.» ως τεχνικό σύμβουλο.

Οι «ειδικές» σχέσεις με την Κρήτη
Μπορεί τελικά να μην έδωσαν προσφορά όμιλοι όπως ο ΟΛΘ (Σαββίδης), ΣΕΚΑΒΙΝ (συμφερόντων Σήφη Βαρδινογιάννη), η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις (ΕΛΛΑΚΤΩΡ) με την Attica Group (όμιλος Πειραιώς), η ΤΕΚΑΛ, ξένα σχήματα ή εγχώριες ακτοπλοϊκές, ωστόσο, τα δύο γκρουπ που «ναυμαχούν» για τον λιμένα Ηρακλείου είναι παραπάνω από ισχυρά.

Και όλοι τους έχουν σχέση με το νησί. Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ προωθεί μεγάλα projects ή έχει αναλάβει μεγάλα έργα (αεροδρόμιο, οδικά, ενεργειακά κ.α.), η οικογένεια Γρύλου (Sky Express) έχει σχέση με την Κρήτη και θέλει να επεκταθεί σε νέους τομείς ενώ ο Grimaldi είναι από τους μεγαλύτερους «πελάτες» – χρήστες του λιμένα.

Οπότε, αναμένεται με ενδιαφέρον η αποσφράγιση των προσφορών και να μάθουμε τα τιμήματα, όπως και το αν θα υπάρχει διαφορά ανάμεσα στις δύο προσφορές ώστε να κληθούν τα δύο γκρουπ να υποβάλουν βελτιωμένες προσφορές.

Βέβαια, ο Ιταλός φαίνεται να επιθυμεί διακαώς την επικράτηση στον σχετικό διαγωνισμό ποντάροντας όχι μόνο στις «γραμμές – φιλέτα» (τουριστικές ροές, μεταφορά φορτηγών και προϊόντων) αλλά και σε άλλες συνέργειες, όπως η μεταφορά οχημάτων, με το νησί της Κρήτης, ως γνωστόν, πέρα από κόμβο υποδομών (πάσης φύσης) να αποτελεί και γεωγραφικό κόμβο εν είδη ενδιάμεσου σταθμού ιδίως για αγορές εξ Ανατολών.

Αν συνυπολογίσουμε τα μεγάλα έργα υποδομής στο νησί (ΒΟΑΚ, Καστέλι κ.α.), τις ενεργειακές μπίζνες, την αξιοποίηση της έκτασης στις Γούρνες (μαζί με Καζίνο), τις τουριστικές και οικιστικές επενδύσεις, μαζί βέβαια και τις καθαρά λιμενικές, ναυτιλιακές-ακτοπλοϊκές χρήσεις ή τις προσδοκίες να μετατραπεί η Κρήτη σε έναν «κόμβο» εμπορευματικό-επιχειρηματικό-οικονομικό, το ενδιαφέρον για κάθε επένδυση που σχετίζεται με το νησί αυξάνεται κατακόρυφα.

Με την πλευρά Περιστέρη – Γρύλλου να θεωρείται ένα ισχυρός ανταγωνιστής.

Ανοδικά μεγέθη
Το 2022 υπήρξε για τον Οργανισμό Λιμένος Ηρακλείου (ΟΛΗ) χρονιά έντονης δραστηριότητας, με εντυπωσιακή ανάπτυξη όλων των οικονομικών μεγεθών. Τα προ φόρων αποτελέσματα της χρήσεως 2022 διαμορφώθηκαν σε 3,77 εκατ. ευρώ, ήτοι βελτιωμένα κατά 2 εκατ. ευρώ (+114,75%) περίπου σε σχέση με την προηγούμενη χρήση.

Ο κύκλος εργασιών παρουσίασε σημαντική αύξηση της τάξεως του 37,42% διαμορφούμενος σε 7.788.370 ευρώ έναντι 5.667.530 ευρώ κατά την προηγούμενη χρήση 2021, υπερβαίνοντας και τα αντίστοιχα μεγέθη του 2019 κατά 18,52% οπότε και είχε διαμορφωθεί σε 6.571.242 ευρώ.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ: