Νέα επέκταση, αυτή τη φορά προς τα Νότια Προάστια έχει προγραμματιστεί για τη Γραμμή 2 του Μετρό Αθήνας. Οι νέοι σταθμοί θα βρίσκονται στην Άνω Γλυφάδα και την ευρύτερη περιοχή της Γλυφάδας. Στόχος είναι οι μετακινήσεις από τα βορειοδυτικά μέχρι τα νότια της Αθήνας να γίνουν πιο εύκολες.
Στον χάρτη της «Ελληνικό Μετρό» φαίνεται ο σχεδιασμός που περιλαμβάνει την επέκταση της κόκκινης Γραμμής ως τη Γλυφάδα. Οι κάτοικοι της περιοχής θα έχουν πρόσβαση στα μέσα σταθερής τροχιάς και επομένως θα διευκολύνουν την μετάβαση τους στο κέντρο της Αθήνας.
Τον Απρίλιο του 2021 είχε ολοκληρωθεί συγκοινωνιακή μελέτη που κατέδειξε ότι η βέλτιστη χάραξη έχει μήκος 4,5 χλμ. και περιλαμβάνει την κατασκευή τριών νέων σταθμών:
Ο πρώτος χωροθετείται στην Άνω Γλυφάδα, κάτω από την Πλατεία Μακεδονίας, ο δεύτερος στη συμβολή της Βουλιαγμένης με τη Γρηγορίου Λαμπράκη και ο τρίτος και τελευταίος στην πλατεία Αγίου Κωνσταντίνου στη Γλυφάδα.
Για την εν λόγω επέκταση απαιτούνται αρκετές ενέργειες προτού οδεύσει σε διαγωνιστικό καθεστώς και πάρει την άγουσα της υλοποίησης, συμπεριλαμβανομένης της διενέργειας μιας σειράς μελετών και της εύρεσης χρηματοδότησης.
Η επέκταση της Γραμμής 2 στη Δυτική Αττική
Τα βλέμματα είναι στραμμένα στην επέκταση της κόκκινης Γραμμής προς τα δυτικά προάστια με τους σταθμούς Παλατιανή, Ίλιον και Άγιο Νικόλαο. Πρόκειται για ένα έργο για το οποίο έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον μεγάλες τεχνικές εταιρείες. Πλέον αναμένεται η ολοκλήρωση της αξιολόγησης των φακέλων των τεσσάρων συμπράξεων, ώστε ο εν εξελίξει διαγωνισμός να περάσει στη δεύτερη φάση που αφορά την υποβολή προσφορών, και να υπάρξει ανάδοχος.
Η ολοκλήρωση του έργου αναμένεται να γίνει σε 57 μήνες, δηλαδή κάτι λιγότερο από 5 χρόνια, από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης, κάτι που θα γίνει εντός του πρώτου εξαμήνου του 2025.
Η υλοπoίηση της επέκτασης προς Άγιο Νικόλαο θα ανοίξει το δρόμο και για τη μελλοντική προσθήκη τριών ακόμη σταθμών σε Καματερό, Ζεφύρι και Αχαρνές. Πρόκειται για ένα έργο που ολοκληρώνει το δυτικό άκρο της Γραμμής 2 και σε συνδυασμό με την επέκταση προς Γλυφάδα θα επιτρέψει στην κόκκινη γραμμή να ενώσει τα βορειοδυτικά με τα νότια προάστια της Αττικής.