Στο φιλόξοδο σχέδιο αξιοποιήσης 22 περιφερειακών αεροδρομίων, προχωρά η κυβέρνηση με στόχο την αναβάθμιση των υποδομών και την ενίσχυση του τουριστικού προϊόντος της χώρας. Το Υπερταμείο σχεδιάζει να προκηρύξει διαγωνισμό στα μέσα του 2025, προσφέροντας τα αεροδρόμια ως ενιαίο πακέτο σε επενδυτικά σχήματα.
Η στρατηγική αυτή αποσκοπεί στη δημιουργία οικονομιών κλίμακας και στην προσέλκυση σημαντικών επενδύσεων που θα εκσυγχρονίσουν τις αεροπορικές υποδομές της περιφέρειας. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, η ανάδειξη του αναδόχου αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2025.
Στρατηγική επιλογή και προοπτικές ανάπτυξης
Το χαρτοφυλάκιο των προς παραχώρηση αεροδρομίων περιλαμβάνει δημοφιλείς νησιωτικούς προορισμούς όπως Πάρος, Σύρος, Νάξος, Μήλος, Κάρπαθος και Χίος, αλλά και ηπειρωτικά αεροδρόμια όπως της Αλεξανδρούπολης, της Κοζάνης και των Ιωαννίνων.
Η ενοποίηση τους σε ένα πακέτο στοχεύει στην εξασφάλιση του επενδυτικού ενδιαφέροντος για όλες τις υποδομές, ανεξάρτητα από την τρέχουσα επιβατική τους κίνηση. Τα στοιχεία του καλοκαιριού 2024 δείχνουν ήδη σημαντική αύξηση της επιβατικής κίνησης σε αρκετά από αυτά τα αεροδρόμια, με χαρακτηριστικά παραδείγματα την Κάσο (+99,6%) και τη Σητεία (+49,3%).
Το πρότυπο της Καλαμάτας και οι μελλοντικές προοπτικές
Το μοντέλο αξιοποίησης του αεροδρομίου της Καλαμάτας αποτελεί οδηγό για τη διαδικασία των 22 αεροδρομίων. Η πρόσφατη παραχώρησή του στην κοινοπραξία Fraport-Κοπελούζου-Κωνσταντακόπουλου, με τίμημα 45,2 εκατ. ευρώ και δέσμευση για επενδύσεις 28,3 εκατ. ευρώ στην πρώτη τριετία, δείχνει το δρόμο για τις μελλοντικές συμφωνίες.
Το Υπερταμείο στοχεύει στην πλήρη λειτουργική αναβάθμιση όλων των αεροδρομίων έως το 2027, δημιουργώντας νέες θέσεις εργασίας και συμβάλλοντας στην τοπική ανάπτυξη.