Σε τροχιά ισχυρής ανάπτυξης παγκοσμίως βρίσκεται η βιομηχανία της κρουαζιέρας. Σύμφωνα με το Cruise Industry News (CIN), 67 νέα κρουαζιερόπλοια με συνολική αξία σχεδόν 57 δισεκατομμύρια δολάρια θα προστεθούν στον παγκόσμιο στόλο έως το 2036. Οι παραγγελίες αυτές θα προσθέσουν 170.422 νέες κλίνες στην αγορά.
Όλα αυτά κι ενώ το λιμάνι του Πειραιά σημειώνει εντυπωσιακές επιδόσεις, με ιστορικό ρεκόρ 1,7 εκατομμυρίων επιβατών το 2024 και ακόμη πιο αισιόδοξες προβλέψεις για το 2025.
Παγκόσμια ανάπτυξη με νέες παραγγελίες και επενδύσεις
Οι νέες παραγγελίες για το 2024 ανέρχονται σε 35 πλοία. Η Fincantieri θα κατασκευάσει 37 πλοία, η Meyer Werft εννέα και η Chantiers οκτώ πλοία. Η Crystal παρήγγειλε ένα τρίτο νεότευκτο για το 2032, ενώ η Viking θα παραλάβει οκτώ νέα πλοία μεταξύ 2025-2030.
Το 2025 θα παραδοθούν 15 νέα πλοία με 38.629 κλίνες, συνολικής αξίας 11,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Το μέσο κόστος ανά πλοίο είναι 785 εκατομμύρια δολάρια, με μέση τιμή ανά κλίνη 304.849 δολάρια.
Για το 2026 προγραμματίζεται η παράδοση 16 νέων κρουαζιερόπλοιων με συνολικά 28.337 κλίνες. Το μέσο κόστος ανά πλοίο θα είναι 623 εκατ. δολάρια, με μέση τιμή ανά κλίνη 307.795 δολάρια.
Ρεκόρ επιδόσεων στο λιμάνι του Πειραιά
Το λιμάνι του Πειραιά σημείωσε εντυπωσιακή άνοδο το 2024. Εξυπηρέτησε περισσότερους από 1,7 εκατ. επιβάτες, έναντι 1,5 εκατ. το 2023. Οι επιβάτες αποεπιβίβασης ξεπέρασαν το 1 εκατ., από 800.000 το 2023.
Συνολικά 810 κρουαζιερόπλοια προσέγγισαν το λιμάνι το 2024, έναντι 760 το 2023. Πάνω από 600 ήταν homeport. Οι προκρατήσεις για το 2025 δείχνουν περαιτέρω αύξηση με 940 προγραμματισμένες αφίξεις.
Το Viking Saturn, χωρητικότητας 930 επιβατών, έγινε το πρώτο κρουαζιερόπλοιο που κατέπλευσε στον Πειραιά το 2025. Η Viking προγραμματίζει 41 αφίξεις με 10 πλοία το 2025, αυξημένες από 28 αφίξεις με 7 πλοία το 2024.
O CEO της ΟΛΠ Α.Ε., Su Xudong, τόνισε ότι η στρατηγική θέση του λιμανιού και οι συνεχείς επενδύσεις σε υποδομές συμβάλλουν στην επιτυχημένη πορεία του Πειραιά στον κλάδο της κρουαζιέρας.