17.1 C
Athens
Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024

Με 3,27 δισ. Ευρώ η Αττική Οδός στον Γ. Περιστέρη και την ΤΕΡΝΑ. Η μεγαλύτερη σε αξία σύμβαση παραχώρησης στην Ελλάδα.

ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ:

Υπεγράφη η νέα 25ετής σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού στον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, από τους αρμόδιους υπουργούς Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κωστή Χατζηδάκη, και Υποδομών & Μεταφορών, Χρήστο Σταϊκούρα. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη σύμβαση παραχώρησης στην Ελλάδα. Σύμφωνα με τα προβλεπόμενα της σύμβασης εντός πέντε μηνών (έως τις 12 Φεβρουαρίου του 2025) θα πρέπει να ολοκληρωθεί το οικονομικό κλείσιμο της συμφωνίας και να καταβληθεί το τίμημα των 3,27 δισ. ευρώ το οποίο θα ενεργοποιήσει την έναρξη της παραχώρησης.

Για την υπογραφή της σύμβασης είχαν εξουσιοδοτηθεί οι δύο συναρμόδιοι υπουργοί από το Υπουργικό Συμβούλιο της 28ης Αυγούστου 2024.  Στις 10 Σεπτεμβρίου δημοσιοποιήθηκε η σχετική Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου (ΠΥΣ). Από την πλευρά του αναδόχου τη σύμβαση υπέγραψε το Εκτελεστικό Μέλος του ΔΣ της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Εμμανουήλ Μουστάκας, και από την πλευρά της αναθέτουσας αρχής ο διευθύνων σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, Δημήτρης Πολίτης.

Οι πέντε μήνες περιθώριο που προβλέπει η συμφωνία κρίνεται απαραίτητο για να κλείσουν όλα τα προαπαιτούμενα της σύμβασης από τα αντισυμβαλλόμενα μέρη και μπορεί να παραταθεί εφόσον συμφωνήσουν οι δυο πλευρές.

Μετά από 25 χρόνια επιτυχημένης λειτουργίας, το δημόσιο θα παραλάβει στις 5 Οκτωβρίου το χρυσοφόρο οδικό άξονα για να αναθέσει στην συνέχεια το ενδιάμεσο στάδιο λειτουργίας με επικρατέστερο σχήμα την υφιστάμενη κοινοπραξία του έργου που ελέγχουν οι τεχνικές εταιρείες Άκτωρ παραχωρήσεις και Άβαξ. Στο υπουργείο υπολογίζουν ότι η Αττική Οδός θα έχει ένα κενό στην λειτουργία που θα είναι λίγο πάνω από 4 μήνες, το οποίο θα καλυφθεί με την ενδιάμεση σύμβαση.

Ο τρόπος που θα δοθεί η «σκυτάλη» στον ενδιάμεσο παραχωρησιούχο θα κλειδώσει εντός των επόμενων ημερών σύμφωνα με πληροφορίες τον ρόλο αυτό δεν θα αναλάβει το ΤΑΙΠΕΔ καθώς η Αττική οδός είναι ένα περίπλοκο έργο που αποτελείται από πολλές συμβάσεις που θα ήταν αδύνατον να εκχωρηθούν σε εύλογο διάστημα σε έναν άλλο φορέα. Ως παράδειγμα φέρνουν τους 400.000 συνδρομητές της Αττικής Οδού που θεωρούνται ανυπέρβλητο εμπόδιο για να περάσουν τόσο γρήγορα και για τόσο μικρό διάστημα στο ΤΑΙΠΕΔ.

Δείγμα των προθέσεων της νέας εποχής της Αττικής οδού είναι η  αναθεώρηση της τιμολογιακής πολιτική της, με μείωση του διοδίου στα 2,50 ευρώ από 2,80 ευρώ που είναι σήμερα από τις 6 Οκτωβρίου.  Κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού η σύμβαση εγκρίθηκε από το Ελεγκτικό Συνέδριο ενώ σύντομα θα προχωρήσει και η κύρωση από την Βουλή για να παραδοθεί ο άξονας στο νέο παραχωρησιούχο.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ:

Έκλεισε το Deal της χρονιάς με έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. 3,2 δις στην Τσέπη του  Γ. Περιστέρη για την “Ενεργειακή”

Το «πράσινο» φως άναψε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην Abu Dhabi Future Energy (Masdar), για...

H Μαριάννα Λάτση “μπήκε” στην Αττική Οδό. Η συμφωνία με τον Γ. Περιστέρη της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Σε μια σημαντική επενδυτική κίνηση προχώρησε το Latsco Family Office, συμφερόντων της Μαριάννας Λάτση,...

Μεγάλο ανεκτέλεστο, πάνω από 16 δις για τις 4 κορυφαίες κατασκευαστικές εταιρείες της χώρας: ΤΕΡΝΑ, ΙΝΤΡΑΚΑΤ, ΑΒΑΞ και ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ

Ανεκτέλεστο που ανέρχεται σε  ύψος 16,2 δισ. ευρώ έχουν οι 4 μεγαλύτεροι  κατασκευαστικοί όμιλοι...