Την δραστική περικοπή της κατανάλωσης αλκοόλ απο τους καταναλωτές λόγω της αύξησης των τιμών σε διεθνές επίπεδο αναδεικνύει νέα μελέτη
Η μελέτη αυτή πραγματοποιήθηκε απο την βρετανική εταιρεία ερευνών IWSR που παρακολουθεί τη βιομηχανία αλκοολούχων ποτών σε περισσότερες από 160 χώρες στον κόσμο, Σύμφωνα με αυτήν οι καταναλωτές τείνουν να περιορίσουν τις δαπάνες για αλκοολούχα ποτά παρά την αυξημένη αισιοδοξία για τον μέλλον.
Με την έλευση του 2023, σε αρκετές αγορές η καταναλωτική εμπιστοσύνη ενισχύεται, με το κλίμα να εμφανίζεται πολύ πιο θετικό σε σχέση με το 2022. Η νέα αυτή πραγματικότητα γίνεται κυρίως ορατή στις ευρωπαϊκές χώρες, όπου οι καταναλωτές ατενίζουν πλέον με μεγαλύτερη αισιοδοξία το μέλλον.
Έρευνα σε 17 κρίσιμες αγορές
Η έρευνα της IWSR πραγματοποιήθηκε τον Φεβρουάριο του 2023 σε 17 κρίσιμες αγορές για την παγκόσμια ποτοποιία: Αυστραλία, Βραζιλία, Καναδάς, Κίνα, Γαλλία, Γερμανία, Ινδία, Ιταλία, Ιαπωνία, Μεξικό, Ολλανδία, Πολωνία, Νότια Αφρική, Ισπανία, Ταϊβάν, Ηνωμένο Βασίλειο και ΗΠΑ.
Απο τα δεδομένα τις έρευνας οι καταναλωτές δίνουν προτεραιότητα στην αγορά τροφίμων όπως κρέας και ψάρι έναντι της αγοράς αλκοολούχων ποτών.
Η τάση αυτή είναι ιδιαίτερα αισθητή στο Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γερμανία και την Αυστραλία όπου ο πληθωρισμός καλπάζει. Τόσο στη Γαλλία όσο και στον Καναδά, η απόφαση να περιοριστούν οι δαπάνες για την αγορά αλκοολούχων ποτών βρίσκεται ψηλά στους τρόπους εξοικονόμησης και αποταμίευσης χρημάτων μεταξύ των καταναλωτών.
Διατηρείται η τάση για Premium ποτα
Η κατανάλωση premium αλκοολούχων ποτών συνεχίζεται σε αρκετές από τις πιο σημαντικές αγορές της παγκόσμιας ποτοποιίας, ωστόσο «τρέχει» με μικρότερη ταχύτητα συγκριτικά με ότι συνέβαινε πριν λίγο καιρό. Η τάση για την κατανάλωση premium ποτών είναι πιο ισχυρή σε συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων, όπως για παράδειγμα η κατανάλωση σαμπάνιας στην Κίνα ή η κατανάλωση τεκίλας στις ΗΠΑ και το Μεξικό.
Ταυτόχρονα η μελέτη αναδεικνύει την προτίμηση σε κάποια ποτά έναντι κάποιων άλλων
Είναι ενδεικτικό ότι το ουίσκι καταναλώνεται περισσότερο έναντι άλλων ποτών, ενώ ισχυρή είναι επίσης η βούληση και για την κατανάλωση τεκίλας. Το κονιάκ διατηρεί ένα θετικό momentum σε παγκόσμιο επίπεδο, με τους Κινέζους να το προτιμούν όλο και περισσότερο.