13 C
Athens
Δευτέρα, 2 Δεκεμβρίου, 2024

Κατάρρευση πωλήσεων στα Super Market το Πάσχα. Μεγάλες απώλειες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ:

 

. Βουτιά έκανε ο τζίρος των  super Market τη Μεγάλη Εβδομάδα, κατά 5,4% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή εορταστική περίοδο, που ήταν μια εβδομάδα αργότερα από τη φετινή, αλλά ήταν 12,8% υψηλότερος από τις πωλήσεις στην pro-Covid εποχή.

Στα αστικά κέντρα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ μειώθηκαν κατά 12,7% και 11,1% αντίστοιχα. Αντιθέτως, σημαντική ανάπτυξη σημείωσαν οι πωλήσεις στην περιοχή της Κεντρικής Ελλάδας (+9,3%) αλλά και της Πελοποννήσου (+11,4%).

Σε δύο λόγους αποδίδεται η μεγάλη υποχώρηση.  Αφενός, στη μείωση της αγοραστικής δύναμης λόγω της αύξησης των τιμών, που ανάγκασε τους καταναλωτές να είναι φειδωλοί στις αγορές τους και αφετέρου, στη μεγάλη έξοδο από τα μεγάλα αστικά κέντρα μετά από δύο χρόνια εγκλεισμού.

Σε ό,τι αφορά τις επιμέρους κατηγορίες, οι πωλήσεις προϊόντων bazaar υποχώρησαν κατά 13,5%, ενώ πτώση 10,7% εμφάνισαν οι πωλήσεις προϊόντων για τη φροντίδα του νοικοκυριού. Στα φρέσκα και επί ζυγίω προϊόντα, για τα οποία η NielsenIQ πλέον διαθέτει στοιχεία σε επίπεδο κατηγοριών, καταγράφηκε συνολική μείωση της τάξης του 1,7%.

Τα αμνοερίφια, στο σύνολό τους, σημείωσαν πτώση κατά 3,4%, και πιο συγκεκριμένα, το αρνί κατά -2,6% και το κατσίκι κατά -5,7%. Αντιθέτως αύξηση κατά 52,4% σημείωσαν οι πωλήσεις σε πρόβατο, λόγω τιμής. Από τη μελέτη των τάσεων των επιμέρους κατηγοριών προκύπτει πως ο καταναλωτής προτίμησε να αντικαταστήσει τον οβελία με άλλα κρεατοσκευάσματα, οι πωλήσεις των οποίων αυξήθηκαν κατά 4,7%, ενώ η αύξηση των πωλήσεων του μοσχαρίσιου κρέατος ήταν αποτέλεσμα της αύξησης της τιμής του και όχι του όγκου πωλήσεων, αφού κινήθηκε ναι μεν θετικά σε τζίρο, στο +8,3%, αλλά ήταν πτωτικό σε όγκο κατά -4,6%.

Όσον αφορά στις λοιπές κατηγορίες των φρέσκων-χύμα προϊόντων, παρατηρήθηκε αυξητική τάση για τα πουλερικά και το κοτόπουλο, τα οποία σημείωσαν υψηλότερες πωλήσεις κατά 5,5% και 5,7% αντίστοιχα, ενώ τα λαχανικά παρέμειναν στα ίδια επίπεδα με πέρυσι, για τα οποία καταγράφηκε μια οριακά αυξημένη τάση στο +0,6%, με τις ντομάτες (+11,6%), τα αγγούρια (+17,2%), αλλά και τα μαρούλια (+33,2%) να συγκρατούν, λόγω ανατιμήσεων, τον συνολικό τζίρο των λαχανικών.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ:

Λιανεμπόριο: Ισχυρό πλήγμα τον Ιανουάριο από τον περιορισμό της κίνησης

Οι τιμές στα προϊόντα ένδυσης και υπόδησης , δεν έχουν αυξηθεί παρά το αυξημένο κόστος στις μεταφορές, την ενέργεια και τις πρώτες ύλες. "

Σοβαρές απώλειες τον Ιανουάριο στις πωλήσεις των Super Market

Σημαντική άνοδο πωλήσεων κατέγραψαν τα προϊόντα Bazaar