16.2 C
Athens
Τρίτη, 16 Δεκεμβρίου, 2025

Καμπανάκι από τον Στουρνάρα για τη ναυτιλία: Ζητά αλλαγή όρων για την προσέλκυση πλοίων στην ελληνική σημαία. Γιατί την αποφεύγουν οι εφοπλιστές

ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ:

Ο Γιάννης Στουρνάρας, Διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος, προειδοποίησε πρόσφατα για την ανάγκη να ληφθούν μέτρα πολιτικής προκειμένου να προσελκυστούν περισσότερα πλοία στην ελληνική σημαία και να ενισχυθεί η εμπορική τους διαχείριση από την Ελλάδα. Κατά τη διάρκεια ομιλίας του στη Ναυτιλιακή Λέσχη Πειραιά, ανέδειξε την εθνική σημασία της ελληνικής ναυτιλίας για την οικονομία της χώρας, εκφράζοντας ανησυχία για τη μείωση του ελληνικού στόλου και την απουσία ελληνικής σημαίας σε μεγάλο μέρος του ποντοπόρου στόλου.

Διαβάστε επίσης:
Στην Αθήνα ο CEO της UniCredit – μεγαλομέτοχου της Alpha Bank και πρωταγωνιστής στην εξαγοράς στη Γερμανικής Commerzbank.Τι θα συζητήσει

Σημαντικά Στοιχεία για την Ελληνική Ναυτιλία

Η ελληνική ναυτιλία αντιμετωπίζει σημαντικές μεταβολές το τελευταίο διάστημα. Από τον Ιούλιο του 2023 έως τον Ιούλιο του 2024, ο ελληνικός στόλος μειώθηκε κατά 46 πλοία, κυρίως ποντοπόρα, ενώ παρατηρείται αύξηση στα επιβατηγά και διάφορα άλλα πλοία. Από την αρχή του έτους μέχρι το Σεπτέμβριο, οι Έλληνες εφοπλιστές προχώρησαν σε 345 συναλλαγές, αγοράζοντας και πωλώντας πλοία αξίας 8,5 δισ. δολαρίων, με τον ελληνόκτητο στόλο να αυξάνεται κατά 27 πλοία. Παράλληλα, οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν παραγγείλει 579 ποντοπόρα πλοία, τα περισσότερα εκ των οποίων κατασκευάζονται στην Κίνα. Σημειώνεται ότι ο ελληνόκτητος στόλος αντιπροσωπεύει το 17% του παγκόσμιου στόλου, αν και μόλις το 13% είναι νηολογημένο υπό ελληνική σημαία.

Ο Γιάννης Στουρνάρας επεσήμανε ότι η ελληνική ναυτιλία μπορεί να συμβάλλει στην ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας, εάν ενισχυθούν οι υπηρεσίες της ναυτιλιακής συστάδας (maritime cluster) και εάν βελτιωθεί η ελκυστικότητα της ελληνικής σημαίας. Οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ναυτιλία περιλαμβάνουν γεωπολιτικές εντάσεις, περιβαλλοντικά ζητήματα, και τεχνολογικές προκλήσεις.

Στρατηγικες προτάσεις

Για την ενίσχυση της ελληνικής ναυτιλίας, προτείνονται στρατηγικές μεταρρυθμίσεις που θα βελτιώσουν το θεσμικό πλαίσιο και θα ενισχύσουν τον ανταγωνισμό. Απαραίτητη είναι η δημιουργία κινήτρων για την προσέλκυση πλοίων υπό ελληνική σημαία, γεγονός που θα αυξήσει την παρουσία της χώρας στην παγκόσμια ναυτιλία. Επιπλέον, η ενίσχυση των συνδεόμενων με τη ναυτιλία δραστηριοτήτων, όπως η ναυπηγική και οι υπηρεσίες logistics, θα συμβάλλει στην αύξηση της προστιθέμενης αξίας, οδηγώντας σε βελτίωση του ελληνικού ΑΕΠ. Με αυτές τις δράσεις, η Ελλάδα μπορεί να επανακαθορίσει τη θέση της στον τομέα της ναυτιλίας και να ενισχύσει την οικονομική της ανάπτυξη.

Ο Γιάννης Στουρνάρας τόνισε την αναγκαιότητα συνέχισης των μεταρρυθμίσεων και της υλοποίησης του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης για να προσελκυστούν περισσότερες επενδύσεις και να επιτευχθεί οικονομική ανάπτυξη.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ:

Goldman Sachs: Αυτοί είναι οι στυλοβάτες της ισχυρής ανάπτυξη της Ελλάδας. Ποια είναι τα τρία εμπόδια που την εμποδίζουν

Η ελληνική οικονομία στηρίζεται σε τρεις ισχυρές δυνάμεις που δίνουν ώθηση στο «ισχυρό story»...

Σε δευτερόλεπτα οι κλήσεις της τροχαίας στα κινητά μας: Πού μπαίνουν οι κάμερες και πως ελέγχονται. Ψηφίστηκε νέος νόμος

Αλλάζει ο τρόπος που θα λαμβάνουμε τις κλήσεις της Τροχαίας με βάση τον νέο...

Ριζικές αλλαγές στο κληρονομικό δίκαιο μετά από 80 χρόνια ανακοίνωσε ο Φλωρίδης – Τι αλλάζει

Σημαντικές αλλαγές στο κληρονομικό δίκαιο, για πρώτη φορά μετά απο 80 χρόνια; Οι κληρονόμοι...