Σε μεγάλες αλλαγές στην στρατηγική πωλήσεων της με χρήση τεχνητής νοημοσύνης προχωρά η ΙΚΕΑ.
Στο πλαίσιο αυτό εκπαιδεύει εργαζόμενους του τηλεφωνικού της κέντρου ώστε να γίνουν σύμβουλοι εσωτερικού σχεδιασμού, καθώς ο σουηδικός όμιλος επίπλων στοχεύει να προσφέρει περισσότερες υπηρεσίες βελτίωσης του σπιτιού και να παραδώσει τα συνηθισμένα ερωτήματα των πελατών σε ένα ρομπότ Τεχνητής Νοημοσύνης (AI) που ονομάζεται Billie.
Τον Απρίλιο, η ΙΚΕΑ επέκτεινε τις υπηρεσίες εσωτερικού σχεδιασμού στη Βρετανία και τις ΗΠΑ μετά από προηγούμενες εκκινήσεις σε τμήματα της Ευρώπης, την Αυστραλία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και αλλού.
Σύμφωνα με το Reuters, στη Βρετανία οι πελάτες της IKEA πληρώνουν 25 λίρες (31,44 δολάρια) για μια βιντεοκλήση 45-60 λεπτών για συμβουλές εσωτερικού σχεδιασμού και μια λίστα προτεινόμενων προϊόντων, ενώ μπορούν να πληρώσουν 125 λίρες για τρεις συμβουλές σχεδιασμού χώρου εργασίας, ένα σχέδιο δαπέδου και τρισδιάστατα οπτικά στοιχεία.
Η εταιρεία λέει ότι έχει εκπαιδεύσει 8.500 εργαζόμενους σε τηλεφωνικά κέντρα ως συμβούλους εσωτερικού σχεδιασμού από το 2021, ενώ η Billie -που ξεκίνησε την ίδια χρονιά με όνομα εμπνευσμένο από τη σειρά βιβλιοθηκών Billy της ΙΚΕΑ- έχει χειριστεί το 47% των ερωτημάτων των πελατών στα τηλεφωνικά κέντρα τα τελευταία δύο χρόνια.
«Δεσμευόμαστε να ενισχύσουμε την απασχολησιμότητα των συναδέλφων στην Ingka (ο όμιλος των IKEA), μέσω της δια βίου μάθησης και ανάπτυξης και της επανακατάρτισης, και να επιταχύνουμε τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας», δήλωσε η Ούλρικα Μπίσερτ, παγκόσμια διευθύντρια Ανθρώπινου Δυναμικού και Πολιτισμού του ομίλου.
Ερωτηθείσα εάν η αυξημένη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης είναι πιθανό να οδηγήσει σε μείωση του προσωπικού της εταιρείας, η Μπίσερτ δήλωσε: «Δεν είναι αυτό που βλέπουμε αυτή τη στιγμή».
Οι πωλήσεις μέσω τηλεφώνου ή βίντεο προϊόντων και υπηρεσιών μέσω του καναλιού απομακρυσμένης σχεδίασης εσωτερικών χώρων της Ingka αντιπροσώπευαν 1,3 δισ. ευρώ των εσόδων της Ingka κατά το οικονομικό έτος 2022, στο 3,3% του συνόλου. Ο όμιλος Ingka δήλωσε στο Reuters ότι στοχεύει να αυξήσει αυτό το μερίδιο στο 10% έως το 2028, στο πλαίσιο της προσπάθειας να προσελκύσει τους μελλοντικούς πελάτες της γενιάς Z -άτομα που έχουν γεννηθεί μεταξύ του 1996 και του 2012-.
Συγκριτικά, οι ηλεκτρονικές πωλήσεις προϊόντων μέσω της ιστοσελίδας της ΙΚΕΑ ανήλθαν σε περίπου 9,9 δισ. ευρώ ή στο 25% των συνολικών πωλήσεων στο οικονομικό έτος της Ingka που έληξε στις 31 Αυγούστου 2022.
Η επένδυση στις ψηφιακές υπηρεσίες, καθώς η ΙΚΕΑ ξεκινά επέκταση ύψους 2 δισ. ευρώ στις ΗΠΑ, συμβαδίζει με την ανταγωνίστρια Wayfair, η οποία τον περασμένο μήνα εγκαινίασε ένα «ψηφιακό στούντιο σχεδιασμού» – ένα περίπτερο εντός του καταστήματος όπου οι αγοραστές μπορούν να πειραματιστούν με τα στυλ και τη διάταξη των επίπλων σε μια ψηφιακή απεικόνιση ενός δωματίου.