17.1 C
Athens
Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024

 Η ΤΕΡΝΑ κέρδισε σκληρή μάχη 5 διεκδικητών για το έργο της σιδηροδρομικής γραμμής Νέα Καρβάλη – Τοξότες. Οι υπόλοιποι τέσσερις

ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ:

Νικήτρια αναδείχτηκε η ΤΕΡΝΑ, μετά από σκληρή μάχη απέναντι σε πέντε ισχυρούς διεκδικητές του έργου της σιδηροδρομικής γραμμής Νέα Καρβάλη – Τοξότες. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της ηλεκτρονικής αποσφράγισης των οικονομικών προσφορών που υποβλήθηκαν στον διαγωνισμό της ΕΡΓΟΣΕ, η ΤΕΡΝΑ κατέθεσε την πιο ελκυστική προσφορά, δίνοντας τη μεγαλύτερη μέση τεκμαρτή έκπτωση 27,63%.

Στον διαγωνισμό με προϋπολογισμό δημοπράτησης 193,2 εκατ. ευρώ συμμετείχαν πέντε εταιρείες. Φακέλους οικονομικών προσφορών για το έργο αυτό υπέβαλαν πέντε εταιρείες: ΑΒΑΞ Α.Ε., ΤΕΡΝΑ Α.Ε.,  ΑΚΤΩΡ Α.Τ.Ε., ΕΝΩΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΦΟΡΕΩΝ «ΔΟΜΙΚΗ ΚΡΗΤΗΣ Α.Ε. – ΕΚΤΕΡ Α.Ε. – ΕΡΕΤΒΟ Α.Ε. και ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Τ.Ε.

Σύμφωνα με τον πίνακα συμμετεχόντων, οι φορείς προσέφεραν τα ακόλουθα ποσοστά έκπτωσης:

ΤΕΡΝΑ ΑΝΩΝΥΜΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΤΕΧΝΙΚΗ ΚΑΙ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ (27,63%)

ΑΚΤΩΡ ΑΝΩΝΥΜΗ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ (17,80%)

ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ ΑΤΕ (17,14%)

ΕΝΩΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΦΟΡΕΩΝ «ΔΟΜΙΚΗ ΚΡΗΤΗΣ Α.Ε. – ΕΚΤΕΡ Α.Ε. – ΕΡΕΤΒΟ Α.Ε. (7,21%)

ΑΒΑΞ Α.Ε. (5 %)

Χρηματοδότηση

Το έργο με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από τον Μηχανισμό «Συνδέοντας την Ευρώπη(CEF) 2021-2027», αφορά σε εργασίες για την κατασκευή της υποδομής, επιδομής και σταθμών/στάσεων για νέα μονή σιδηροδρομική γραμμή στο τμήμα Ν. Καρβάλη – Τοξότες (περιοχή Ξάνθης), μήκους 32 χλμ. περίπου, καθώς και του κλάδου από Ν. Καρβάλη προς  τον νέο εμπορευματικό λιμένα Καβάλας, μήκους 5,3 χλμ. περίπου.

Με το έργο αυτό, επιτυγχάνεται η σύνδεση του νέου εμπορευματικού λιμένα Καβάλας με το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο της Βόρειας Ελλάδας, ενώ ταυτόχρονα προχωρά και η διασύνδεση με το σιδηροδρομικό δίκτυο των γειτονικών χωρών.

Η «Νέα Σιδηροδρομική γραμμή Τοξότες – Νέα Καρβάλη» έχει στρατηγική σημασία για όλη τη Βόρεια Ελλάδα, γιατί θα συνδέσει τον σιδηρόδρομο με το εμπορευματικό λιμάνι της Καβάλας» δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρήστος Σταϊκούρας,

Συνεχίζοντας ο κ. Σταϊκούρας  τόνισε πως για την υλοποίηση του έργου εξασφαλίστηκε σημαντική κοινοτική χρηματοδότηση, «καθώς προβλέπεται να επιτρέψει τη λειτουργία εναλλακτικών διαδρόμων μεταφοράς εμπορευμάτων (Διάδρομος ΒΒΑ – Baltic, Black, Aegean Seas και πρωτοβουλία 3Seas – Baltic, Black, Adriatic, με την επέκταση προς το Αιγαίο). Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών συνεχίζει την προσπάθεια για την αναδιάταξη, αλλά και την ανάπτυξη του ελληνικού σιδηρόδρομου, έχοντας εξασφαλίσει κοινοτικούς πόρους, ύψους σχεδόν 800 εκατ. ευρώ, με σκοπό την κατασκευή μεγάλων σιδηροδρομικών έργων» κατέληξε.

Για το αποτέλεσμα του διαγωνισμού τοποθετήθηκε ο διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, κ. Χρήστος Παληός ο οποίος τόνισε: «Βάσει προγραμματισμού εξελίσσεται το σχέδιο δράσης που έχει αναλάβει η ΕΡΓΟΣΕ για την έγκαιρη ολοκλήρωση κομβικών σιδηροδρομικών υποδομών. Ο μειοδοτικός διαγωνισμός για το έργο Ν. Καρβάλη – Τοξότες, βαίνει με επιτυχία προς την ολοκλήρωση του και πλέον η διασύνδεση του εμπορευματικού λιμένα Καβάλας με το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, που αποτελεί το μεγαλύτερο σιδηροδρομικό έργο της τελευταίας δεκαετίας, περνά στην κατασκευαστική φάση» σημείωσε.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ:

ΤΕΡΝΑ: Με εντατικούς ρυθμούς ολοκληρώνεται το νέο αεροδρόμιο στο Ηράκλειο. Στο 90% ο φέρων οργανισμός, προχωρά ο Πύργος Ελέγχου και ο διάδρομος

Με αμείωτους ρυθμούς συνεχίζεται η κατασκευή του νέου Διεθνούς Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης (ΔΑΗΚ). Στο...

Τεράστιο εργοτάξιο το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι. Που βρίσκονται τα έργα κατασκευής για το έργο ανάσα των 520 εκατ.

Σε ένα τεράστιο εργοτάξιο έχει μετατραπεί το αεροδρόμιο του Καστελίου σύμφωνα με την ΤΕΡΝΑ...

Ένα ακόμη δημόσιο έργο στη ΤΕΡΝΑ. Αναλαμβάνει και τον νέο Φράχτη του Έβρου

Αύριο Παρασκευή   θα πέσουν οι υπογραφές για το νέο τμήμα του φράχτη του Έβρου. Το...