Η Revolut, η γνωστή βρετανική εταιρεία fintech, άσκησε έντονη κριτική στη Meta, τη μητρική εταιρεία του Facebook, ζητώντας να αποζημιώνονται άμεσα οι χρήστες που πέφτουν θύματα απάτης μέσω των πλατφορμών κοινωνικής δικτύωσης της αμερικανικής τεχνολογικής γίγαντας.
Διάβασε επίσης:
Προ των πυλών νέα μείωση επιτοκίων από την ΕΚΤ – Ανησυχία για ύφεση στην Ευρωζώνη
Η “επίθεση” της Revolut προς τη Meta ήρθε μία ημέρα μετά την ανακοίνωση της συνεργασίας της Meta με τις βρετανικές τράπεζες NatWest και Metro Bank. Η συνεργασία αυτή αφορά ένα νέο πλαίσιο ανταλλαγής δεδομένων, που έχει στόχο την προστασία των πελατών από απάτες. Ωστόσο, η Revolut θεωρεί πως η προσέγγιση αυτή είναι ανεπαρκής και ότι η Meta πρέπει να αναλάβει πιο ενεργό ρόλο.
Η κριτική της Revolut στη Meta
Η Revolut, όπως ανέφερε στο CNBC, δήλωσε πως η συνεργασία της Meta με τις τράπεζες «υπολείπεται θλιβερά» από τις παγκόσμιες απαιτήσεις για την αντιμετώπιση της απάτης. Ο Γουντι Μαλούφ, επικεφαλής του τμήματος οικονομικού εγκλήματος της Revolut, ανέφερε χαρακτηριστικά πως η στρατηγική της Meta ισοδυναμεί με «μικρά βήματα, ενώ αυτό που χρειάζεται ο κλάδος είναι γιγαντιαία άλματα προς τα εμπρός».
Ο Μαλούφ επεσήμανε επίσης πως οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Facebook και το WhatsApp, δεν φέρουν καμία ευθύνη για την αποζημίωση των θυμάτων, με αποτέλεσμα να μην έχουν κανένα κίνητρο να αντιμετωπίσουν πιο ενεργά την οικονομική απάτη.
«Η δέσμευση για κοινή χρήση δεδομένων, αν και απαραίτητη, απλώς δεν είναι αρκετή», πρόσθεσε.
Νέες μεταρρυθμίσεις στον τομέα πληρωμών
Στο Ηνωμένο Βασίλειο, νέες μεταρρυθμίσεις στον κλάδο των πληρωμών τίθενται σε ισχύ στις 7 Οκτωβρίου. Βάσει αυτών, οι τράπεζες και οι εταιρείες πληρωμών θα είναι υποχρεωμένες να παρέχουν αποζημίωση μέχρι 85.000 λίρες Αγγλίας (111.000 δολάρια) στα θύματα απάτης που εμπλέκονται σε εξουσιοδοτημένες πληρωμές push (APP).
Αν και αρχικά η Ρυθμιστική Αρχή Συστημάτων Πληρωμών της Βρετανίας είχε προτείνει μέγιστη αποζημίωση 415.000 λιρών, αυτό το ποσό αναθεωρήθηκε έπειτα από αντιδράσεις των τραπεζών και των εταιρειών πληρωμών.
Ο Μαλούφ της Revolut δήλωσε ότι, ενώ η εταιρεία υποστηρίζει τα μέτρα της βρετανικής κυβέρνησης, η Meta και άλλες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης θα πρέπει επίσης να συμβάλλουν και να αποζημιώνουν όσους πέφτουν θύματα απάτης που πηγάζει από τις πλατφόρμες τους.
Η Meta στο επίκεντρο της απάτης
Η Revolut δημοσίευσε έκθεση στην οποία αναφέρεται ότι το 62% των περιπτώσεων απάτης που καταγγέλλονται στην πλατφόρμα της έχουν προέλευση από τη Meta. Παρόλο που αυτό είναι μια μικρή μείωση σε σχέση με το 64% πέρυσι, παραμένει ανησυχητικό.
Σύμφωνα με την έκθεση, το Facebook αντιπροσωπεύει το 39% όλων των αναφερόμενων απατών, ενώ το WhatsApp, επίσης ιδιοκτησία της Meta, βρίσκεται στη δεύτερη θέση με 18%.
Παγκόσμια απειλή η διαδικτυακή απάτη
Οι διαδικτυακές απάτες αποτελούν μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για τις εταιρείες fintech, τις τράπεζες και τους παρόχους υπηρεσιών κοινωνικής δικτύωσης. Η Revolut προειδοποιεί ότι η συνεργασία και η ανάληψη ευθύνης από όλες τις πλευρές είναι απαραίτητες για την καταπολέμηση του φαινομένου.
Η κριτική της Revolut προς τη Meta αντανακλά μια ευρύτερη απαίτηση της βιομηχανίας χρηματοοικονομικής τεχνολογίας για μεγαλύτερη διαφάνεια, συνεργασία και προστασία των καταναλωτών στον ψηφιακό κόσμο.
Η Meta, που ήδη αντιμετωπίζει κριτική για θέματα ιδιωτικότητας και ασφάλειας, βρίσκεται πλέον στο στόχαστρο και για τον ρόλο της στην αύξηση της διαδικτυακής απάτης, με τις fintech εταιρείες, όπως η Revolut, να απαιτούν πιο δραστικά μέτρα για την προστασία των χρηστών.