Αποκαλυπτική είναι η κατάθεση του μοιραίου επιθεωρητή του ΟΣΕ γύρω από το δυστύχημα στα Τέμπη.
Στην απολογία του στον ανακριτή ο Επιθεωρητής ρίχνει όλες τις ευθύνες τόσο στον σταθμάρχη που είχε βάρδια όσο και σε αυτόν που έφυγε νωρίτερα. Ταυτόχρονα ρίχνει μερίδιο ευθύνης και στον οδηγό της αμαξοστοιχίας.
Ανέφερε πως ο παλαιότερος σταθμάρχης άλλαξε την βάρδια του και άφησε στην θέση του έναν άπειρο.
Παράλληλα άφησε αιχμές και για τον μηχανοδηγό της αμαξοστοιχίας, καθώς είπε ότι «ο μηχανοδηγός, σίγουρα αντιλήφθηκε ότι ήρθε στη γραμμή καθόδου και θα έπρεπε να αναρωτηθεί γιατί δεν πήρε το υπόδειγμα 1001. Ο συγκεκριμένος οδηγός το τελευταίο χρονικό διάστημα δεν εργαζόταν στην γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη και επανήλθε πρόσφατα».
Ο επιθεωρητής την επόμενη του δυστυχήματος είχε πάρει αναρρωτική άδεια μεγάλης διάρκειας προφασιζόμενος πρόβλημα υγείας. Η διαδικασία χορήγησης της όμως προκάλεσε την αντίδραση των υπευθύνων που έθεσαν σε αργία τον υπεύθυνο ιατρό.
Σε αργία απο τον ΟΣΕ έχει τεθεί και ο ίδιος ο επιθεωρητής λόγω των επιλογών των σταθμαρχών. Απο πλευράς επιθεωρητή η απόφαση αυτή θεωρείται μή νόμιμη.
Οι έρευνες των αρχών για τις ευθύνες πίσω από την σύγκρουση στα Τέμπη συνεχίζονται σε μία προσπάθεια να ξετυλιχθεί το κουβάρι.